• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad tycker ni om eterna?

Skaffade mig en ETERNA Kontiki brons i förra veckan, den grå varianten. Gillar den skarpt, min första eterna. Är riktigt imponerad av detaljkvaliteten och finishen, dessutom med inhouse-verket caliber 3902A som man kan beskåda genom glasbaksidan. Det sitter ett original läder på med eterna-spänne som är väldigt bekvämt och snyggt.

Skaffade mig en ETERNA Kontiki brons i förra veckan, den grå varianten. Gillar den skarpt, min första eterna. Är riktigt imponerad av detaljkvaliteten och finishen, dessutom med inhouse-verket caliber 3902A som man kan beskåda genom glasbaksidan. Det sitter ett original läder på med eterna-spänne som är väldigt bekvämt och snyggt.
Trevligt, lägg gärna upp bild, denna tråd behöver mer bilder. Jag har ingen Eterna just nu men jag har haft både en Kontiki Fourhands och en Kontiki LE 1973.

0118A160-EAD6-4588-84F8-951E889610A0.jpeg

20210424_190735.jpg
20210424_190750.jpg
20210424_190735.jpg
Testar lite andra band, denna MN variant va helt ok tycker jag. Haft klockan en dryg vecka nu, och jag sticker ut huvudet och påstår att det är minst Omega-finish och kvalitet på denna Eternan.

Hallå där! Är en "Eterna-fanboy" sedan några år tillbaka då jag även lyckades hitta denna klocka. En Eterna Kontiki 1400.41. Bilden är inte så bra, men en väldigt fin och tunn klocka med sina cirka 8-9 mm i höjd.

20230805_133533.jpg

Letar ny krona till min äldre KonTiki, Eterna hade inte den i lager. Köpa en liknande modell och ta reservdelar, eller finns äldre Eterna delar att finna någon stans?

Tillbaka
Topp