• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad sportar ni för racercykel?

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Hej!

Tänkte göra ett ryck och få den här gamla Bonettin körklar, men vajern verkar ha brutits av. Pratade lite med Mioo men de kunde inte laga detta. Någon som känner till en bra cykelverkstad i Stockholm/Falkenberg?

IMG_8780.jpeg
I sthlm finns det mängder. Jag favoriserar såklart moderskeppet i västerort, sigge cykel. Men tcm söderöver, jarla i stan mfl är bra.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Det där borde vilken cykelmek eller t.o.m. du själv greja.
Ta bort växelvajern
Sätt in en skruvmejsel eller något och gänga ut den brustna ”skruven”/gängan
Sätt i en ny justerskruv (likt den du har på andra sidan)
Sätt dit ny växelvajer och justera växlarna
Klart
 

Bonumm

Panerai
Oavsett vilken sadel så måste man vänja sig vid den och vänja rumpan vid cykling. Sittställning, sittbenens avstånd, kroppsfett/muskler påverkar givetvis. En sadel bör testas i ett antal mil innan man kan säga bu eller bä. Jag cyklar 8-10 000 km per säsong och jag föredrar klart dagens moderna sadlar. Mina längre rundor är över 300k.
Som sagt jäkligt viktigt det där med sadel. Tog ett tag innan jag hittade rätt. Kör bara med Fizik Arione R5 på alla mina cyklar och har aldrig problem. Kan inte alls cykla med lite bredare sadlar för då får jag ont direkt. Så det gäller att hitta rätt.
 

Räv

Cartier
2-Faktor

Ja, så är det för mig i varje fall. Mindre för "team" etc. och mer för att jag hängde hos Gefvert på Kocksgatan och suktade - i forntiden. Det är något speciellt med kombon av rött, vitt och krom - med "lug lining" i korresponderande färger, som gör den till P*rr med stort P.

Har letat i många år. Lika många som sedan forntiden. Alltid har det varit något fel - storlek, skick eller pris. Den här gången stod variablerna rätt.

En lite senare artikel (1987) och med en fruktansvärt ful sadel (hur kan man...)! Men ändå...
bicycle_guide_may_1987_road_test_bottecchia_professional_p64_75pct_8ee0168583b70d27e17e868eaee...jpg
 
Topp