• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Vart tusan tog skratt emojin đŸ€Ł vĂ€gen?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Burnman

Audemars
2-Faktor
Blev nÄgon krÀnkt? Har jag förbrukat alla mina?
Tycker den fyllde ett bra syfte, anvĂ€ndes ofta i trĂ„dar med bra stĂ€mning enligt min upplevelse. Jag vĂ€lkomnar möjligheten att visa hur man reagerar pĂ„ nĂ„got inlĂ€gg/svar med kĂ€nsloemojisar. Den enda ”nackdelen” jag kanske noterat med dessa Ă€r i annonser för överprisade Rolex, förlĂ„t, klockor!

NÀÀ jag röstar för att skrattemojisen ÄterinsÀtts.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Varför togs denna bort @hook @Leben? Det var ju trevligt att kunna skratta Ät varandras skÀmt m.m.

Om det Àr för att nÄgon blivit krÀnkt som skrivs ovan har ju personen i frÄga nÄgot annat problem Àn att det finns en skrattande emoji.

Vi ville inte ha kvar den, sÄ enkelt var det.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Vi ville inte ha kvar den, sÄ enkelt var det.
GÄr den inte att ersÀtta med nÄgon annan leende emoji? Annars tycker jag lika gÀrna att ni kan ta bort alla och bara ha tummen upp kvar.

Jag tycker att det Àr lite synd att ni inte frÄgar anvÀndarna först dÄ jag tror att majoriteten vill ha den kvar om man nu bryr sig om emojis alls. För min del kan de lika gÀrna tas bort helt om man ÀndÄ ska begrÀnsa det.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Har skrattande emojisar verkligen missbrukats i sÀljtrÄden? Det jag har sett har det ofta varit befogat. En skrattande emoji sÀger kanske inte sÄ mycket men nÀr flera oberoende lÀgger upp samma emoji Àndras karaktÀren till en varning. HÄller inte sÀljaren med gÄr det alltid att diskutera i en trÄd dÀr annonser diskuteras. SÄ lÀnge det finns sÀljare som försöker fÄ ut förra Ärets pris pÄ modeller som gÄtt ner i vÀrde, behövs en motpol. Det kan vara det som skiljer KS mot Blocket, tradera m. fl.
 
Senast Àndrad:

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
I en trĂ„d med god stĂ€mning och högt i taket blir alla vingklippta utan đŸ€Ł enligt min mening. Om folk blir krĂ€nkta av ett skratt sĂ„ fyller emojin Ă€ven dĂ€r ett syfte för det betyder inte att man har rĂ€tt bara för att man kĂ€nner sig krĂ€nkt. Om skrattet Ă€r riktat som ett hĂ„n sĂ„ Ă€r det ocksĂ„ uppenbart för de flesta. Jag röstar absolut för ett Ă„terinförande av god stĂ€mning!
 

Utvisaren

Patek
Bra idĂ©! đŸ‘đŸŒ
AnvÀnds i ett drygt syfte?
Jag vill inte veta i vilka trÄdar det Àr sÄ.
Eller vilka personer som gör sÄ.

Oavsett sÄ Àr det ju inte emojin som Àr problemet, utan de som anvÀnder den pÄ ett sÄdant sÀtt. Finns ingen anledning att skratta Ät priser etc. Det reglerar sig sjÀlvt utan dryghet.

Det finns faktiskt Àven flera trÄdar dÀr man fÄr ihop klockor med trevliga OCH roliga diskusdioner. En skrattgubbe behövs verkligen om man frÄgar mig.

Nej, ett riktigt nerköp i mina ögon om den tas bort. Snart bÀttre att starta grupper pÄ facebook Àn hÀnga pÄ KS om det skall vara sÄ hÀr. Gillar verkligen inte denna utveckling.

Btw det Àr vÀl inte 1 april? För det hÀr Àr helt uppÄt vÀggarna imo.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
AnvÀnds i ett drygt syfte?
Jag vill inte veta i vilka trÄdar det Àr sÄ.
Eller vilka personer som gör sÄ.

Oavsett sÄ Àr det ju inte emojin som Àr problemet, utan de som anvÀnder den pÄ ett sÄdant sÀtt. Finns ingen anledning att skratta Ät priser etc. Det reglerar sig sjÀlvt utan dryghet.

Det finns faktiskt Àven flera trÄdar dÀr man fÄr ihop klockor med trevliga OCH roliga diskusdioner. En skrattgubbe behövs verkligen om man frÄgar mig.

Nej, ett riktigt nerköp i mina ögon om den tas bort. Snart bÀttre att starta grupper pÄ facebook Àn hÀnga pÄ KS om det skall vara sÄ hÀr. Gillar verkligen inte denna utveckling.

Btw det Àr vÀl inte 1 april? För det hÀr Àr helt uppÄt vÀggarna imo.
Vet inte om du citerade fel nu men jag menade att om den nu ska tas bort bör den ersÀttas med en glad emoji.

