Syncopation
Basic
Tycker visserligen jag också. Ville mest ha lite estetik i beloppen+500 för en T-tröja är riktigt dyrt i mina ögon.
Allt handlar om van man väljer att lägga sina pengar på![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker visserligen jag också. Ville mest ha lite estetik i beloppen+500 för en T-tröja är riktigt dyrt i mina ögon.
Allt handlar om van man väljer att lägga sina pengar på![]()
Kan bara säga grattis.Yup. Har genom alla tider bara varit stöttande när jag velat köpa något dyrt och onödigt för mina pengar. Varenda gång. Tror det var tungan på vågen när det skulle giftas och skaffas knådds - vi litar på att den andra parten fattar rimliga beslut. Att behöva göra som andra i forumet beskrivit och smussla med hobbyn, fifan det vill man ju inte behöva.
Fast finns det någon som köper en ny bil vart tredje år? Är det inte firmabilar alt privatleasing i de fallen?Det är för mig magiskt hur så många kan tycka att det är rimligt att elda upp 150.000kr vart tredje år på en bil (som i Sthlm oftast står still hela veckorna!) men absurt att lägga pengar på klockor som ändå har ett ganska stabilt värde över tid.
Svensson är helt enkelt dum i allmänhet. Kan inte komma på nån annan anledning.
(Och kom nu inte med invändningen att en ny bil är en nödvändighet för det är inte av den anledningen som folk byter bil hela tiden. Det är för att det är ballt. En bil som är 36 mån gammal är lika bra som en ny på typ allt.)
Exemplet är lite spetsat förstås men jag har grannar som byter bil på tok för ofta för att det ska vara vettigt. En av dem byter vartannat år ungefär. Bra för BNP kanske, men inte för hans hushållsekonomi. Kanske därför han har Kronaby på armen?Fast finns det någon som köper en ny bil vart tredje år? Är det inte firmabilar alt privatleasing i de fallen?
Den gode Nisse Young såklart! My my, hey hey! Från Rust never sleeps förresten...Vanligt folk är det tråkigaste jag vet.
~Listen people 'cause I've got something to say, it's better to burn out than to fade away !!!
Guldstjärna till er som (utan att googla) vet vem det var som yttrade detta![]()
Enligt min bok var det Kurgan i filmen "Highlander", men du har givetvis rättDen gode Nisse Young såklart! My my, hey hey! Från Rust never sleeps förresten...
Såg honom på Dalhalla förra sommaren. Magiskt!Den gode Nisse Young såklart! My my, hey hey! Från Rust never sleeps förresten...
Nä, jag gillar att bonda med mina klockor. Kanske inte över 30 år, men jag vill gärna slita in mina ur och det tar sjukt lång tid om man roterar för många.Morsan har samma scarf hon hade när jag var liten knodd för 25 år sedan. Att använda samma scarf varje dag är ju lite som att använda samma klocka varje dag - rysligt tråkigt.
Så santMin erfarenhet är att priser som överstiger det du huttar i en vanlig klockbutik typ Stjärnurmakarna anses som dyrt.
Exempelvis i min lokala Stjärnurmakare-butik finns inget över 20k.
Så, allt över 20k är nog extremt dyrt för att lägga på en klocka enligt gemene man.
Då är vi olika där. Var OWG i många år men det var för länge sedan nu. En fru, ett lag, många klockor för mig!Nä, jag gillar att bonda med mina klockor. Kanske inte över 30 år, men jag vill gärna slita in mina ur och det tar sjukt lång tid om man roterar för många.
Nuns! No sense of humour...Enligt min bok var det Kurgan i filmen "Highlander", men du har givetvis rätt![]()
Enligt min bok var det Kurgan i filmen "Highlander", men du har givetvis rätt![]()
Nu kostade den ju bara två lax (gratis!), men du får regga dig på scarftugg.se och börja snacka om vart i världen man enklast kan klippa en Hermes för list.Har precis bläddrat igenom tråden, kul läsning!
Själv blinkar jag knappt längre när jag hittar något begagnat att köpa för 15’ eller mer (visst, säljer en del också) men alla är vi olika..
Det jag inte riktigt kan släppa däremot är den där scarfen för 10 000...
Vanligt folk är det tråkigaste jag vet.
~Listen people 'cause I've got something to say, it's better to burn out than to fade away !!!
Guldstjärna till er som (utan att googla) vet vem det var som yttrade detta![]()
Smala Sussie, kanonrulle... Pölsa är ju king kung of allt och everythingEller för att citera smala sussie, och det går någonting sådant här
"finns det inga vanliga människor här?"
"Det finns massor av vanligt folk här, de finns bara inte så mycket att berätta om dom!"
![]()
"Väs att du är 16".....Smala Sussie, kanonrulle... Pölsa är ju king kung of allt och everything![]()
Smala Sussie, kanonrulle... Pölsa är ju king kung of allt och everything![]()
...äh pröva 15 också"Väs att du är 16".....