• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad sportar ni för racercykel?

MH123

Cartier
Du får återkoppla. Du blir säkert inte besviken Har sneglat på Colnago några andra italienska klassiska märken själv.
Va kul!!
Som sagt, sugit i mej alla reviews jag hittat samt surrat en del med cyklister som har C64. Samtliga betonar komforten vilket passar mej utmärkt då den främst kommer att användas till pendling men har ändå speeden att kunna trycka längre sträckor.
F10/F12 samt V3RS är betydligt mer rejsiga..
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Btw, vad är din erfarenhet av Shimano R9100? Klippte sista gruppen som Colnago hade inne. Har du kört en C64 vore det såklart kul om du delade med dej av dina erfarenheter😊
Den lär ju vara grymt bra. Jag har en gammal Dura Ace 7800 grupp på en av mina cyklar som fungerar fantastiskt, aldrig strulat. Sen har gruppen blivit bättre för varje generation.
 
Senast ändrad:
Va kul!!
Som sagt, sugit i mej alla reviews jag hittat samt surrat en del med cyklister som har C64. Samtliga betonar komforten vilket passar mej utmärkt då den främst kommer att användas till pendling men har ändå speeden att kunna trycka längre sträckor.
F10/F12 samt V3RS är betydligt mer rejsiga..

Har läst lite omdömen, men det är något jag får titta på igen. Senast var hösten innan Corona och även inledningsvis när Corona satte fart. Jag har även planer på att köpa en mountainbike igen som komplement. Det har jag saknat. Får se vad jag prioriterar först. Har en äldre landsvägscykel som jag kan köra med, men den vill jag byta ut och där kommer Colnago in och några andra italienska märken som sagt.

Klokt att tänka igenom vad du ska ha den till. Man ska nog försöka provköra själv och prata med folk som har erfarenheter av lite olika typer av landsvägscyklar. Läsa lite mellan raderna så tror jag man kan hitta rätt.

Hoppas du blir nöjd med valet.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jag har en gammal Dura Ace 7800 grupp på en av mina cyklar som fungerar fantastiskt aldrig strulat. Sen har gruppen blivit bättre för varje generation.
Jag älskar hur jag tänkte "dra åt hel-ve-te vilken gammal grupp!" innan jag vrider huvudet åt sidan och ser min snart färdigbyggda nyracer...som har tiodelade Campagnoloreglage som nog har några år till på 7800. :D
 

L&W

Vacheron
2-Faktor
Längtar efter våren.
IMG_20200905_163218-01.jpeg
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Är det här nåt som händer? Jösses!
Ja man kan verkligen undra, andra sidan var också rätt angripen men inget hål.
När jag lossade pluggen för styrlindan så trillade det ut massa fint "bös" så jag misstänkte att det skulle vara nött, men inte så det var sådant hål....
Kör ju ändå med handduk över styret när jag sitter på trainern.
 

MH123

Cartier
Nån som har en Specialized Chisel (comp eller base) oxh vill dela med sej av erfarenheter så vore det uppskattat😊
45D0D1DB-FF05-4042-BA8F-E1775373A40E.jpeg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Ser mycket trevligt ut och det var inte igår som man såg en sådan jacka, många tummar upp 👍 :)
Gustav Larssons (Silver-Gustav) gamla vinterjacka från Fassa Bortolo tiden då han bla var lagkamrat med Cancellara, Petacchi och Ivan Basso👍

Gustav längst till höger i bild
1612716254048.jpeg

(Förvånansvärt långa stora cyklister för att vara ett proffesionellt cykelteam. Gustav är runt 193cm om jag minns rätt)
 
Senast ändrad:

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Gustav Larssons (Silver-Gustav) gamla jacka från Fassa Bortolo tiden då han bla var lagkamrat med Cancellara, Petacchi och Ivan Basso👍

Gustav längst till höger i bild
1612716254048.jpeg

(Förvånansvärt långa stora cyklister för att vara ett proffesionellt cykelteam. Gustav är runt 193cm om jag minns rätt)
Fasen vad häftigt 🙂
Jag kom tyvärr inte ihåg att Gustav körde för Fassa Bortolo.
Ja det ser inte ut att vara det snabbare klätterteamet.... ;)
Kom du över jackan via Happy eller känner du honom?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Fasen vad häftigt 🙂
Jag kom tyvärr inte ihåg att Gustav körde för Fassa Bortolo.
Ja det ser inte ut att vara det snabbare klätterteamet.... ;)
Kom du över jackan via Happy eller känner du honom?
Nej tyvärr, jag känner honom inte. Hans dåvarande flickvän och nuvarande fru, Veronica Andreassen var också proffs och hade en hemsida där hon sålde sina och Gustavs gamla utrustning och cyklar. Köpte bla skor och solbrillor också.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Nån som har erfarenhet av denna eller äldre generationer av den?

