Rätt storlek för dig? Den ser väl bra ut, den behöver du ju inte måla om?Förhoppningsvis blir detta mitt nya racerprojekt. Krävs nog lite jobb om jag ska få bort 250 g på denna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rätt storlek för dig? Den ser väl bra ut, den behöver du ju inte måla om?Förhoppningsvis blir detta mitt nya racerprojekt. Krävs nog lite jobb om jag ska få bort 250 g på denna.
Ja det är rätt storlek för mig. Jag har så korta ben [huvudfoting] så jag måste ha en small (52) ram, även om jag längdmässigt passar bättre på en medium. Ramen behöver egentligen inte fixas alls, den är fin som den är. Finns dock en del mindre skavanker på den som säkert skulle gå att slipa bort. Och det skulle kunna vara ett kul projekt att fixa den. Eller så är det på tok för mycket jobba att slipa och sedan lacka...Rätt storlek för dig? Den ser väl bra ut, den behöver du ju inte måla om?
Men då kan du ju bygga en riktigt raceig hoj med lång styrstam. Små cyklar är oftast snyggare än stora schabrak som mina (storlek 60). Det blir ofta för mycket ”luft” i ramen. Dock är moderna kolfibercyklar lättare att bygga snygga även i stora storlekar numera som väl är.Ja det är rätt storlek för mig. Jag har så korta ben [huvudfoting] så jag måste ha en small (52) ram, även om jag längdmässigt passar bättre på en medium. Ramen behöver egentligen inte fixas alls, den är fin som den är. Finns dock en del mindre skavanker på den som säkert skulle gå att slipa bort. Och det skulle kunna vara ett kul projekt att fixa den. Eller så är det på tok för mycket jobba att slipa och sedan lacka...
Bra tips! Att blästra en kolfiber ram, vad tror du om det?För att ta bort färg från kolfiberram/-delar är det nästan enklast att börja med att skrapa med en styv kniv (eller en färgskrapa, true story). Räkna med många timmars pyssel...
Vita cyklar är faktiskt de tyngsta (av solida färger) - man måste lägga mest färg för att täcka med vitt och därmed kan det kanske vara ett passande idiotprojekt att börja karva i Columbusen ovan.
Nja. Kaaanske och väldigt mjukt som bas för ny lack på gammal (och då funkar slippapper ännu bättre), men inte för att strippa den.Bra tips! Att blästra en kolfiber ram, vad tror du om det?
Vet du hur vanliga lackade kolcyklar ser ut i väven under lacken? Har de också dekorativ kolväv ytterst?För att ta bort färg från kolfiberram/-delar är det nästan enklast att börja med att skrapa med en styv kniv (eller en färgskrapa, true story). Räkna med många timmars pyssel...
Vita cyklar är faktiskt de tyngsta (av solida färger) - man måste lägga mest färg för att täcka med vitt och därmed kan det kanske vara ett passande idiotprojekt att börja karva i Columbusen ovan.
You won this thread
Nagasawa with Campagnolo Super Record. Double post earlier but this is a better thread for it(sorry).
Snyggt! Antar att du har en Swatch att matcha med!? Nu kom vårkänslorna.
Say what!? Hmpf!
Here are some more steel.
Daccordi with Dura Ace 25th Anniversary group.
Campagnolo steel pump heads #1030/2. NOS Campagnolo derailleurs.
My old Cinelli track bike, with matching NOS Supercorsa road frameset.
Internet är litet Följt dina projekt och hojar på Fixedgear.se under massa år.I believe we have at least two common interests... Where does your heart lie - watches or bikes?
https://www.flickr.com/photos/45306161@N03/albums
Yes, we do have common interests. First, congratulations on your impressive collection. Possibly, the best I’ve seen; and I know many collectors.I believe we have at least two common interests... Where does your heart lie - watches or bikes?
https://www.flickr.com/photos/45306161@N03/albums
Internet är litet Följt dina projekt och hojar på Fixedgear.se under massa år.
Din Masi Prestige med hål i stagen är ju magisk.
Kul Ja känns som det forumet har passerat sitt bäst-före datum lite. Hänge mest där ~2009-2016.Ja sannerligen, kan ansluta mig som en fixedgearare som känner igen, tycker det här forumet är minst dubbelt så trevligt, sån jantekänsla på fixedgear så man sprängs
Yes, we do have common interests. First, congratulations on your impressive collection. Possibly, the best I’ve seen; and I know many collectors.
Where does my heart lie?
My true love is surfing. I’ve done it all my life and I’m always in the water. I also travel to look for waves. I also scuba dive, which led me to my interest in dive watches.
Cycling and bikes is my work. I’ve worked in the bike industry in the US for 25+ years. I love to ride, used to race, still do ultra endurance riding. I don’t have a collection really, but I have a couple of nice bikes and ride them a lot.
I really enjoyed looking at your collection. Beautiful!!!
Ja sannerligen, kan ansluta mig som en fixedgearare som känner igen, tycker det här forumet är minst dubbelt så trevligt, sån jantekänsla på fixedgear så man sprängs
Kul Ja känns som det forumet har passerat sitt bäst-före datum lite. Hänge mest där ~2009-2016.
Thank you for your kind words! I have been at it (vintage lightweights) for many years. Started out in the early to mid 80ies. Things were easy and cheap at that time...
Ultra endurance is the opposite of what I should have been doing. I could have been a contender in track sprints if there would have been a track in Sweden when I was active. I came from power sports and was suited for the oval sprint. I wrote "should" as in reality I sort of got into long distance bicycling anyway - because that was my only alternative here in Sweden. I was useless at it. Hands down. Totally.
Spent 6 months in Australia in the 80ies and had a stint at surfing. I was as successful as with long distance cycling... I have spent a lot of time on the sea though - restoring vintage mahogany boats as an hobby for many years. I have been scuba diving since 1980. Things has changed quite a bit in this time...
Never had bikes as an occupation even if I have had the opportunity many times. I have kept it as an hobby.
Nice hearing from you, you have got quite a collection of nice divers watches, and it would be interesting to know how come you are here at klocksnack?
With kindest regards
Räv
PS My heart lies in whatever hobby that are in line. I alter between quite a few. They rise and fall with the times but never die.
Inställd på att köra bägge, plus VätternKul tråd! Den hade jag missat eftersom jag inte varit så aktiv på forumet under en period. Började cykla förra våren inför Vättern när jag gjorde klassikern. Då åkte jag på min svärmors Bianchi med aluram från 02 och tyckte den funkade grymt bra. Blev helt såld på cyklingen efter loppet och införskaffade mig en egen hoj. Valet föll på en Pinarello Gan. Nu är det kul att cykla på riktigt! I år blir det Siljan runt och Uppsala landsväg 167, någon mer härifrån som ska åka något av loppen?