Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu snackar viNi som vet, vet
Kommer surra fintNi som vet, vet
Nu snackar vi
Va ska dom sitta på???
Trevligt!roval terra clx fälg. Blir både för gravel o lvg.
Vikt hjulsett 1450g
Usäktar för låsring, den ska bytas.
Yes I know. Fan va nice med en Aethos!!!Yes, lite special. Roval säljs enbart vanligvis som system hjul så finns inga fälgar på marknaden.
Detta par kommer sitta på både min aethos och diverge!
Sådärja!!5.6kg utan pedaler
Progressiv geometri.Kanske något för @Räv ?
Bilder för 2042615. CYKEL, Kärnan, AB Ernst O. Jönsson, Helsingborg, "Special-Racer", sannolikt 1940-tal. - Auctionet
Auctionet har nätauktioner med inredning, design, konst och vardagsantikviteter. Vi samlar Europas auktionshus. Bjud på auktion idag.auctionet.com
Hade varit guld att se Specialized lansera den där som "Revenge" i kolfiber 2022 och få bevittna hela världens internetbaserade cykel-esteter och bikefitting-puritaner i total hjärnblödnings-skapande mental härdsmälta.Progressiv geometri.
Kolla på happyrides forum, större chans där kanske?Långskott. Men någon här som sitter på en Campagnolo Record/Nouvo Record/Super record sadelstolpe i 26.6mm?
Köpte på buktenKolla på happyrides forum, större chans där kanske?
Progressiv geometri.
Varje gång jag ser den blir jag lite varm i själen. Innovation och ifrågasättande på ett sätt som bara (nord-)amerikaner tog in i sporten.Be careful what you wish for...
The Ugliest Eddy Merckx EVER - Bike Hugger
This bike lingered in my memories for almost 20 years, and I just found pictures of it again here. Canadian rider Steve Bauer rode this bike in the 1993www.bikehugger.com
Sjukt läcker. Härlig racer.Helt utan anledning. Eller förresten. Det regnar f-n ute. Det är en anledning.
Lite panto har aldrig skadat. Man blir snabb av det.
Äkta Super Record - dvs. inte det som oftast anges i annonser (mer om det nedan). Här är det titanaxel i pedalerna och vevlagret.
Vän av (förvirrad) ordning kanske invänder - "det där är ingen Super Record-framväxel!". Nej, för det fanns inte 1979-80. Inte heller en Nuovo Record. Bara Record. Den med svarta detaljer kom inte förrän 1982 och då var den helt plötsligt Super... (ingen annan egenskap än Record förutom färgen...)
Överlag råder det begreppsförvirring bland populasen... kring Record, Nuovo Record och Super Record. Där exempelvis på denna cykel - är vevarmarna "bara" Record. För det finns inga Nuovo eller Super Record vevarmar. Likadant med naven. Etc.
Vi bodde i Ronse under Ronde/Roubaix-veckan för några år sedan. Hade inte koll på förrän efteråt att vi cyklade ut ur stan varje dag på upploppsrakan där Bauer "knäckte" Criquelion annars hade vi kunnat göra en re-enactment. Vi hade tom en kanadensare med i gänget.Varje gång jag ser den blir jag lite varm i själen. Innovation och ifrågasättande på ett sätt som bara (nord-)amerikaner tog in i sporten.
Bauer ville verkligen, verkligen vinna Roubaix efter att Planckaert snodde (...ahem!) segern från honom. Stor åkare som varit så otroligt nära ett par gånger; dubbelt upp ett OS-år - (1984?), insyltad i en knepig VM-spurt något år senare och sen den där Roubaix-"andraplatsen"...
Helt utan anledning. Eller förresten. Det regnar f-n ute. Det är en anledning.
Lite panto har aldrig skadat. Man blir snabb av det.
Äkta Super Record - dvs. inte det som oftast anges i annonser (mer om det nedan). Här är det titanaxel i pedalerna och vevlagret.
Vän av (förvirrad) ordning kanske invänder - "det där är ingen Super Record-framväxel!". Nej, för det fanns inte 1979-80. Inte heller en Nuovo Record. Bara Record. Den med svarta detaljer kom inte förrän 1982 och då var den helt plötsligt Super... (ingen annan egenskap än Record förutom färgen...)
Överlag råder det begreppsförvirring bland populasen... kring Record, Nuovo Record och Super Record. Där exempelvis på denna cykel - är vevarmarna "bara" Record. För det finns inga Nuovo eller Super Record vevarmar. Likadant med naven. Etc.
Kul med fler fina italienska cyklarKul med cykeltråd på klocksnack!
Min älskade Oltre XR4. Alldeles för länge sedan den var ute och rastades, saknar det.
#solskenscyklist