• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har ni för yrke?

Golbica

Omega
Eller att dom helt enkelt har ett intresse för klockor, är man intresserad av kläder/klassisk stil av den lite dyrare skalan är sannolikheten stor att man även har ett klockintresse.
Förmodligen ja, dock har du inte råd med dyra kläder och klockor i 100k+ med ett vanligt handelsavtal.
Troligtvis tjänar dom grymt bra rörligt (provision)
 
D

Deleted member 5780

Guest
Förmodligen ja, dock har du inte råd med dyra kläder och klockor i 100k+ med ett vanligt handelsavtal.
Troligtvis tjänar dom grymt bra rörligt (provision)
Jag har svårt att se det inom vanlig handel och för ett vanligt butiksbiträde. Kika på bruttomarginalerna för vilken retailbutik som helst - det är inte Google direkt... dessutom borde det inte vara svårare att locka personal till NK än Dressmann, snarare tvärtom pga sagda personals fåfänga...
 
Kanske inte helt ontopic men ändå, finns det någon/några här som gått UGL-kurs och vad är i så fall Ert omdöme om dem samt om det ställe ni var på (om man önskar uppge det). Har börjat diskuteras om att jag möjligen ska gå en sådan kurs under våren och skulle därför vilja veta lite mer om dem samt från personer och inte från säljande annonssidor :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Kanske inte helt ontopic men ändå, finns det någon/några här som gått UGL-kurs och vad är i så fall Ert omdöme om dem samt om det ställe ni var på (om man önskar uppge det). Har börjat diskuteras om att jag möjligen ska gå en sådan kurs under våren och skulle därför vilja veta lite mer om dem samt från personer och inte från säljande annonssidor :)

Har gått, och går just nu, utbildningar som är vidareutvecklingar av UGL.

Själv tycker jag allt sånt där är superintressant och ger en helt annan bild av, och insikt i, en själv som är nyttig att ha med sig.

Kräver dock, tycker jag, en del kraft och framförallt att man går in med öppet sinne i den där typen av utbildningar.

Dock, personlig åsikt, får man chansen: kör!
 

Exekys

Cartier
Kanske inte helt ontopic men ändå, finns det någon/några här som gått UGL-kurs och vad är i så fall Ert omdöme om dem samt om det ställe ni var på (om man önskar uppge det). Har börjat diskuteras om att jag möjligen ska gå en sådan kurs under våren och skulle därför vilja veta lite mer om dem samt från personer och inte från säljande annonssidor :)
Gör't! Jag gick -99 och sedan igen i vintras. Senaste var på Gällöfsta och det var bra. Mycket av din upplevelse hänger på hur mycket du vågar släppa på fasaden - läskigt men lärorikt.
 

mannis

Cartier
Kanske inte helt ontopic men ändå, finns det någon/några här som gått UGL-kurs och vad är i så fall Ert omdöme om dem samt om det ställe ni var på (om man önskar uppge det). Har börjat diskuteras om att jag möjligen ska gå en sådan kurs under våren och skulle därför vilja veta lite mer om dem samt från personer och inte från säljande annonssidor :)
Gick den på Karlberg när jag läste till reservare, var nog lite för ung då men skulle gärna ta kursen igen nu när man är 15 år äldre och har helt andra erfarenheter.
 

Exekys

Cartier
Kul, själv är jag inköpare av "en del" konsulttjänster :)
Me love you long time, jag har julgodis om du vill ha ;-)
Skämt åsido, kör på med UGL-kursen, det är en fantastisk möjlighet att få gå den. Det brukar kosta lite när man kommer hem igen, du har ju åkt torktumlare en vecka men alla andra är "som vanligt".
Om du har några specifika frågor är det bara att skjuta iväg ett pm.
 

Sputniq

Panerai
Kan trösta dig med att det gick fort att glömma allt vad imaginära tal heter. Samt att jag inte träffat en enda kursare som tillämpat just lin alg någonstans.
Kanske inte hjälpte upp motivationen, sorry :)
Se det som ett iq-test för nördar. En femma i den kursen är ett kvitto på att man ligger långt över intagningskraven för Mensa och liknande pseudoklubbar ;)

Linalgens vektorsystem och matriser tillämpas i flera andra mattekurser senare, så helt oviktig är den inte ;)
 

carlanton

Audemars
Förmodligen ja, dock har du inte råd med dyra kläder och klockor i 100k+ med ett vanligt handelsavtal.
Troligtvis tjänar dom grymt bra rörligt (provision)

Har jobbat inom detaljandel massa år och har aldrig haft provision. En bra månad med många helgtimmar drar jag in 20' efter skatt. Bor man hemma kan man säkert skrapa ihop 100' på ett eller två år.
 

wlk

Omega
Kanske inte helt ontopic men ändå, finns det någon/några här som gått UGL-kurs och vad är i så fall Ert omdöme om dem samt om det ställe ni var på (om man önskar uppge det). Har börjat diskuteras om att jag möjligen ska gå en sådan kurs under våren och skulle därför vilja veta lite mer om dem samt från personer och inte från säljande annonssidor :)

Jag gick för ett par år sedan och som de andra säger är det en oerhört intressant, krävande och givande kurs om du går in med ett helt öppet sinne och verkligen släpper fasaden. Ju större insats desto större vinst, helt enkelt.
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Sade upp mig lagom till föräldraledigheten som jag påbörjade vid årsskiftet:rolleyes: Så mellan två jobb får man väl säga. Jag är öppen för förslag:D
 
Beror väl på livsstil oavsett om man bor hemma eller inte men agree!
Jo det var lite det som var min tanke att kan man inte göra det så lever man ju väldigt "utsvävande"
Och då kanske lägga de pengarna på en bostad istället för klockor, men det är en annan diskussion :)
Det är en helt annan diskussion som sagt, min synpunkt var endast att pengarna i sig inte borde vara ett problem att spara ihop :)
Jag gick för ett par år sedan och som de andra säger är det en oerhört intressant, krävande och givande kurs om du går in med ett helt öppet sinne och verkligen släpper fasaden. Ju större insats desto större vinst, helt enkelt.
Tack för input! kommer definitivt ta chansen att gå detta om det nu faktiskt blir av!
 
Efter avklarad provanställning och en symbolisk höjning av lönen när jag blev tillsvidareanställd så närmar sig lönesamtalet. Jag har aldrig haft ett sånt på riktigt så jag kan behöva lite tips så jag kommer upp i den nivå jag vill ligga på. Jag tänker att ni som kommit en bit och är framgångsrika i era karriärer sitter på en del bra grejer.
 

Esh

Omega
2-Faktor
Efter avklarad provanställning och en symbolisk höjning av lönen när jag blev tillsvidareanställd så närmar sig lönesamtalet. Jag har aldrig haft ett sånt på riktigt så jag kan behöva lite tips så jag kommer upp i den nivå jag vill ligga på. Jag tänker att ni som kommit en bit och är framgångsrika i era karriärer sitter på en del bra grejer.

Inom vilket område arbetar du? Vart ligger du? Vart vill du hamna?
 
Topp