topptur
Basic
Länken har jag sett på likande, det jag är mest fundersam är glasbaksidsn samt vart jag hittar serienumretJa, länken ser ju skum ut. Inte körde Heuer kromade länkar när de där modellerna släpptes.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Länken har jag sett på likande, det jag är mest fundersam är glasbaksidsn samt vart jag hittar serienumretJa, länken ser ju skum ut. Inte körde Heuer kromade länkar när de där modellerna släpptes.
Länken har jag sett på likande, det jag är mest fundersam är glasbaksidsn samt vart jag hittar serienumret
Garanterat fejk. Ser ut som ett Miyotaurverk. Dessutom ser hela klockan riktigt b ut kvalitetsmässigt.Vad tror ni är den Fake?
Vad tror ni är den Fake?
Aldrig någonsin sett den modellen med glasbaksida.
Inte första gången gen du lägger upp en fake-klocka du hittat billigt på loppis. Testa Google nästa gång.Länken har jag sett på likande, det jag är mest fundersam är glasbaksidsn samt vart jag hittar serienumret
Pissig situation. Ta dig till en bra AD snabbt som blixten är mitt råd.Hej alla!
Tack för att ni postade denna tråden, jag misstänker starkt att jag kanske råkat ut för detta. Jag hoppas jag har fel.
Jag köpte och fick idag en WAY111a Aquaracer genom Chrono24 trusted checkout från en handlare i lettland. Klockan är helt ny och dom har i övrigt varit trevliga och tillmötesgående.
Som tur är ligger ärendet i "mediation" då de först råkade skicka den något större storleken (WAY101a) så än har inte några pengar dragits.
Det som fått mig misstänksam är att när jag matar in mitt serienr på http://tag.r/warranty så visar den en annan klockmodell! Jag har sedan tidigare en Aquaracer som från början kommer från Klockmaster Globen så den tror jag definitivt är äkta. När jag jämför dessa är det extremt svårt att se skillnaden. Men det som får mig att ana oro är:
* Fel modell kommer upp när jag matar in min klockas serienr (på Tag Heuers sida)
* När jag matar in warranty kortets långa nummer får jag ingen träff på tags sida
* Min bezel känns inte alls lika bra som på min gamla Tag Heuer.
I övrigt är det inget som skvallrar om att det skulle vara en kopia som jag kan se allt ser extremt äkta ut.
Vad tror ni? Kan såklart posta bilder mm.
Butiken har även skickat någon lång förklaring som jag knappt förstår, ett utdrag:
"Yes, to summarize what we explained previously, due to the use of use manufacturers' warranty the product registration number is registered to our company from the Tag Heuer manufacturer rather than using Tag Heuer dealerships international warranty. As mentioned in the product description the product provided by an official distribution company in Europe that has been providing wristwatches, accessories successfully for many years now. When inputting the serial number of the watch is lists a different watch because the Tag Heuer dealership has registered the serial number to a different reference model and not for your product model number. The products are registered with the full model number and serial number WAY111A.BA0928.XXXXX. (Där XXXX är mitt nr vill inte skriva ut här innan jag är säker)"
Vad blir mitt nästa steg för att verifiera detta? Kan jag ringa Tag Heuer etc? Försöker också jämföra med bilder på nätet men svårt.
Är i kontakt med Chrono24 så inga pengar kommer dras förrens vi verifierat detta.
Vad tror ni? Läste någonstans om att Tag Heuer ska ha hologram på lappar mm, det har jag inget av. Inte heller på den klockan från Klockmäster den köptes dock begagnad här på KS.
Edit - Närbild:
Hej alla!
Tack för att ni postade denna tråden, jag misstänker starkt att jag kanske råkat ut för detta. Jag hoppas jag har fel.
Jag köpte och fick idag en WAY111a Aquaracer genom Chrono24 trusted checkout från en handlare i lettland. Klockan är helt ny och dom har i övrigt varit trevliga och tillmötesgående.
Som tur är ligger ärendet i "mediation" då de först råkade skicka den något större storleken (WAY101a) så än har inte några pengar dragits.