Har fastnat för Future Shock-dämpning inbillar mig att jag behöver det på min cykel. När jag cyklade för nåt år sedan så var underlaget landsväg eller snällare grus/skogsstig. Har en Cycklocross från Nishiki just nu som köptes för ca 16 tkr. tänker mig att ovan Specialized borde vara ett kliv upp?
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Gustav Larssons (Silver-Gustav) gamla vinterjacka från Fassa Bortolo tiden då han bla var lagkamrat med Cancellara, Petacchi och Ivan Basso👍

Gustav längst till höger i bild
1612716254048.jpeg

(Förvånansvärt långa stora cyklister för att vara ett proffesionellt cykelteam. Gustav är runt 193cm om jag minns rätt)
99% att det där inte är Gustav vilket löser längdmysteriet. Larsson var mycket spenigare och benigare. Killen mellan Mr X och Kirchen är dock med 100% säkerhet ingen bergsget.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
99% att det där inte är Gustav vilket löser längdmysteriet. Larsson var mycket spenigare och benigare. Killen mellan Mr X och Kirchen är dock med 100% säkerhet ingen bergsget.
Kan faktiskt vara så, jag har också funderat på det där. Rätt likt och jag tog för givet att det var han. Men här stämmer det i alla fall;
6F84C297-2F4A-43BC-B1FC-AFAFB0E40306.jpeg
DD2F3468-0697-4156-A5A1-4829CCC777AF.jpeg
521A698C-D4AA-4F70-B5C9-B813A2DFBA5B.jpeg

Vinterjacka på!
 
Senast ändrad:

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Nån som har erfarenhet av denna eller äldre generationer av den?

Har fastnat för Future Shock-dämpning inbillar mig att jag behöver det på min cykel. När jag cyklade för nåt år sedan så var underlaget landsväg eller snällare grus/skogsstig. Har en Cycklocross från Nishiki just nu som köptes för ca 16 tkr. tänker mig att ovan Specialized borde vara ett kliv upp?
Jag har en polare som har en fjolårs Diverge i kolfiber och med skivor. Osäker dock om han har någon stötdämpning. Riktigt fin cykel som även fungerar jättebra på landsväg med lite smalare däck. Har en annan kompis som köpte en 2020 Roubaix Expert med dämpning. Väldigt nöjd där med, även om den är mer avsedd för landsväg.
Ska man bara ha en cykel som klarar hela årets väglag är nog Divergen jättebra.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Kan faktiskt vara så, jag har också funderat på det där. Rätt likt och jag tog för givet att det var han. Men här stämmer det i alla fall;

521A698C-D4AA-4F70-B5C9-B813A2DFBA5B.jpeg

Vinterjacka på!
Vilken jävla klassbild av stilfull försäsongsträning och peak PRO/Euro. Brillorna är fula, brallorna är fula, åken är i snålplåt, Record 10, inte en hjälm så långt ögat når. Chapeau!

Strax utanför bild (sannolikt); ett gäng starstruck klubbsvennar på påskläger i kortkort.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Nu har jag satt igång årets bygge. Jag har fått tag på alla delar (väntar visserligen på en ny sadelstolpe iom att jag tog avsedda till graveln). Tyskt keramiskt vevlager (Moquai) monterat, en smart variant som är Press fit, men gängas ihop och passar direkt GXP. Starkt och förhoppningsvis knarrfritt. En blandning av Red och Ultegra 11S med mina gamla Zipp 404 till. För skojs skull har jag byggt om bakväxeln med kinesiska oversize keramiska pulleys.
7EA994C3-4824-4DA0-AA2B-EDDEA341BCF6.jpeg
A040CE7B-F75A-4705-95DB-FD45BC732FFC.jpeg
9135A7FA-7AD5-44E6-BBEB-6E4B544FBF20.jpeg
642D167E-EF39-4A2E-B48E-BC2D991E37C6.jpeg
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Nu har jag satt igång årets bygge. Jag har fått tag på alla delar (väntar visserligen på en ny sadelstolpe iom att jag tog avsedda till graveln). Tyskt keramiskt vevlager (Moquai) monterat, en smart variant som är Press fit, men gängas ihop och passar direkt GXP. Starkt och förhoppningsvis knarrfritt. En blandning av Red och Ultegra 11S med mina gamla Zipp 404 till. För skojs skull har jag byggt om bakväxeln med kinesiska oversize keramiska pulleys.
7EA994C3-4824-4DA0-AA2B-EDDEA341BCF6.jpeg
A040CE7B-F75A-4705-95DB-FD45BC732FFC.jpeg
9135A7FA-7AD5-44E6-BBEB-6E4B544FBF20.jpeg
642D167E-EF39-4A2E-B48E-BC2D991E37C6.jpeg
Knarrfritt vevlager låter trevligt! Vad blir det för hjul?
 
Topp