• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har ni för yrke?

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Näjj!!!!! Studentliv är det om du full på labsprit kräks i en gasquekällare på Chalmers en tisdag och vaknar upp med tandkräm i håret i Odontologens festlokal (Munhålan, höhöhö...) i en korsning mellan tandläkar- och gynekologstol. Givetvis tätt följt av en essad tenta i linjär algebra samma eftermiddag, som du reder ut på en full termos kaffe. Sen går du hem till korridorsboendet som är nedlusat med utbytesstudenter som lagar lök till frukost lunch kvällsmat. Ahhhhhh those were the days...
Ja de där studenterna skrattade vi gott åt.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Vad blev det för jobb efter studierna?:D
PowerPoi... host, MANAGEMENTkonsult menar jag.
Men det var en kort sejour i tillfällig sinnesförvirring innan jag hittade vad jag trodde var mitt kall och blev scheeef. Hade som mest (värst) drygt 900 pers i min organisation. Tyvärr en hel del obstruerande idio... eh... kollektivanställda heter det kanske nuförtiden.
Senare, äldre och visare har jag även hittat mitt riktiga kall som är att springa fort som faen åt andra hållet så fort någon vill ha mig till att vara ansvarig för mer personal än absolut nödvändigt. Bäst för alla parter och lönen kommer ändå :)
 

JB_XII

Rolex
Managementkonsult, allt annat är likställt med Donken. ;)

PowerPoi... host, MANAGEMENTkonsult menar jag.
Men det var en kort sejour i tillfällig sinnesförvirring innan jag hittade vad jag trodde var mitt kall och blev scheeef. Hade som mest (värst) drygt 900 pers i min organisation. Tyvärr en hel del obstruerande idio... eh... kollektivanställda heter det kanske nuförtiden.
Senare, äldre och visare har jag även hittat mitt riktiga kall som är att springa fort som faen åt andra hållet så fort någon vill ha mig till att vara ansvarig för mer personal än absolut nödvändigt. Bäst för alla parter och lönen kommer ändå :)

Låter ju onekligen som att det blev donken, eller valfri restaurangverksamhet, till slut iallafall ;) :D
 
Är det någon här som jobbar utomlands i något teknik och/eller industrirelarerat sammanhang? Jag är en ingenjör som är lite nyfiken på det, vill ni inte skriva här går PM utmärkt, jag är mest fundersam på hur man hittar jobben öht:)
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Managementkonsult, allt annat är likställt med Donken. ;)

PowerPoi... host, MANAGEMENTkonsult menar jag.
Men det var en kort sejour i tillfällig sinnesförvirring innan jag hittade vad jag trodde var mitt kall och blev scheeef. Hade som mest (värst) drygt 900 pers i min organisation. Tyvärr en hel del obstruerande idio... eh... kollektivanställda heter det kanske nuförtiden.
Senare, äldre och visare har jag även hittat mitt riktiga kall som är att springa fort som faen åt andra hållet så fort någon vill ha mig till att vara ansvarig för mer personal än absolut nödvändigt. Bäst för alla parter och lönen kommer ändå :)
Tyskarna har ett fint ord för medlemmar i den yrkesgruppen: "Folienschlampe". :D
 
D

Deleted member 5780

Guest
Tyskarna har ett fint ord för medlemmar i den yrkesgruppen: "Folienschlampe". :D
Eller Unternehmensberater.
Men visst, bra betalt för att hacka Office-paketet dagarna i ända. Vill minnas att jag tackade nej till ett "riktigt" ingenjörsjobb inom industrin i samma veva efter examen eftersom (ingångs)lönen som Folienschlampe var styvt 50% högre. Och efter några hundår pratar vi nog 100% jmf med Volvokneg.
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Eller Unternehmensberater.
Men visst, bra betalt för att hacka Office-paketet dagarna i ända. Vill minnas att jag tackade nej till ett "riktigt" ingenjörsjobb inom industrin i samma veva efter examen eftersom (ingångs)lönen som Folienschlampe var styvt 50% högre. Och efter några hundår pratar vi nog 100% jmf med Volvokneg.
Inte menat som att klanka ner på yrket. ;) Japp, bra deg helt klart.
 

Ruben

Rolex
Jasså? Ingen sheeef med vw här inte då!
Jodå kör en sån här (fast med massa ladies i bussen):
3DA03FEF-A9FD-491D-8215-FE449912CEA3.jpeg
 
Topp