Det som fått mig misstänksam är att när jag matar in mitt serienr på http://tag.r/warranty så visar den en annan klockmodell! Jag har sedan tidigare en Aquaracer som från början kommer från Klockmaster Globen så den tror jag definitivt är äkta. När jag jämför dessa är det extremt svårt att se skillnaden. Men det som får mig att ana oro är:
* Fel modell kommer upp när jag matar in min klockas serienr (på Tag Heuers sida)
* När jag matar in warranty kortets långa nummer får jag ingen träff på tags sida
I övrigt är det inget som skvallrar om att det skulle vara en kopia som jag kan se allt ser extremt äkta ut.
Butiken har även skickat någon lång förklaring som jag knappt förstår, ett utdrag:
"Yes, to summarize what we explained previously, due to the use of use manufacturers' warranty the product registration number is registered to our company from the Tag Heuer manufacturer rather than using Tag Heuer dealerships international warranty. As mentioned in the product description the product provided by an official distribution company in Europe that has been providing wristwatches, accessories successfully for many years now. When inputting the serial number of the watch is lists a different watch because the Tag Heuer dealership has registered the serial number to a different reference model and not for your product model number. The products are registered with the full model number and serial number WAY111A.BA0928.XXXXX. (Där XXXX är mitt nr vill inte skriva ut här innan jag är säker)"
Vad blir mitt nästa steg för att verifiera detta? Kan jag ringa Tag Heuer etc? Försöker också jämföra med bilder på nätet men svårt.
Är i kontakt med Chrono24 så inga pengar kommer dras förrens vi verifierat detta.
Vad tror ni? Läste någonstans om att Tag Heuer ska ha hologram på lappar mm, det har jag inget av. Inte heller på den klockan från Klockmäster den köptes dock begagnad här på KS.
Edit - Närbild:
Just det. Stämmer refnumret på din andra tag på hemsidan?Hej alla!
Edit - Närbild:
Det ser ut som att den saknar stålringen runt lumepluppen precis som i trådstarten (förutsatt att det ser likadant ut på alla modeller) ? Förklaringen kring serienumret låter dessutom väldigt långsökt och suspekt.@Flerro Här kommer en bild. Som du ser är loggan väldigt "flawless" i mina ögon. Har haft extremt svårt att se några skillnader mellan denna och bilder på klockan på nätet. Tittar man bara på finish så har jag väldigt väldigt svårt att se om detta är äkta eller fake.
@NRE Min andra klocka dyker inte alls upp på Tags sida. Men den köptes in 2016 och tyckte jag läste någonstans att gamla modeller inte nödvändigtvis dyker upp. Dessutom har jag kvitto från Klockmäster globen (samt deras klistermärke på garantikortet) så har svårt att tro den skulle vara fejk.
Finns det nån slags rimlig förklaring i att denna gråhandlare köpt klockan från någon annan distributör som sedan registrerar mitt serienr på fel modell? Man undrar om Tag Heuer kommer slå i samma system om jag kontaktar dem eller om de har något annat system där de kan se mer info baserat på serienr.
Iaf här är en closeup som utlovat:
@Flerro Här kommer en bild. Som du ser är loggan väldigt "flawless" i mina ögon. Har haft extremt svårt att se några skillnader mellan denna och bilder på klockan på nätet. Tittar man bara på finish så har jag väldigt väldigt svårt att se om detta är äkta eller fake.
@NRE Min andra klocka dyker inte alls upp på Tags sida. Men den köptes in 2016 och tyckte jag läste någonstans att gamla modeller inte nödvändigtvis dyker upp. Dessutom har jag kvitto från Klockmäster globen (samt deras klistermärke på garantikortet) så har svårt att tro den skulle vara fejk.
Finns det nån slags rimlig förklaring i att denna gråhandlare köpt klockan från någon annan distributör som sedan registrerar mitt serienr på fel modell? Man undrar om Tag Heuer kommer slå i samma system om jag kontaktar dem eller om de har något annat system där de kan se mer info baserat på serienr.
Iaf här är en closeup som utlovat:
Den ser rätt ut på dina bilder. Om du tvivlar på klockan utnyttja din ångerrätt. Eftersom du köpt klockan av en handlare på distans inom EU, så har du rätt till att ångra dig och skicka tillbaka den inom 14 dagar.
Sluta fundera. Returnera. Köp en ny.Du menar att den ser äkta ut? Jag håller med om att lume pipen inte ser lika försänkt ut men även detta kan skilja mkt på olika bilder och ljus.
Funderar på att ringa klockmäster i globen och fråga om jag får jämföra min modell med deras om dom har en hemma fortfarande. Sen blir väl nästa steg att fråga tag heuer och om det fortfarande är osäkert returnera.
