Oew
Guld
Nja, skulle väl gå på nått välkänt märke, några år gammal. Beror lite grann på hur aggresiv position du vill ha.Okej, tips på märken att undvika?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nja, skulle väl gå på nått välkänt märke, några år gammal. Beror lite grann på hur aggresiv position du vill ha.Okej, tips på märken att undvika?
Står Look arc på mina pedaler på nyförvärvet, någon som vet vilka clips som passar till dem??
Tips på var man köper byxor, hjälm och skor? Ska cykla Vättern med vanlig cykel men har i vart fall lyxat till det med nya pedaler (nån variant som har olika sidor för vanliga skor resp clips eller vad det nu heter). Ambitionsnivån är att ta sig i mål (har cyklat 0 km, dumt jag vet). Så billiga kläder som duger för en dag är det jag är ute efter.
Typ dessa? https://www.xxl.se/xxl-performance-team-xxl-cykelshorts/p/1089452_1_styleJag köpte mina "pendlar-kläder" och hjälm på XXL
Snyggt! Då var de beställda. Tisha och jacka måste vanliga löparkläderna funka, tänker jag. Hjälm, billigaste som går att hitta och samma sak med skor. Kanske klokt och gå och testa skorna.
Japp. Hade satsat på en hjälm som sitter bra och skyddar väl hellre än att spara några kronor. Det är ändå ett viktigt skyddSnyggt! Då var de beställda. Tisha och jacka måste vanliga löparkläderna funka, tänker jag. Hjälm, billigaste som går att hitta och samma sak med skor. Kanske klokt och gå och testa skorna.
Skulle tippa att du förlorar minst 20 min på vätternrundan om du har en vanlig löpartröja jämfört med en tajt cykeltröja....Snyggt! Då var de beställda. Tisha och jacka måste vanliga löparkläderna funka, tänker jag. Hjälm, billigaste som går att hitta och samma sak med skor. Kanske klokt och gå och testa skorna.
Tror du? På en vanlig cykel?Skulle tippa att du förlorar minst 20 min på vätternrundan om du har en vanlig löpartröja jämfört med en tajt cykeltröja....
Mina tester på min tävlingsdräkt och cykeltröja med lite veck har gett 7-9W, skulle bli mer mer med en löpartröja.Tror du? På en vanlig cykel?
Jag tycker Tiagran verkar vara ett riktigt bra köp också - samma ram, gaffel och hjul, samt full tiagra. Sprillans för 9,2k!Köp inte begagnat om du inte är insatt är mitt tips, finns mycket övetprisat crap ute, det som är bra går på några minuter till folk som jagar, finns många sådana.
Skulle rekommendera canyon Endurace AL , köp damvarianten på rea som jag, samma som herrmodellen men med annan färg och 1cm kortare styrstam, sadel byter man ändå. Bättre cykel går inte få under 8k.
Köp inte den med tiagra bara, 105 minst
Raleigh RXS? Ingen kolfiberram, men remdrift istället.Cyklar du mestadels själv och inte bor i ett allt för backigt område så låter en singespeed som en ypperlig lösning.
Använder själv mest min oväxlade Shand. Både för den dagliga pendlingen till kontoret och för längre turer i ner i Sörmland eller upp mot Roslagen. När jag cyklar i grupp föredrar jag dock något växlat i och med att det då är lättare att hålla jämnt tempo med de andra.
Även jag är sugen på en lätt singelspeed för landsvägsbruk som min nästa N+1 cykel.
Det optimala hade varit en bra och lätt, skivbroms förberedd, landsväg/gravelram i kolfiber som samtidigt är byggd för att köras oväxlad. Tyvärr en mer eller mindre omöjlig kombination.
//j
Helt rätt att prova innan köp, med en liten brasklapp för att även "rätt" cykel kan kännas ovan i början.Någon som skulle kunna rekommendera en vettig racer för ca 15k?
Tanken är att köra Vättern nästa år, i dagsläget pendlas det med en hybrid till jobb drygt 3 mil ett par dagar i veckan.
Har haft lite funderingar på ett internet köp likt Canyon men då jag inte kört racer tidigare så känns det tryggare att handla i butik för att få den rätt inställd osv.
Jag har lite förkärlek till Bianchi fast att jag aldrig provat en, kanske är det överprisat och finns bättre alternativ?
https://www.cykelkraft.se/made-vattern-300-svart-rod-vitNågon som skulle kunna rekommendera en vettig racer för ca 15k?
Tanken är att köra Vättern nästa år, i dagsläget pendlas det med en hybrid till jobb drygt 3 mil ett par dagar i veckan.
Har haft lite funderingar på ett internet köp likt Canyon men då jag inte kört racer tidigare så känns det tryggare att handla i butik för att få den rätt inställd osv.
Jag har lite förkärlek till Bianchi fast att jag aldrig provat en, kanske är det överprisat och finns bättre alternativ?
Det är standardjobb. Vilken cykelmekaniker som helst kan hjälpa dig, men priset kan vara allt mellan 150.- och 2000.- beroende på hur mycket som är slitet. Du kan justera själv också, genom att skruva ut skruven där vajern går in i reglaget eller växelföraren, men risken är att det är konstgjord andning.Har en Nishiki hybrid där växlarna har börjat hoppa..
Lägger i en växel och sedan helt plötsligt hoppar nästa växel i (alltid en trögare växel) och det händer ganska ofta.
Jobbigt, speciellt i uppförsbackar
Vart lämnar man in cykeln i Stockholmsområdet för att få detta åtgärdat samt någon som har en indikation på vad det kan tänkas kosta?
Gärna runt gullmarsplan
Och billiga hojar på måndag!Vättern i helgen va, då kanske en kan få sig en ekerörunda utan att det är trafikstockning
Bra tanke. Läge att uppgradera dåOch billiga hojar på måndag!