Kommer bara till blocket på den länken.
Så
https://www.blocket.se/uppsala/Mavic_hjul_landsvag_84652191.htm?ca=11&w=3
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kommer bara till blocket på den länken.
Alla hjul tar tiodelat.Tänk bara på att kolla upp om det går att få på en 10-delad kasett. Annars måste du köra med en rätt så gammal grupp.
Inget fult med bästa Ergopower-generationen (guldstjärna för stolpen!), bästa navserien nånsin (?) och inte minst världens förmodligen bästa Mini-V (kör dem tillsammans med likadana Recordreglage på min cx). Extra stilpoäng som alltid för renodlad gammal eurocross med enorma trianglar och utan flaskställsfästen.Fulcrossen/Pålandetcrossen
Orbea Igorre (smakfullt bucklad)
Campa Record
DT240
Trp cx8.4 (bra!)
Grymt fin samling!
Grymt fin samling!
Är du J2000E på ett annat forum?
Grymt fin samling!
Är du J2000E på ett annat forum?
Det lär är det ju vara.
Om inte annat så har vi två olika personer som har delat upp hela Sveriges gamla stål-cykelbestånd emellan sig
//j
nästan lite religiös atmosfär där uppe på vinden!
Vi är förvillande lika - jag och J2000E. Vår fru kan inte skilja på oss. Ofta kan vi inte själva göra det.
Funderar på att köpa en racer, någon som har någon att sälja? Eller kan rekommendera någon speciell instegsmodell?
Stort tack! Det var precis sådan här info jag ville ha. Nu ska jag göra lite eftersökningar självKul med cyklar!
Vintagecyklar, stålramar, hipstercyklar..etc är en helt annan femma
Om du vill cykla för att träna—->
Om man vet vad man vill ha, vilket kan vara svårt som ny, så kan man fynda på blocket eller via happyride.
Ett tips närmare 10.000:- nypris är instegsmodeller med Shimano tiagra. Fungerar kanonbra såklart och tål mycket, ett bra alternativ.
Ett tips närmare 15.000:- nypris är instegsmodeller med Shimano-105. Lite bättre och lättare. Man kan kalla det den gyllene medelvägen bland racerväxlar. Vill du tävla och blir helt hooked eller bara gillar lätta cyklar kommer du förmodligen välja lättare växlar framöver-, vikten på helt kit går ner ca 500g till Dura-Ace och upp ett antal tusen...
Ett safe nybörjarköp och prisvärt för prestandan är att köpa Canyon via deras hemsida imho. Generellt får du hos en instegsracer i aluminium, i kategorin Shimano-105-växlar, samtliga delar av den kvaliteten/typen medan du oftast hos stora sportaffärer och märken som tex Scott får en blandning av 105-delar och budgetalternativ när de kallar det för ”shimano-105-växlar”, oftast sämre bromsar etc.
Kolfiber eller aluminium, skivbromsar eller ej, växlar, märken, allt man kan vilja veta och inte behöver veta - kolla GCN på youtube.
Så länge du köper en racer i rätt ramstorlek för dig och en hjälm som är så pass cool att du använder den så kan det inte bli särskilt fel. Enjoy!
Du har rätt, det är alu med lite stålförstärkningar. My bad. Svetsad av Cannondale säger Bombtrack själva.härligt gillar speciellt ss biken, men är den verkligen stål? ser ut som en alu-ram med mitt otränade öga.
Gillar men kolla lite till, även om priset är bra. Jag skulle satsa på en beggad från happy eller från någon klubbsida. Du kan få galna specs för en modest summa. För även om argumentet är att du inte behöver så "bra" grejer så är det ändå kul med prylar och ju bättre desto troligare att du kommer cykla på den. Eller nåt såntVad tror panelen om denna? Shimano 105 och bra alluminiumram(?) för 10 000 kr ? https://www.biketown.se/sv/articles...MlaZfk8B8JMOoPxBV396Lh33NNWLXn4hoCO8AQAvD_BwE
Absolut, jag är student så har inte heller råd att slänga iväg 10 000 kr utan ordentlig research. Har dessutom en hybridcykel som fungerar utmärktGillar men kolla lite till, även om priset är bra. Jag skulle satsa på en beggad från happy eller från någon klubbsida. Du kan få galna specs för en modest summa. För även om argumentet är att du inte behöver så "bra" grejer så är det ändå kul med prylar och ju bättre desto troligare att du kommer cykla på den. Eller nåt sånt
Absolut, jag är student så har inte heller råd att slänga iväg 10 000 kr utan ordentlig research. Har dessutom en hybridcykel som fungerar utmärkt
https://www.blocket.se/stockholm/Eddy_Merckx_Alu_Sprint_58_cm_85337931.htm?aw=1Absolut, jag är student så har inte heller råd att slänga iväg 10 000 kr utan ordentlig research. Har dessutom en hybridcykel som fungerar utmärkt
Haha, jag vet inget om dessa delarna. Men tack för att du försökteEddy
Campa
Aluminium
Billig!