Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja jo. Dina klockor är väl lite talande i relation till inlägget.Det slutar inte med rolex. Det är säkert bra klockor men för mycket Volvo V70 för mig. Men jag förstår att det är rätt märke om man köper för att sälja den vidare.
Jojo, men eftersom jag uppenbarligen inte är ensam om det så kanske det faktiskt finns en viss tyngd i den åsikten.Precis. Men det är ju fortfarande DIN uppfattning om tycke och smak![]()
Jojo, men eftersom jag uppenbarligen inte är ensam om det så kanske det faktiskt finns en viss tyngd i den åsikten.
Absolut, rent subjektivt kan man ju tycka precis vad som helst, min poäng är att de som hatar Rolex sällan (aldrig?) gör det på rationella grunder. Men som du säger får man ju tycka precis vad som helst, men trådämnet är ju "Varför slutar det alltid med Rolex" och då är det inte mycket till diskussionsunderlag att säga att "det finns människor som inte tycker det"Så klart, men den är inte sann för alla. Fortfarande subjektivt.
Absolut, rent subjektivt kan man ju tycka precis vad som helst, min poäng är att de som hatar Rolex sällan (aldrig?) gör det på rationella grunder. Men som du säger får man ju tycka precis vad som helst, men trådämnet är ju "Varför slutar det alltid med Rolex" och då är det inte mycket till diskussionsunderlag att säga att "det finns människor som inte tycker det"![]()
Jo, men just trådämnet är ju det som ska diskuteras och håller man inte med så är det ju just så man ska svara, plus motivering.men trådämnet är ju "Varför slutar det alltid med Rolex" och då är det inte mycket till diskussionsunderlag att säga att "det finns människor som inte tycker det"![]()
Tänkt på det där, har extremt svårt att se hur dagens Daytona någonsin kommer kunna hävda sig mot 6263Fast så kommer de säga om dagens modeller om 40 år också![]()
På 80 talet ville ingen ha en beggad sportrolex med målade index. Man samlade istället på bubblebacks...preferenser ändrasTänkt på det där, har extremt svårt att se hur dagens Daytona någonsin kommer kunna hävda sig mot 6263
Vem är kränkt? Jag gillar inte det där uttrycket. Folk blir kränkta så fort det mulnar nuförtiden. Att ha rejäla diskussioner betyder inte att nån kränker / blir kränkt. Däremot blir jag ganska trött på att så många trivs med att dissa Rolex. Folk får gilla och köpa precis vilja klockor de vill, men varför hacka så mycket på ett varumärke som Rolex... Jag upplever precis det som @Spencer66 i sitt inlägg. Nu sover jag inte dåligt för det, men det stör mig utan tvekan (nej, jag är inte kränkt).För att ingen av oss växt upp?
Det florerar ju hattrådar om de flesta märken. Klocknördar är väl som bil-, mobil-, musik-, fotbolls- och vadsomhelstnördar. Vi är vuxna barn. De flesta är lättkränkta, har blivit kränkta och har kränkt någon och är alldeles oskyldiga. Men frågan vem som kränkte först utan att ha blivit kränkt och vem som först blivit kränkt utan att ha kränkt? När den är löst har vi också löst frågan om existensialismen för världsalltet.
Mer popcorn.
hahahhahahahPrecis! Jag tror att pengar har mer inverkan än orken.
"Fan, nej, helvete - jag orkar inte gå & köpa en Patek i dag heller. Jag sover fan vidare."
Det slutar inte med rolex. Det är säkert bra klockor men för mycket Volvo V70 för mig. Men jag förstår att det är rätt märke om man köper för att sälja den vidare.
Ja jo. Dina klockor är väl lite talande i relation till inlägget.
Blev du kränkt?Menar du verkligen att det inte är relevanta åsikter om man inte har tillräckligt dyra klockor? Eller vi kanske ska införa en regel att man bara får uttala sig om klockor som understiger eller är lika med värdet på det dyraste man har på armen.
Blev du kränkt?
Som jag skrev innan i tråden är det påfallande ofta folk som gillar (eller kanske bara har råd med?) lågbudgetmärken som ska kräkas lite på Rolex och dra till med "klockornas V70".Menar du verkligen att det inte är relevanta åsikter om man inte har tillräckligt dyra klockor? Eller vi kanske ska införa en regel att man bara får uttala sig om klockor som understiger eller är lika med värdet på det dyraste man har på armen.
Jag menar bara att det ser väldigt lustigt utMenar du verkligen att det inte är relevanta åsikter om man inte har tillräckligt dyra klockor? Eller vi kanske ska införa en regel att man bara får uttala sig om klockor som understiger eller är lika med värdet på det dyraste man har på armen.
Om du hade läst mitt tidigare inlägg hade du förstått att jag skämtade.Varför skulle jag bli kränkt? Jag uttalade en åsikt, och om du tycker att den var för jobbig att ta till dig eller är av åsikten att jag skulle ha avstått att skriva så är det ditt problem. Uttala dig om det jag skrev istället...eller var det för komplicerat att ta in?
Jag får inte ihop det. Någon säger att Rolex är förknippat med snobberi och en annan säger att det är klockornas Volvo. När blev Volvo snobbig...Det är fortfarande väldigt få bra anledningar till varför det skulle sluta med en Rolex. De som ännu inte äger en men funderar på att köpa borde träda fram i större skala och ge sin bild på det hela.
Själv tänker jag då här: Varför skulle det sluta med en Rolex när det finns så mycket annat skoj?
1. För dyrt
2. Hade jag råd så finns det fortfarande mycket annat som är bra intressantare
3. Designen tilltalar mig inte, det kan va texten på tavlan, storlek, utformning.. Eller kanske helheten av dessa.
4. Rolex är och kommer länge att vara förknippat med snobberi, och det kan ni inbitna Rolexfans tyvärr inte göra så mycket åt. Den bilden finns där och gör, i alla fall för mig, märket mindre intressant.
Därför man köper en kvarts så slipper man strulet och så varvar man med rolex.Ja, det är märkligt att alla vägar bär till Rolex. Med tanke på att många Rolexmodeller är snarlika så borde man ju tröttna på designen. Men jag känner att det vore trevligt med en Submariner, en GMT Master, en Datejust och en Explorer 1. Sen vet man ju att grejerna fungerar bra och är lätta att sälja om man vill.
En AP vore kul, men de verkar ju jäkligt svårmeckade och ömtåliga. Rolex är lite som bilarnas Porsche 911. Tidlösa.
Jag skulle vilja rikta ett varmt, ärligt och innerligt tack till alla er som av någon anledning klankar ner på Rolex. Det gör mig ännu mer säker på att jag ska hålla fast vid detta märke. Jag har sedan länge varit intresserad av många klockor. Funderat kring Lange o söhne (om jag får råd nån gång) kikat på klockornas kung Patek Philippe, AP, osv som jag ännu mindre kommer ha råd med, men nu känner jag mig ännu mer säker på att hålla fast vid Rolex.
Detta är ett intressant fenomen som ofta inträffar inte minst inom politiken. Åsikter som ska syfta till att övertyga andra om en åsikt, blir kontraproduktivt och gör att folk ännu mer håller på sin egen.![]()
Om du hade läst mitt tidigare inlägg hade du förstått att jag skämtade.
Kul att vi har olika åsikter(tänk om alla tyckte lika) men hur menar du? Alla klankar på Rolex så det vill jag absolut inte ha...Jag känner likadant fast tvärtom!![]()
Haha, ingen fara varken före eller efter kaffeDå ber jag 100% om ursäkt. Är det en förmildrande omständighet att det var innan morgonkaffet?