• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har ni för yrke?

Börjar bli sugen på något annat...jobbar idag som "strategisk" inköpare...vet dock inte vad bara. Trivs överlag med jobbet och arbetsplatsen men något börjar kännas trist ändå. 8 år på denna position nu.
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Egentligen öppen för allt känner jag dvs kan absolut tänka mig att stanna inom samma skrå men även att byta till närliggande eller helt annat :D
Had du några särskilda önskemål: ner i tid, utomlands, annan ort andra tider etc som du skulle vilja passa på att implementera samtidigt?
Ja just inköp och närliggande finns ju nästan i alla typer av verksamheter, så att byta just verksamhetsinriktning är ju troligtvis skapligt enkelt antar jag?
Har du några drömmar som du lurat på? Kan du tänka dig att plugga?
Vill du jobba i kontorsmiljö eller stå i en djungel?
Fullt Ansvar eller delansvar?:)
 
Had du några särskilda önskemål: ner i tid, utomlands, annan ort andra tider etc som du skulle vilja passa på att implementera samtidigt?
Ja just inköp och närliggande finns ju nästan i alla typer av verksamheter, så att byta just verksamhetsinriktning är ju troligtvis skapligt enkelt antar jag?
Har du några drömmar som du lurat på? Kan du tänka dig att plugga?
Vill du jobba i kontorsmiljö eller stå i en djungel?
Fullt Ansvar eller delansvar?:)
Helt klart bra och tänkvärda frågeställningar. Har många drömmar och lockelse tror jag. Utomlands har alltid varit en dröm tex och generellt är det ju "kontorsjobb" som gäller även om just jobb i djungel låter tämligen spännande att prova :) jag har inget emot fysiskt krävande uppgifter överlag. Har dundrar på studier men tyvärr innebär det i regel för mycket nedgång i inkomst vilket blir tufft, även svårt att riktigt hitta något "värt" att lägga ned flera år på. Däremot har jag tidigare studerat kurser vid sidan av jobbet vilket varit kul. Vad gäller ansvar vill jag absolut hoppa upp ett snäpp där så delansvar eller fullt lockar absolut!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Aha, ska kolla upp det lite mer ingående då. Tack för tipset!

Har ju viss kännedom om LOU osv för den delen också.

En nära kollega gick precis till landstinget som just inköpare, en lite högre chefstjänst iof., jag hade också uppfattningen att det skulle vara svårt att matcha lönen från en privat arbetsgivare.

Han hävdade motsatsen. Bonusprogram etc. är ju uteslutet men grundlönen gick att förhandla så att den väl matchade den totala ersättningen från näringslivet hävdade han.
 

Jey

Cartier
Jobbar som inköpare och projektkordinator utav nya marknadsprodukter för ett större tobaksbolag sedan 1 år tilbaka.
Tidigare process analytiker inom samma bolag :)
 

NickG

Cartier
Byter jobb i slutet av augusti från att jobbat med bilförsäljning och värdering till att bli fordonskonsult på en av de större teknikkonsultbolagen i Sverige.
Hade helt glömt bort hur nervigt det är att börja nytt jobb och dessutom säga upp sig från ett bolag man trivts väldigt bra hos för nya utmaningar.
 

Izze

Cartier
Juriststudent första terminen på Stockholms Universitet (Påbörjar termin 2 efter nyår)
För närvarande söker jag efter ett meriterande jobb på byrå, bank eller bolag.
Tänkte att det kan vara kul att uppdatera vad som hänt på två år.

Termin 5 påbörjas alldeles strax.
Jobbar för ett vårdbemanningsbolag som juridisk rådgivare. Har även dragit igång egen firma för att hyra ut mig som konsult. Detta för att jag har blivit personligen kontaktad och man efterfrågade mina juridiska tjänster.
Tackat nej till två tjänster på affärsjuridiska byråer.
Fortfarande på jakt efter bankjobb, helst inom compliance då. Men även andra tjänster inom compliance.

Ganska rolig utveckling, mycket kan hända när man ligger i och är ambitiös. Blir kul att uppdatera igen om två år! :D
 
Topp