• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har ni för yrke?

Kollade även igenom min egna statistik lite; en ökning på hela 117%. Fördubblat lönen och lite till. Kul när man tänker på det sådär.
 
Kollade även igenom min egna statistik lite; en ökning på hela 117%. Fördubblat lönen och lite till. Kul när man tänker på det sådär.
Under vilken tidsperiod och innebär det skillnader i tjänst?
OnT: Sedan jag tillträdde min tjänst på nuvarande företag har jag tydligen gjort en total löneökning på ca: 29% på ungefär 6 år ska tilläggas. Tar jag den lönen jag hade på mitt förra ställe har ökningen varit 92%.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Under vilken tidsperiod och innebär det skillnader i tjänst?
OnT: Sedan jag tillträdde min tjänst på nuvarande företag har jag tydligen gjort en total löneökning på ca: 29% på ungefär 6 år ska tilläggas. Tar jag den lönen jag hade på mitt förra ställe har ökningen varit 92%.

Imponerande ökning utan att byta arbetsplats!
Är det byte av position som har bidragit till ökningen eller att du har jobbat hårt och chefen har märkt det?
 
Blev uppringd av ett annat företag förra veckan, har bara hänt en gång förut. Känns smickrande och spännande samtidigt. Var på anställningsintervju för tre veckor sedan som processoperatör i gruvan och blev erbjuden jobb direkt efter intervjun, men vi kunde inte mötas i fråga om lönen så vi lämnade det så.

I övrigt verkar det vara kul och intressant att jobba med anrikning av guld. Kan absolut rekommendera det för den som gillar lite maskiner och automatiserade processer. Det var betydligt renare än jag trodde.
 
Senast ändrad:

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Kul statistik!
Jag har fört egen, och eftersom att jag börjar mitt nya jobb på torsdag så kanske det är relevant!

Jobb 1:
Första höjning: 4,4%
Andra höjning: 6.3%

Jobb 2:
Byte till jobbet: 32.5%
Första höjning: 6.4%
Andra höjning: 3.5%

Jobb 3:
Byte till jobbet: 19.8%


Totalt sen jag tog mitt första jobb för nästan exakt 5 år sedan så har jag ökat lönen totalt med 94%. Och jag är inne på tredje jobbet på dessa 5 år.
Det klagar jag inte på :D

Det var ju riktigt kul att räkna på det där sättet!

Nu känner man sig ju nästan duktig! :D
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Sista dagen på jobbet, på torsdag börjar man nytt.
Väldigt tråkigt att lämna alla kompisar som man skapat där.

Fick en väldigt fin hejdå present! :D
20180130_111906.jpg
 

Laurentius

Cartier
Blev uppringd av ett annat företag förra veckan, har bara hänt en gång förut. Känns smickrande och spännande samtidigt. Var på anställningsintervju för tre veckor sedan som processoperatör i gruvan och blev erbjuden jobb direkt efter intervjun, men vi kunde inte mötas i fråga om lönen så vi lämnade det så.

I övrigt verkar det vara kul och intressant att jobba med anrikning av guld. Kan absolut rekommendera det för den som gillar lite maskiner och automatiserade processer. Det var betydligt renare än jag trodde.
För något år sedan var en flyktigt bekant på väg norrut till någon gruva då man, enligt honom, tjänade 70-80 000/mnd på att köra dumpers. Han berättade aldrig varför han inte fick jobbet men jag misstänker att lönen inte riktigt var i n två med det han hade hoppats på...
 
För något år sedan var en flyktigt bekant på väg norrut till någon gruva då man, enligt honom, tjänade 70-80 000/mnd på att köra dumpers. Han berättade aldrig varför han inte fick jobbet men jag misstänker att lönen inte riktigt var i n två med det han hade hoppats på...

70-80 kakor för att köra dumper tvivlar jag starkt på.
Som processoperatör i anrikninsverket bjöd dom drygt 40k/mån inkl skifttillägg och där tjänar man i regel något mer än på andra platser inom gruvan. Är man inte rädd för lite övertid här och där så är 50k/mån rätt enkelt. En ordinarie arbetsvecka är typ 33 timmar, så att om man drygar ut det med 10-15 timmar extra i månaden så är 50k/mån inom räckhåll med det jobbet iaf.

Iofs så drar underjordstillägg något, men 70-80k handlar det inte om för din polare.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
70-80 kakor för att köra dumper tvivlar jag starkt på.
Som processoperatör i anrikninsverket bjöd dom drygt 40k/mån inkl skifttillägg och där tjänar man i regel något mer än på andra platser inom gruvan. Är man inte rädd för lite övertid här och där så är 50k/mån rätt enkelt. En ordinarie arbetsvecka är typ 33 timmar, så att om man drygar ut det med 10-15 timmar extra i månaden så är 50k/mån inom räckhåll med det jobbet iaf.

Iofs så drar underjordstillägg något, men 70-80k handlar det inte om för din polare.
Men förstör inte polarens skryt med fakta nu tråkmåns ;)
 
Om säkerhetsprövningen går bra på Torsdag så byter jag jobb den 1a Maj, känns riktigt kul även om det är ett jobb jag har varit uthyrd på tidigare för ett par år sedan.

Man kanske inte ska komma dit med svart helskägg, vit badrock och turban. :woot:
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Byter yrke och bransch helt om en månad - ska bli spännande med nytt.

Om säkerhetsprövningen går bra på Torsdag så byter jag jobb den 1a Maj, känns riktigt kul även om det är ett jobb jag har varit uthyrd på tidigare för ett par år sedan.

Man kanske inte ska komma dit med svart helskägg, vit badrock och turban. :woot:
Edit: såg vad @Norrlänningen skulle börja med längre upp :)
Vad ska herrarna börja jobba med då?
 
Topp