Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min blivande fru vill ge mig en klocka i bröllopspresent
Några tips på en vintagedressare i stål, 35-37mm i stål med ljus tavla.
Typ denna stil eller enklare:
Budget ca 15k
Tack! Inte riktigt rätt dock.
Kolla med honom bakom kontot som du screenshotade från. Han säljer en del och sitter på många godbitar!Min blivande fru vill ge mig en klocka i bröllopspresent
Några tips på en vintagedressare i stål, 35-37mm i stål med ljus tavla.
Typ denna stil eller enklare:
Budget ca 15k
Satan! Är personligen inte helt överrens med den länken men i övrigt, jävlar vad fin! Köpte du den? I så fall vill vi (jag) se mer bilder
Ja, men inte helt lätt att serva tyvärr. Skulle ändå säga kör, prisvärt finverk från JLC med kul funktion. Ingen av de jag ägt har krånglat.Memovox i guld?
Kul klocka?
Ja, men inte helt lätt att serva tyvärr. Skulle ändå säga kör, prisvärt finverk från JLC med kul funktion. Ingen av de jag ägt har krånglat.
Nej, men många vägrar ta i dem pga oerfarenhet. Vet att Dr Watch förmedlat service en gång.Ja, tickar en hel del boxar.
Erfarenhet av service?
Nej, men många vägrar ta i dem pga oerfarenhet. Vet att Dr Watch förmedlat service en gång.
Många ur jag har i lådan som ingen vill serva... Låt inte det stoppa dig....låter betryggande.
Många ur jag har i lådan som ingen vill serva... Låt inte det stoppa dig.
Känns som ganska prisvärda klockor idag. Fick min stålis värderad till 14.000 kr 2003 och idag är det väl fortfande däromkring som värdet ligger.Ja, det är baksidan av att gilla märkliga ur.
Vi får se, gillar dem skarpt men vet inte riktigt vad jag vill när det gäller klockor längre. Håller ett öga öppet iaf.
Tips på kul vintage under 20k skulle uppskattas mkt!
Chronos är kul Tips på modeller?Någon omega dressare? Finns annars en del roliga chronos
Någon särskild typ du tänker på? Finns en del roligare klockor för den pengen, Seamaster Chronostop t.exTips på kul vintage under 20k skulle uppskattas mkt!
Chronos är kul Tips på modeller?
Är öppen för det mesta så länge det är i stål och 34-42 mm Lite inspiration:Någon särskild typ du tänker på? Finns en del roligare klockor för den pengen, Seamaster Chronostop t.ex
Är öppen för det mesta så länge det är i stål och 34-42 mm Lite inspiration:
Kronografer / Triple calendar:
Snygga dressare:
Denna Longines är löjligt bra
Coola dykare:
Färgglada kronografer:
Missade tyvärr just denna
Men som sagt. Öppen för förslag och tacksam för alla tips
Tyskan är inte existerande, men det kan nog lösas ändå. Kul klockor! Gillar nr 2Hur är tyskan? http://www.henrys.de/ har en auktion i början av Juli där det var lite roligt som kanske hamnar i rätt prisklass.
Tavlan är nog ommålad på Jaegern
Hammarautomat och krona på baksidan
Tyskan är inte existerande, men det kan nog lösas ändå. Kul klockor! Gillar nr 2
Jag tycker det känns lite läskigt att köpa på auktion utomlands... Är det ngn direkt skillnad från auktion i Sverige (bortsett från valuta och så..)?
Den var riktigt fin! Ja utropen känns låga. Denna blev jag störtförälskad i...Det kan vara så att priserna är Kaplans priser också, så vissa objekt kommer säkert att dra iväg.
Den här var fin också, 37mm med Excelsior Park verk, torde vara EP4.
Certina och Eterna har en del fina/coola/råa dykare. Doxa subs är stenhårda. Dual crown supercopressorer är också roliga. Annars kan jag rekommendera en sån här...Tips på kul vintage under 20k skulle uppskattas mkt!
Kan också rekommendera den Tissot-kronografen, en av mina första vintage och borde gå att hitta för 4-5k med lite tålamod tror jag löste min för 2,5k men det var ett par år sedan!Certina och Eterna har en del fina/coola/råa dykare. Doxa subs är stenhårda. Dual crown supercopressorer är också roliga. Annars kan jag rekommendera en sån här...
Ja, just det, det var du som snodde den 15 min innan mig Har du kvar den?Kan också rekommendera den Tissot-kronografen, en av mina första vintage och borde gå att hitta för 4-5k med lite tålamod tror jag löste min för 2,5k men det var ett par år sedan!
Haha just det Naj, den försvann i ett delbyte när jag köpte min Tudor big block :/Ja, just det, det var du som snodde den 15 min innan mig Har du kvar den?