Man ska sÄklart inte anvÀnde dessa i dryga syften.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
5243A5D1-B8F1-4A8B-BA3F-D6ED92223EBE.jpeg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag förstÄr att det hÀr forumet inte Àr en demokrati men en förklaring hade nog varit pÄ sin plats, ni har ju tagit bort den av en anledning. Jag tycker att den anvÀnds vÀldigt positivt och skapar glÀdje pÄ forumet.

BÀttre dÄ att göra som pÄ Uhrforum och Tidssonen, (som anvÀnder samma plattform), att helt ta bort emojis för köp&sÀlj och lÄta det vara oförÀndrat pÄ resten av forumet.
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
AlltsÄ, om det hade varit en F*U symbol hade jag förstÄtt om man kan bli krÀnkt, men va fan, en glad gapflabbande smiley, kom igen. Kan man verkligen bli krÀnkt av den?? & om man blir det, vet man kanske om att man har tassat pÄ grÀnsen till det acceptabla?

NĂ€ nu tycker jag vi sjunger kumbaja!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Mitt sista inlÀgg i den hÀr trÄden, sen blir det tillbaka till klockorna.

För det första, kul att se ett sÄdant engagemang kring forumet. Jag tror att man inte ska underskata hur mycket medlemmarna gör forumet, och dÀr finns det en poÀng att dels vara lyhörd för vad folk tycker men ocksÄ att kommunicera sina beslut pÄ ett relevant sÀtt.

Återkommer till mitt förslag ovan @hook och @Leben dvs att som pĂ„ Uhrforum och Tidssonen helt ta bort emojis för annonsdelen men ha den kvar pĂ„ övriga forumet.

En av anledningarna att trÄden om annonser pÄ forumet stÀndigt blev sÄ infekterad var diskussioner kring prissÀttning. Det stÄende nedkylningsargumentet frÄn ledning/admin var att det rÄder fri prissÀttning pÄ KS. DÄ kan jag hÄlla med om att det Àr rimligt att man skippar en gapflabbsemoji pÄ köp&sÀlj som oftast Àr en kommentar till en i vissa avseenden skev marknad. Men som jag ocksÄ skrivit tidigare, den kommer bara bytas ut mot en arg emoji om det nu Àr sÄ att man vill lufta sin Äsikt om en specifik annons. SÄ dÄ Àr vi tillbaka till förslaget att skippa emojis helt pÄ Köp&SÀlj.

Peace â˜źïž Over and out.
 

Rooster91

Panerai
SÀger det igen, det hÀr Àr en plats som fÄtt mig att skratta mycket och lyft mitt mÄende i tuffa perioder.
En emoji kan kÀnnas trivialt men kÀnslan som uppstÄr nu Àr dessamma som jag kÀnt pÄ tidigare arbeten dÀr man försökt trycka ner personalen (hade ett jobb dÀr man uppmanades att inte prata och skratta med kollegor).
Det ledde till att folk lÀmnade jobbet.
 

BankAnden

Panerai
Har skrattande emojisar verkligen missbrukats i sÀljtrÄden? Det jag har sett har det ofta varit befogat. En skrattande emoji sÀger kanske inte sÄ mycket men nÀr flera oberoende lÀgger upp samma emoji Àndras karaktÀren till en varning. HÄller inte sÀljaren med gÄr det alltid att diskutera i en trÄd dÀr annonser diskuteras. SÄ lÀnge det finns sÀljare som försöker fÄ ut förra Ärets pris pÄ modeller som gÄtt ner i vÀrde, behövs en motpol. Det kan vara det som skiljer KS mot Blocket, tradera m. fl.
Om man tycker det Ă€r befogat att ”gapskratta” Ă„t nĂ„gons annons, för att man personligen inte gillar priset, sĂ„ har man nog en del att jobba med pĂ„ det personliga planet.

Som @Utvisaren skrev - felaktiga priser Àr sjÀlvreglerande utan behov att skratta ut en annan person, som en rent pinsam markering (eller varning, som du skriver. Trist att folk har behov av att varna andra som lÀgger ut annonser.)

Tycker förslaget att ta bort pÄ K&S var bra.
 
Senast Àndrad:

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
BÀttre dÄ att göra som pÄ Uhrforum och Tidssonen, (som anvÀnder samma plattform), att helt ta bort emojis för köp&sÀlj och lÄta det vara oförÀndrat pÄ resten av forumet.
Precis sÄ (om det nu Àr det som Àr problemet)

Att snabbt kunna uttrycka och pÄvisa att man tycker nÄgot Àr roligt har ju varit en av de största behÄllningarna hÀr.
Utan skratt-emojis kan man ju lika gÀrna flytta till Nordkorea och rÀtta in sig i ledet.
#merhumortillfolket
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp