• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var på handleden sitter er klocka?

?

  • över

    Röster: 158 54.5%
  • Röster: 42 14.5%
  • Under

    Röster: 45 15.5%
  • Brukar variera

    Röster: 45 15.5%

  • Totala väljare
    290

Oskar

Omega
Jag körde över knölen för snart 15 år sedan när jag låg i lumpen. Sen dess har jag kört rätt rörligt nära handleden (smidigare att se klockan om man har skjorta bla) som kan glida upp lite. Bäst placering är nog eg på knölen, men min är för stor.

Dock har Corona fått mig att gå tillbaka till över knölen pga allt handtvättande! Då minns jag också hur bekvämt det är då den plötsligt aldrig är ivägen.

 

strider

Panerai
Jag körde över knölen för snart 15 år sedan när jag låg i lumpen. Sen dess har jag kört rätt rörligt nära handleden (smidigare att se klockan om man har skjorta bla) som kan glida upp lite. Bäst placering är nog eg på knölen, men min är för stor.

Dock har Corona fått mig att gå tillbaka till över knölen pga allt handtvättande! Då minns jag också hur bekvämt det är då den plötsligt aldrig är ivägen.

snygg bump!
 

Hugii

Audemars
Jag körde över knölen för snart 15 år sedan när jag låg i lumpen. Sen dess har jag kört rätt rörligt nära handleden (smidigare att se klockan om man har skjorta bla) som kan glida upp lite. Bäst placering är nog eg på knölen, men min är för stor.

Dock har Corona fått mig att gå tillbaka till över knölen pga allt handtvättande! Då minns jag också hur bekvämt det är då den plötsligt aldrig är ivägen.

Inte tvättat händerna sedan lumpen? :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:
 

JPS33

Cartier
2-Faktor
Det beror ju helt på hur ens handled är formad. Om jag skulle ha den över knölen skulle jag behöva dra åt bandet så blodflödet till handen stoppas. Inte skönt.
 

wg11

Cartier
Mina pendlar mellan samtliga positioner som beskrivs. Jag tycker inte det är alls skönt när klockan sitter ”fast” på samma ställe så jag kör ett litet häng som låter klocka röra sig😎 undantaget är mina äldre klockor på läderband, de sitter mer gjutet på samma plats.
482B77D8-120E-43F5-97D5-68B9925EA12B.jpeg
 
Nu känner jag att det är dags att diskutera detta då jag undrar om jag blivit tokig. Klockan ska sitta bakom benet och min personliga åsikt är att det ser otroligt dumt ut att ha den framför.

Uppenbarligen delas min åsikt inte av alla då jag ser det precis hela tiden så nu undrar jag därför om det är fler som delar min irritation och varför klockan bärs så.
 

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Utan att vara dryg så har det avhandlats ett par ggr, det är ju trots allt ett klockforum...
 
Tror det har diskuterats in i absurdum och de två lägerna kommer aldrig att enas. :)

Personligen tycker jag man ska ha den precis ovanför knölen, och inte nere mot handen.
Jag försökte mig på en sökning utan några vettiga resultat men jag ser nu under min post att det finns en länk till en liknande tråd.

Vi kanske kan använda denna tråden till att enas om att den ska ska sitta ovanför.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Det beror ju på hur man är skapt samt vilken kroppshydda man har.
Många vill ha klockan lite lösare på armen, utan att för den delen hänga och slänga. Men inte så att den klibbar fast. Andra vill ha den tajt. Sitter den tajt lär den bli kvar där man satte den. Men sitter den lite lösare, och man inte har en kraftig handled med stor knöl, så tenderar den att åka fram. Vare sig man vill det eller inte. Hade gärna haft den ovan knölen om det gick, men då måste den sitta tajt, vilket inte gillas. Så då blir det framåt handen ändå.
 
Det beror ju på hur man är skapt samt vilken kroppshydda man har.
Många vill ha klockan lite lösare på armen, utan att för den delen hänga och slänga. Men inte så att den klibbar fast. Andra vill ha den tajt. Sitter den tajt lär den bli kvar där man satte den. Men sitter den lite lösare, och man inte har en kraftig handled med stor knöl, så tenderar den att åka fram. Vare sig man vill det eller inte. Hade gärna haft den ovan knölen om det gick, men då måste den sitta tajt, vilket inte gillas. Så då blir det framåt handen ändå.
Det här. Har man man inte klockan tight så glider den fram.
Jag tycker båda varianterna fungerar, är klockan lite större i förhållande till handleden och bandet brett så blir det lätt lite knepigt om den är för långt mot handen. Å andra sidan är en tight klocka för långt bort från handen lika coolt som att ha mobilfodral.
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
16205815851583168873088541326641.jpg


Har knöl som är rätt markant. Har aldrig klockan ovanför knölen. Gillar när den hänger då det är bekvämt för mig. Tror aldrig att jag ha sett klockor nedanför knölen på klockreklam. Anledningen tror jag är för att det ser bättre ut!
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
För mig så pendlar klockan mellan dessa lägen under dagen och den sitter aldrig konstant på samma ställe. Tycker dock att det ser snyggare ut när klockan sitter strax ovanför eller när den täcker knölen :D
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Nu känner jag att det är dags att diskutera detta då jag undrar om jag blivit tokig. Klockan ska sitta bakom benet och min personliga åsikt är att det ser otroligt dumt ut att ha den framför.

Uppenbarligen delas min åsikt inte av alla då jag ser det precis hela tiden så nu undrar jag därför om det är fler som delar min irritation och varför klockan bärs så.

Jag är osäker om jag förstår vad som du menar är vad här. Jag har läst att enligt någon klockexpertis praxis så ska klockan sitta en bit upp på handleden och inte runtom knölen tätt inpå handen.
Personligen tycker jag det både känns och ser konstigt ut att ha klockan en bit upp på handleden. Jag har den som jag sett att även de flesta klocknördar har: tätt inpå handen.
ETT problem jag direkt ser med att ha den en bit upp på handleden är om du bär långärmad tröja eller skjorta. Klockan kommer då att helt gömmas bakom plagget. Och att sätta klockan ovanpå plagget tycker jag också ser lite konstigt ut.
 
Senast ändrad:

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Bara posörer som bär klockan på handen så den ska synas. Det enda rätta är förstås ovanför knölen




(Ska läsas med en gnutta ironi ;))
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Nu känner jag att det är dags att diskutera detta då jag undrar om jag blivit tokig. Klockan ska sitta bakom benet och min personliga åsikt är att det ser otroligt dumt ut att ha den framför.

Uppenbarligen delas min åsikt inte av alla då jag ser det precis hela tiden så nu undrar jag därför om det är fler som delar min irritation och varför klockan bärs så.
Vad bra, då vet vi. Detta måste vara ett av de dummaste inlägg jag läst på länge 😂
Så sedermera påvisats har alla olika kroppsbyggnad. Jag tex har underarmar som snabbt ökar i storlek, från benet och uppåt. Sätta en klocka där ser definitivt dumt ut och det är dessutom sjukt obekvämt.
Men, kul och lagom trollig kommentar. På gränsen till inskränkt och aningen diskriminerande. Hade den varit i en annan tråd hade väl den låsts... 😉

Tur att vi alla är olika, eller hur
 

Jox

Rolex
2-Faktor
För övrigt kunde jag inte bry mig mindre om hur eller var andra bär sina klockor. Såvida de inte är ute bland folk och har klocka på k***n helt öppet, det är nog inte helt kosher och dessutom olagligt
 
Vad bra, då vet vi. Detta måste vara ett av de dummaste inlägg jag läst på länge 😂
Så sedermera påvisats har alla olika kroppsbyggnad. Jag tex har underarmar som snabbt ökar i storlek, från benet och uppåt. Sätta en klocka där ser definitivt dumt ut och det är dessutom sjukt obekvämt.
Men, kul och lagom trollig kommentar. På gränsen till inskränkt och aningen diskriminerande. Hade den varit i en annan tråd hade väl den låsts... 😉

Tur att vi alla är olika, eller hur
Nåja, visst att jag var ute efter att irritera lite men jag menade inte att kränka någon så jag ber om ursäkt för det. Med det sagt så är den dummaste kommentaren du läst på länge inte helt olik din egen ;)
Sätta en klocka där ser definitivt dumt ut
 
Topp