Frobomm
Basic
Det där är ingen racer... Men fin ändå
Ingen racer, men den går fort Och tack så mycket!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där är ingen racer... Men fin ändå
Blir cykelköp här i dagarna.
Alternativen inom min budget är listad nedan, tacksam för input.
Scott Aspect 910
Merida Big Nine
Specialized Rockhopper Expert 29
Du får typ samma saker på Merida och Specialized men för ganska stor skillnad i pris.
Scott-cykeln är rätt ful i mina ögon och inte något bättre än Meridan eller Specialized...
Med det sagt hade jag gått på Meridan
Meridan får jag köpa för 10 papp, de andra två för 9000 st. Är det någon ide att lägga 1000 kr för att det ska stå Merida på ramen?
Min är inte lika snabb som era men den duger för mig
Är det en Merida Big Nine Viper XT så får du den betydligt billigare på XXLMeridan får jag köpa för 10 papp, de andra två för 9000 st. Är det någon ide att lägga 1000 kr för att det ska stå Merida på ramen?
Är det en Merida Big Nine Viper XT så får du den betydligt billigare på XXL
http://www.xxl.se/cykel/cyklar/moun...ne-viper-xt-terrangcykel-15/p/1109223_1_style
Det enda rätta.
Stilig, är det titan-gaffel och baktriangel jag ser? Intervjuade mannen bakom Brompton, Andrew Ritchie, för ett par år sedan, mycket trevlig och ur-brittisk karl som kunde prata i timtal om allt mellan himmel och jord...
Ute efter en CX och har fastnat för en Rose från Tyskland. Någon som har erfarenhet av märket?
http://www.rosebikes.se/bike/rose-pro-dx-cross-2000-772640/aid:772671?bikevariantchanged=772643
Även kollat på följande cyklar men det känns som man får bättre komponenter till ganska mycket lägre pris på Rose.
https://www.cykloteket.se/artikel/trek-crossrip-ltd/
http://www.stenstromscykel.se/nishiki-cross-2015-p-3573-c-279.aspx
Vintage racer är så jävla coolt alltså.
Har vi några elcyklister på forumet? Trampar själv Grace MXII, gammal bild nedan. Monsterhoj!
Stämmer bra. S-Pedelec varianten. Gör 45km/h. Får som bäst en Range på runt 10-12 mil i "eco-mode". Klart godkänt.Det är med Bosch-motor och batteri va?
Stämmer bra. S-Pedelec varianten. Gör 45km/h. Får som bäst en Range på runt 10-12 mil i "eco-mode". Klart godkänt.
Drygt, värt det dock. Bästa grinden jag haft.Åfan, den kostar va? Lär ju lätt ha gått för 30 kakor!
Kan tänka mig det!Drygt, värt det dock. Bästa grinden jag haft.
Absolut, moppe är ett alternativ. Har en klass 2:a men älskar fortfarande att ibland gå ut och cykla. Halva grejen för mig är ju att kunna trampa förbi allt och alla i flip-flops och ryggsäck i uppförsbacke.Har aldrig testat elcykel. Vad är poängen? Jag är allvarligt nyfiken, det är självklart så att jag missar nåt men tänker moppe, varför inte en moppe?
Det sistnämnda kan jag iaf hålla med omAbsolut, moppe är ett alternativ. Har en klass 2:a men älskar fortfarande att ibland gå ut och cykla. Halva grejen för mig är ju att kunna trampa förbi allt och alla i flip-flops och ryggsäck i uppförsbacke.
Sen är det de estetiska. Cyklar är mycket snyggare än mopeder.
....och här är beviset. Provade den innan jag tog ut min. Inte Bosch drivlina eller batteri men extremt lätt att vila ögonen på:Det sistnämnda kan jag iaf hålla med om
Navmonterad motor är inte att föredra....och här är beviset. Provade den innan jag tog ut min. Inte Bosch drivlina eller batteri men extremt lätt att vila ögonen på:
Spot on, men den har en trevlig funktion i form av motorbroms. Funkade riktigt bra i nedförsbackarna, bra sätt att spara på bromsarna. I örvrigt får den (BionX) spö av Bosch på alla punkter.Navmonterad motor är inte att föredra