Man kan ju dock tycka att trusted checkout på c24 bara ska ha seriösa handlare men så kanske inte är fallet? Tack alla för feedback!
Sluta fundera. Returnera. Köp en ny.
Du har nog rätt det har bara börjat bli en fråga om att förstå snarare än klockan i sig nu
En teori skulle kunna vara att denna gråhandlare köpt upp en äkta klocka från någon AD (vilket kanske är emot Tags regler?) och sedan erbjuder sin egen garanti istället för Tag Heuers då det som jag förstår inte är tillåtet. Detta är även vad de lite fint talar om i sina meddelanden. De menar i princip att det garantikort jag har ska gå via dem och inte Tag.
Sen om de i samband med det gör något med serienummret för att inte röja den AD de köpte av, byter ut numret eller registerar felaktigt (om det är möjligt) vet jag inte. Men ja det lutar extremt starkt åt att jag helt enkelt kör ångerköp.
Teori 2 är att det är en kopia helt enkelt, men isåfall är den sjukt bra gjord.
Edit: Såg en annan sida som säljer TAG. Där ser klockan exakt ut som min (med lume pipen), exakt samma typ av handlingar (tittar på det vita klistermärket med QR koder) samt samma sak här, skriver jag in det serienumret så får jag ingen träff. Svårt att veta nu om detta har att göra med AD vs icke eller om det är något fuffens :/ Verkar som shopee sidan är asiatiskt dock så inger ju inget direkt förtroende...
Länk:
https://shopee.com.my/TAG-HEUER-Aqu...e-Quartz-(Blue-or-Black)-i.1165335.2489862748
Du har så rätt!Håller med tidigare talare, skulle själv skickat tillbaks den. Ett klockköp ska ju vara något kul och inte bringa fram dessa osäkerheter. För min del hade hela grejen nästan varit förstörd, oavsett om den skulle visa sig vara äkta.
Titta bara på A:et i TAG på fejkboxen, hur kladdigt som helst och inte rakt för fem öre. Bara att returnera skulle jag sägaÄr ännu mer säker på att det är något fuffens nu, har jämfört boxarna nu.
Kvaliteten på min äkta Aquaracer när det gäller förpackningen vs den som förmodigen är fake är hyffsat stor. Se följande bilder, känns helt orimligt att Tag skulle försämra en sån sak mellan modeller. Detta förklarar nog också varför bezeln inte känns lika bra.
Den ev. fake klockans box till vänster med dassigare tryck vs den äkta höger. Loggan på insidan av locket mycket sämre på den "nya klockan" än min gamla.
Fake?
Äkta
Jag menade att jag inte kunde se något konstigt på de två korten du la upp, men det betyder inte att klockan behöver vara äkta. Jag tycker definitivt att du ska skicka tillbaka klockan. Serienumret känns fel, lådan känns fel, kvaliten på bezeln känns fel. Du har ju en helhetsbedömning du får lita på. Du kommer alltid tvivla på om den är äkta eller ej.Du menar att den ser äkta ut? Jag håller med om att lume pipen inte ser lika försänkt ut men även detta kan skilja mkt på olika bilder och ljus.
Funderar på att ringa klockmäster i globen och fråga om jag får jämföra min modell med deras om dom har en hemma fortfarande. Sen blir väl nästa steg att fråga tag heuer och om det fortfarande är osäkert returnera.
Man kan ju dock tycka att trusted checkout på c24 bara ska ha seriösa handlare men så kanske inte är fallet? Tack alla för feedback!
Typsnitten stämmer inte mellan boxarna åtminstone. Allra mest tydligt på ”G” i ”TAG”.Är ännu mer säker på att det är något fuffens nu, har jämfört boxarna nu.
Kvaliteten på min äkta Aquaracer när det gäller förpackningen vs den som förmodigen är fake är hyffsat stor. Se följande bilder, känns helt orimligt att Tag skulle försämra en sån sak mellan modeller. Detta förklarar nog också varför bezeln inte känns lika bra.
Den ev. fake klockans box till vänster med dassigare tryck vs den äkta höger. Loggan på insidan av locket mycket sämre på den "nya klockan" än min gamla.
Fake?
Äkta
Japp!Sökte lite på chrono24, är det ”Sia Dial Outlet” du köpt av?