• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad sportar ni för racercykel?

Min trotjänare till fotpump har packat ihop.
Vilken fotpump rekommenderas??
Ska såklart klara både racer o bilventil, och typ minst 8 bar.

IMG_3383.jpeg

Någon som har testat Café du Cycliste och kan uttala sig om passform etc? Bär mest LeCol eller Rapha som passar perfekt men vad jag kan se så är CdC väldigt små?

Någon som har testat Café du Cycliste och kan uttala sig om passform etc? Bär mest LeCol eller Rapha som passar perfekt men vad jag kan se så är CdC väldigt små?
Jag har någon tröja och en jacka från dem. Bra kvalité. Storlekarna är direkt jämförbara med Rapha slulle jag säga.

Testat dem ännu? Köpt mina första aluminiumhjul på säkert tio år. Ett par Vision Trimax 30. Satte dem på min höst/vår foul weather cykel. Köpte hjulen begagnade med renoveringsbehov (lagrena slut). Bytte lager och de fungerar fin-fint. Sköna. Perfekta i går i höstblåsten.
IMG_4135.jpeg
Inte ännu, fick på kassetten och gjorde klart allt igår. hoppas kunna ge mig ut på lördagmorgon. Aldrig testat kolfiberhjul innan så är sjukt taggad!
Jag tänker köra på samma upplägg med de gamla alu-hjulen och använda när det är lite söligare ute :)

Hej! Det går trögt med trainerköpet. Jag har väl lite bestämt mig för en Wahoo Kickr Core, men... min cykels nuvarande 7-delade kassett passar inte på trainern. Och då är frågan, kan jag montera en 11-delarskassett på min cykel, där jag bara har 7 fasta växellägen? Eller ska jag göra som alla säger och köpa en ny cykel?

På vilket sätt passar den inte? Vad är det för fattning/standard på trainern respektive kassetten (minsta gemensamma nämnare borde vara klassisk HG-body, ev med en distansbricka)?

Både Rapha och Maap kör Black Friday rea just nu. LeCols börjar 20/11.

Maaps är en besvikelse, samma skräp som legat i archive (togs bort en vecka och lades sedan upp igen som BF 🙄). Rapha kör 25% på hela sortimentet

Tillbaka
Topp