• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad sportar ni för racercykel?

Håller med dig!
Naven är ett par Mack och fälgarna ett par H Plus Son. Har ni fälgarna hemma köper jag dom hellre på plats är klart!

Alright, vi bör kunna lösa det. Vi har i princip inga fälgar hemma, så det borde gå att fixa ett sånt jobb. Som sagt, 700 spänn för jobbet, sen 12kr per eker, kanske kan rabatteras lite på material..:)

I vanlig ordning ingen bild?

Fulplåtat från skrivbordet;

eTj8WQo.jpg

Allt hyfsat rätt förutom styrets vinkel (efter att ha snott hela cockpiten från min gamla saltmoppe med brantare styrrör).

Har länge letat efter ett par nya hjul till min racer, men inte hittat något som jag tycker är snyggt i kombination med bra pris och ganska lätt vikt... Efter lite letande hittade jag ett par från Novatec och bestämde mig för att lägga en beställning, men det blev aldrig av då jag alltid köpte nya skor när hjulen skulle inhandlas :banghead:
Nu har jag i alla fall lagt en beställning på hjulen och de kommer på torsdag! :D

JETFLY_F90_1024x1024.jpg

Strax under 4000kr och en vikt på 1435gram. Ganska bra om jag får säga det själv :)

Vad tror herrarna med lite koll om denna? Vill ha hydrauliska bromsar och ultegra, detta är den billigaste/smidigaste att få tag på jag hittar.. Några uppenbara konstigheter?

http://www.xxl.se/cykel/cyklar/race...gra-hydisc-cyclocross-cykel/p/1108470_1_style
Förmodligen rätt risig ram som alla XXLs cyklar - visst, är partisk i frågan, men tror nog att en specialized diverge comp är roligare för ungefär samma peng. Inte superstor skillnad på 105 och Ultegra med hydrauliska reglage, nu när 105 också blivit 11sp.

Förmodligen rätt risig ram som alla XXLs cyklar - visst, är partisk i frågan, men tror nog att en specialized diverge comp är roligare för ungefär samma peng. Inte superstor skillnad på 105 och Ultegra med hydrauliska reglage, nu när 105 också blivit 11sp.

Okok tack! Risig ram som i tung eller dålig kvalite/risk för rambrott?

Nu snackar du lite i nattmössan... Ridley är ett sjukt välkänt märke i typ England och även i de större loppen! Proffs-stallet Lotto Sudal kör på cyklar från detta märke... Och när man köper Specialized så betalat man alltid lite extra för att det står just Specialized på den

Nu snackar du lite i nattmössan... Ridley är ett sjukt välkänt märke i typ England och även i de större loppen! Proffs-stallet Lotto Sudal kör på cyklar från detta märke... Och när man köper Specialized så betalat man alltid lite extra för att det står just Specialized på den

Mja, känns ju bara lite väl billigt med ett rekpris på 25' som reas så billigt med de komponenterna. Kanske går dock, xxl säljer ju till typ nollmarginal för att försöka slå ihjäl konkurrenter, men det kanske är en bra hoj. Dock är det väl bara ett team som kört på Ridley i en tour, LTS 2013? Som sagt, är mest bitter för att XXL svinar sig på marknaden, har samma åsikt om dem som gråhandlare för klockor. :)

Mja, känns ju bara lite väl billigt med ett rekpris på 25' som reas så billigt med de komponenterna. Kanske går dock, xxl säljer ju till typ nollmarginal för att försöka slå ihjäl konkurrenter, men det kanske är en bra hoj. Dock är det väl bara ett team som kört på Ridley i en tour, LTS 2013? Som sagt, är mest bitter för att XXL svinar sig på marknaden, har samma åsikt om dem som gråhandlare för klockor. :)
Det håller jag med om!
Nja, Lotto Soudal är med i både Girot och Touren, senast idag på Paris-Roubaix

Jag har förövrigt en Specialized Tarmac som jag skulle vilja bli av med för att kunna finansiera andra köp inom en snar framtid... Är någon intresserad av bilder/pris/spec så är det bara att skicka ett PM

Eastway - R3.0 2014
Beställde denna som första racer;

Eastway-R3-0-2014-Road-Bikes-Grey-White-EWB13R3XL-5.jpg

5700kr fraktat och monterat för en cykel med nästan full SRAM Apex samt karbongaffel tyckte jag lät vettigt för att prova på landsvägscykling. Har även beställt pedaler samt skor :)

Produktinformation
Landsväg: Ja
Hållare för stänkskärm: Ja
Hållare för pakethållare: Ja
Antalet växlar: 20
Framaxelsort: 9 mm (Snabbkoppling)
Vajerdragning: Extern
Årsmodell: 2014
Ram: Eastway 7005 Aluminium Road
Cykelvikt: 8.6kg - medium
Gaffelmaterial: Legering/Kolfiber
Framgaffel: Eastway Carbon bladed Road forks
Gaffelrör: 1 1/8 tum
Flaskhållarfäste: Dubbel
Framväxelsfäste: Band On
Dropout: Utbytbart bakre växelöra
Hjulstorlek: 700c (622)
Hjulset: Eastway E28
Leverantör av lösa delar: SRAM
Bromshandtag/Växelreglage: SRAM Apex
Framväxel: SRAM Apex
Bakväxel: SRAM Apex
Broms: Caliperbroms
Bromsar: SRAM Apex-handtag
Bromscaliper: Tektro R359
Vevparti: Dubbelklinga
Vevparti: SRAM Apex 53/39
Kedjehjulsstorlek: 53 tänder, 39 tänder
Kedja: YBN
Vevlager: Tätad vevlagerskassett
Kassett: SRAM PG1030
Kassettspann: 11-28 tänder
Styre: Eastway Comp
Styrlinda/handtag: Eastway Velvet
Styrstam: Eastway Comp
Sadelstolpe: Eastway Comp
Sadel: Eastway Sport
Däck: Kenda K1018 700C*25C
Pedaler: Traditionella platta pedaler medföljer
Garanti: Livstids garanti på ramen, 12 månaders garanti på

Recension på Bikeradar
  • Highs: Impressively quick and power friendly all-rounder with excellent SRAM Apex spec
  • Lows: Relatively heavy frame and fork and can be unforgiving on rough roads
  • Buy if: You want a really enjoyable, naturally fast, ready to ride all-rounder

Nu flippade mobilen helt och vill absolut inte ta några bilder, så det få bli en tråkig produktbild. Men jag cyklar i alla fall på denna modellen av Cube:
cb.jpg

Tillbaka
Topp