Lyden
Silver
Är den ny den där? Skulle vara en bra julklapp faktiskt.
Yes, ligger på runt 500kr ny
https://klocksnack.se/posts/2547070/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är den ny den där? Skulle vara en bra julklapp faktiskt.
Mäktig! Hade en likadan gul GUL![]()
Sparkade igång min i somras.
/B
Ja dom har nån serie för barn med de balla kardborrebanden men inga sånna retro herrklockor. Ebay har en säljare med några modeller men inte "min" klocka tyvärr..Tror att Stjärnurnakarna har dem.![]()
Tack! Paketöppningstråd också, bra info och just klocka för dagislir.
Det är fortfarande inte försent att skaffa en..Jag hade aldrig någon GUL, men fick en liknande som beställdes i hobbexkatalogen. En anadigi med kardborre som fanns i massa olika färger, minns inte märke.
Runt 92-93.
Håller helt med, det ska vara från den gamla goda tiden.Stod och tittade på ett gäng GUL häromdagen så de finns kvar. Funderar på en till min dotter men de är inte lika charmiga nu som de var på den gamla goda tiden.
Jag letade fram mina klockor från ungdomen! Den högra hade ett snyggt läderband när det begav sig...
Kardborrebandet luktar inte optimalt.
Varför tvekar du?Håller helt med, det ska vara från den gamla goda tiden.
Hittade precis denna, den ser ut som NOS, helt oanvänd med låda och allt. Funderar på att slå till men är ännu lite osäker.
![]()
Ja väntar väl på lite mer stöd och support antar jag. Att nån vänlig själ här ska klappa en på axeln och säga: "Det är okej att köpa fler, fast du int använder din GUL så ska du absolut köpa en till, de e normalt, vi stöder dig <3"Varför tvekar du?
Ja väntar väl på lite mer stöd och support antar jag. Att nån vänlig själ här ska klappa en på axeln och säga: "Det är okej att köpa fler, fast du int använder din GUL så ska du absolut köpa en till, de e normalt, vi stöder dig <3"
Kanske nåt sånt...
Haha, det där jädra kardborrebandet alltså. Min första klocka var en Gul Seaton med tillhörande kardborreband och jag minns så väl den där unkna lukten som infann sig i samband med allt bad och härjande efter mitt första sommarlov med klockan på. Nostalgi på hög nivå!Jag letade fram mina klockor från ungdomen! Den högra hade ett snyggt läderband när det begav sig...
Kardborrebandet luktar inte optimalt.
https://gultime.com/ kanske kan höra av dig hit?Någon som vet vart man skulle kunna få tag på en ny knapp till min GUL?
Eller är den körd?
![]()
Bonus bild
![]()
Måste bumpa den här tråden för 90tals GUL är the shit och jag måste erkänna att jag blir alldeles varm när jag ser de klassiska ana/digi tavlorna
Jag vill påstå att alla som var med på 90 talet har en koppling till en GUL.
Jag fick en "fake" GUL när jag sålde jultidningar när jag gick i 2an. Sen på en släktfest kom en rejält äldre kille och frågade om jag har en gul, jag fattade ingenting och svarade: "är du färgblind, den e ju blå"
Där och då fick jag lära mig vad GUL var men veckopengen räckte inte till en egen, äntligen hittade jag en på loppis och nu har jag beställt nytt band, oj vad jag väntar!
![]()