BCKSTRM
Guld
Vintage Cartier Tank?Tänker mig en dressare, <10k, inte omega, gärna kvadratisk/rektangulär/tonneau-boett. Gärna patina, men inte allt för möglig.
Tips/förslag på modeller mottages tacksamt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vintage Cartier Tank?Tänker mig en dressare, <10k, inte omega, gärna kvadratisk/rektangulär/tonneau-boett. Gärna patina, men inte allt för möglig.
Tips/förslag på modeller mottages tacksamt
Kommer gå för denna själv, finns vissa likheterVill köpa ngt i denna stilen:
Tips?
Du har ingen aning om värde på den jag vill ha?Kommer gå för denna själv, finns vissa likheter
Den Lanco jag högg på Kaplans är ju väldigt snarlik..Vill köpa ngt i denna stilen:
Tips?
Den som ligger ute till fsg på OF och Chronotrader?Den Lanco jag högg på Kaplans är ju väldigt snarlik..
http://forums.watchuseek.com/f29/fs...s-divers-co-aqualung-orator-rare-2067738.htmlDu har ingen aning om värde på den jag vill ha?
PS: alla coola dykare är av intresse Ds
YesDen som ligger ute till fsg på OF och Chronotrader?
Tack! Hittade den också. Känns som att det blir svårt att få en för €1300 idag? Växer ju inte direkt på träd... Gör man bort sig om man betalar 20k?
Det är ju bara ett år sedan.. vad nått är värt kan bara du avgöra Skicket är ju som alltid avgörande. Tavlan och vridringen är ju kul i alla fall.Tack! Hittade den också. Känns som att det blir svårt att få en för €1300 idag? Växer ju inte direkt på träd... Gör man bort sig om man betalar 20k?
Ja men det känns som att det gått upp löjligt mkt på ett år... Tror dock jag är lite för impulsiv...Det är ju bara ett år sedan.. vad nått är värt kan bara du avgöra Skicket är ju som alltid avgörande. Tavlan och vridringen är ju kul i alla fall.
Den Lanco jag högg på Kaplans är ju väldigt snarlik..
Sjukt dyrt, vem har sålt in dessa? Ser inte charmen i dessa och skulle säga att 2 000 är rimligare än 20 000 kr.Tack! Hittade den också. Känns som att det blir svårt att få en för €1300 idag? Växer ju inte direkt på träd... Gör man bort sig om man betalar 20k?
Ingen aning, bör väl gå att få vattentät men vågar inte säga säkert. Dock är den såld och på väg till Kanada.Är den där möjlig att bada med? Eller kanske inte är någon enorm vattentäthet på den modellen ?
sjukt snygg iallafall!!!Har gått ett tag nu utan att jag köpt något, är lite sugen på nått äldre i clamshell boett men dessa tenderar inte att dyka upp så ofta på de ordinarie sajterna.. Har hittat en snygg Tavannes som jag funderar på men priset (€4400) kändes svettigt, input? @Aurum @NiklasArvid m.fl.
Helvete vad läcker. 34mm som de flesta clamshells?Har gått ett tag nu utan att jag köpt något, är lite sugen på nått äldre i clamshell boett men dessa tenderar att inte dyka upp så ofta på de ordinarie sajterna.. Har hittat en snygg Tavannes som jag funderar på men priset (€4400) kändes svettigt, input? @Aurum @NiklasArvid m.fl.
Riktigt snygg men hade nog gissat närmare halva det priset. Sedan har jag iofs inte lyckats köpa en enda tidig vattentät kronograf heller. Ser inte så stor ut? För de pengarna hade jag iaf velat ha en 38 mm.Har gått ett tag nu utan att jag köpt något, är lite sugen på nått äldre i clamshell boett men dessa tenderar att inte dyka upp så ofta på de ordinarie sajterna.. Har hittat en snygg Tavannes som jag funderar på men priset (€4400) kändes svettigt, input? @Aurum @NiklasArvid m.fl.
Jag vet inte så mycket to be honest, blev stormförtjust i utseendet bara. 35mm men som @Aurum skrivit så är prisbilden något hög sett till storlek osv.. Har lokaliserat en en kul Bovet ocksåsjukt snygg iallafall!!!
vad är det för verk och finishering? spelar nog stor för vad det kostar?
Väldigt snygg dock!Har gått ett tag nu utan att jag köpt något, är lite sugen på nått äldre i clamshell boett men dessa tenderar att inte dyka upp så ofta på de ordinarie sajterna.. Har hittat en snygg Tavannes som jag funderar på men priset (€4400) kändes svettigt, input? @Aurum @NiklasArvid m.fl.
Förjävla fin, gillar händerna och subdialsenHar gått ett tag nu utan att jag köpt något, är lite sugen på nått äldre i clamshell boett men dessa tenderar att inte dyka upp så ofta på de ordinarie sajterna.. Har hittat en snygg Tavannes som jag funderar på men priset (€4400) kändes svettigt, input? @Aurum @NiklasArvid m.fl.
Ommålad tavla - trycket i subdialsen är mindre än nedsänkningarna i tavlan. Subdialvisarna sitter centrerade i nedsänkningen, inte centrerade i trycket.Har gått ett tag nu utan att jag köpt något, är lite sugen på nått äldre i clamshell boett men dessa tenderar att inte dyka upp så ofta på de ordinarie sajterna.. Har hittat en snygg Tavannes som jag funderar på men priset (€4400) kändes svettigt, input? @Aurum @NiklasArvid m.fl.
Tack för de ögonen.. Jag ser det nu. Tack.Ommålad tavla - trycket i subdialsen är mindre än nedsänkningarna i tavlan. Subdialvisarna sitter centrerade i nedsänkningen, inte centrerade i trycket.
Oj, ibland går det lite snabbt i mobilen... Skäms lite.Ommålad tavla - trycket i subdialsen är mindre än nedsänkningarna i tavlan. Subdialvisarna sitter centrerade i nedsänkningen, inte centrerade i trycket.
Lagom uppenbart nu när du pekat ut det. Snyggt!Ommålad tavla - trycket i subdialsen är mindre än nedsänkningarna i tavlan. Subdialvisarna sitter centrerade i nedsänkningen, inte centrerade i trycket.
+1Oj, ibland går det lite snabbt i mobilen... Skäms lite.
Betyder det att det som syns av 3 och 9 skulle suttit en bit inne i subdialsen i original?Ommålad tavla - trycket i subdialsen är mindre än nedsänkningarna i tavlan. Subdialvisarna sitter centrerade i nedsänkningen, inte centrerade i trycket.