Inget annat än super record ska ju sitta på din cykelEn komponent-broder ser jag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inget annat än super record ska ju sitta på din cykelEn komponent-broder ser jag?
Vad trevligt! vad hojar du på?En komponent-broder ser jag?
Likadan Shimano Dura Ace 9100 grupp med fälgbromsar som du har.Vad trevligt! vad hojar du på?
Nja det vet jag inte mer än att den förtjänar top tier komponenter. Men visst vore det trevligt med SR EPS på nästa ColnagoInget annat än super record ska ju sitta på din cykel
Ja, självfallet är din grupp riktigt riktigt fin, men tänkte bara högt för mig själv - helitaliensk maskinNja det vet jag inte mer än att den förtjänar top tier komponenter. Men visst vore det trevligt med SR EPS på nästa Colnago
Jo som sagt men dels dyrare men även jobbigare med service o delar. Därav mer safe med Japanskt.. SR EPS o Bora One hjul är mummaJa, självfallet är din grupp riktigt riktigt fin, men tänkte bara högt för mig själv - helitaliensk maskin
Såklart silly me! Asbra hoj, trevligaste jag haft och då har jag ändå haft S-Works TarmacLikadan Shimano Dura Ace 9100 grupp med fälgbromsar som du har.
Men menade du vilken cykel det är så är det en Colnago C64 med nämnda DA 9100 grupp o Fulcrum Speed hjul..Såklart silly me! Asbra hoj, trevligaste jag haft och då har jag ändå haft
C64, fin och klassisk cykel! Supertrevliga - bra val!Men menade du vilken cykel det är så är det en Colnago C64 med nämnda DA 9100 grupp o Fulcrum Speed hjul..
Wow, vad får man ge för en sånhär skönhet?Japaner, japaner, japaner! Överallt italienska japaner!
3Rensho Super Record Export Aero. 1983.
Ibland, eller rättare sagt oftast, när jag funderar på vilken av cyklarna jag mår bäst av är det den här som kommer ut som förstavalet.
Det finns så mycket som talar för den att jag inte kan skriva allt. Historia och legend, design, hantverk av högsta kvalité, detaljering på anal nivå, etc. får sammanfatta ram och gaffel. Hur jag själv sedan runt 35 år senare byggde upp den, vilka delar som jag valde att "komponera med" och också själv modifierade för att åstadkomma helheten är en ständig källa till självförhärligande tankar. Jag är helt enkelt ett geni. Och snygg. Inte lika snygg som cykeln men ändå.
Artikel från några år senare - 1986.
Jag hade en Bianchi Intenso 105, tidigare. Är kolfiber, men vansinnigt prisvärda beggade!Tjabba!
Fick min Bianchi Via Nirone snodd ur cykelgaraget. Sitter och spanar på någon ny (begagnad troligtvis) och har ju varit rätt Bianchifrälst. Har inte kikat runt på cyklar sen 2014 och tänker att det hänt en del och kanske nya bra märken har kommit in på marknaden.
Någon som har några generella tips vad man ska leta efter (tänker typ 105 växlar om de inte hänt något på den fronten, kolfiber behövs inte)? Är Bianchi ff överprisade eller är det ett solid choice?
Tack!
Vi har nog surrat om det där tidigare i trådenKan man kasta in här i tråden vad som är "klocksnacks korrekt klocka" när man cyklar racer?
Självklart finns det utrymme för smartwatches, pulsklockor osv rent funktionsmässigt. Men det är inte så kul att diskutera.
Så om vi tar oss friheten att fundera över vilken klocktyp bland "vanliga" klockor som är stilmässigt mest korrekt? Ska det vara nån kronograf? Eller är det kanske mer gentlemannamässigt med "enklare" klocka typ Black Bay 36, explorer eller nåt? Och länk eller band? Läder får nog gå bort gissar jag, men kanske gummi? En GMT på gummi om man cyklar mellan tidszoner??
Kul fråga! När min Cartier Santos kommer tillbaka från sin evighetsservice så kommer den få åka med.Kan man kasta in här i tråden vad som är "klocksnacks korrekt klocka" när man cyklar racer?
Självklart finns det utrymme för smartwatches, pulsklockor osv rent funktionsmässigt. Men det är inte så kul att diskutera.
Så om vi tar oss friheten att fundera över vilken klocktyp bland "vanliga" klockor som är stilmässigt mest korrekt? Ska det vara nån kronograf? Eller är det kanske mer gentlemannamässigt med "enklare" klocka typ Black Bay 36, explorer eller nåt? Och länk eller band? Läder får nog gå bort gissar jag, men kanske gummi? En GMT på gummi om man cyklar mellan tidszoner??
Cartier Santos är helt rätt @Putteman Den har vunnit Touren.Kul fråga! När min Cartier Santos kommer tillbaka från sin evighetsservice så kommer den få åka med.
Under tiden blir det en liten, lätt och färgglad Gul
Obs arkivbilder!
Haha, coolt ju!
Brukar använda den klockan som råkar sitta på handleden när jag bestämmer mig för en turKan man kasta in här i tråden vad som är "klocksnacks korrekt klocka" när man cyklar racer?
Haha, här var sannerligen variation ju. GMT, kronograf, dykare. Bra med valmöjligheter beroende på hur man ska cykla.Brukar använda den klockan som råkar sitta på handleden när jag bestämmer mig för en tur
Wow, vad får man ge för en sånhär skönhet?
Conlago C64
Men någon har varit flitig med botten i alla fall.Ain' nuttin' lighter...
Hur lång är du och vilken storlek har du på ramen på din Colnago?
Jag har samma size som Tadej har på sin V3RS o vi är lika långa, 177 cm lång o kör en 50s. Där slutar dock likheterna hahaHur lång är du och vilken storlek har du på ramen på din Colnago?
Jag har samma size som Tadej har på sin V3RS o vi är lika långa, 177 cm lång o kör en 50s. Där slutar dock likheterna haha