Tänkte passa på och fråga då här verkar vara hel del som har bra koll på cyklar och träning här
Hur mycket gör egentligen cykeln för hastigheten?
Jag har pendlat till jobb under sommaren 1-2 dagar i vekcna, 17 km enkel väg på min Nishiki pro sld med 23mm däck.
Då det enbart att landsväg och cykelväg på sträckan så har ju tankarna slagit mig hur mycket snabbare man blivit om köp kört på en racer.
För en vecka sidan slog jag till på en Bianchi Impulso 105 25mm däck men stora förväntningar på att kapa tiden med några minuter i alla fall.
Dock är ju inte fallet så utan tiderna ligger typ medel vad jag körde med min Nishiki.
Såklart påverkar ju väder och vind och även dagsformen en hel del men där har inte varit några större skillnader när jag kört med racern.
Några turer har känts riktigt bra med racern men kollar jag snitthastigheten så har den inte varit bättre än med Nishikin.
Är det jag som förvänta mig allt för mycket av att byta ut min hybrid mot en racer?
Skillnaden är kanske inte så stor mellan olika cyklar trots allt, vad är era erfarenheter?