• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Vart tusan tog skratt emojin đŸ€Ł vĂ€gen?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Burnman

Audemars
2-Faktor
Blev nÄgon krÀnkt? Har jag förbrukat alla mina?
Tycker den fyllde ett bra syfte, anvĂ€ndes ofta i trĂ„dar med bra stĂ€mning enligt min upplevelse. Jag vĂ€lkomnar möjligheten att visa hur man reagerar pĂ„ nĂ„got inlĂ€gg/svar med kĂ€nsloemojisar. Den enda ”nackdelen” jag kanske noterat med dessa Ă€r i annonser för överprisade Rolex, förlĂ„t, klockor!

NÀÀ jag röstar för att skrattemojisen ÄterinsÀtts.
 

Urtyp

Audemars
Klocksnack 2023:
IMG_20230116_151057.jpg
 
Senast Àndrad:

SeikoZ

Patek
2-Faktor
En fuck you emoji hade varit en trevlig ersÀttare.
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Jag Àr starkt för att forumÀgarna gör vad fan de vill. Jag Àr hÀr gratis och avnjuter frukterna av deras arbete, kan dessutom gratis utnyttja en utmÀrkt köp/sÀlj marknad.

Med det sagt sÄ tycker jag det Àr en lÄngsiktig försvagning av sajten att man sÄ förbannat Àngsligt vÀrnar om sÀljares okrÀnkbara rÀtt att sÄ obehindrat som möjligt komma undan med att tjÀna pÄ "ocker"pris-försÀljningar till köpare som kanske Ànnu inte Àr fullt insatta och vana att undvika fallgropar. Att det inte ens fick förekomma diskussioner om pris vs. skick i en helt separat trÄd och att stackars sÀljare inte ska drabbas av det fruktansvÀrda slaget att nÄn reagerade med en skrattande gubbe pÄ deras annons Àr tecken pÄ samma attityd, "HÀr skyddar vi sÀljare, köpare fÄr klara sig sjÀlva de dumma fÄren."
Det Àr synd, jag tycker det förminskar det sympatiska i ett forum dÀr nya som gamla kan fÄ hjÀlp och stöd i köpbeslut som ibland kan vara stora och svÄra för den ovane.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag Àr starkt för att forumÀgarna gör vad fan de vill. Jag Àr hÀr gratis och avnjuter frukterna av deras arbete, kan dessutom gratis utnyttja en utmÀrkt köp/sÀlj marknad.

Med det sagt sÄ tycker jag det Àr en lÄngsiktig försvagning av sajten att man sÄ förbannat Àngsligt vÀrnar om sÀljares okrÀnkbara rÀtt att sÄ obehindrat som möjligt komma undan med att tjÀna pÄ "ocker"pris-försÀljningar till köpare som kanske Ànnu inte Àr fullt insatta och vana att undvika fallgropar. Att det inte ens fick förekomma diskussioner om pris vs. skick i en helt separat trÄd och att stackars sÀljare inte ska drabbas av det fruktansvÀrda slaget att nÄn reagerade med en skrattande gubbe pÄ deras annons Àr tecken pÄ samma attityd, "HÀr skyddar vi sÀljare, köpare fÄr klara sig sjÀlva de dumma fÄren."
Det Àr synd, jag tycker det förminskar det sympatiska i ett forum dÀr nya som gamla kan fÄ hjÀlp och stöd i köpbeslut som ibland kan vara stora och svÄra för den ovane.
Ingen har sagt att beslutet specifikt handlar om reaktioner pÄ annonser. NÀr en emoji anvÀnds för att hÄna andra medlemmar sprider det dÄlig stÀmning. Att yttra sin Äsikt Àr en sak, att systematiskt sprida dÄlig stÀmning genom att hÄnskratta Ät andras inlÀgg Àr nÄgot helt annat. Vi vill ha en uppmuntrande och diskuterande stÀmning hÀr, ingen hÄnfull stÀmning.

Vill man uppmuntra andra sĂ„ fungerar ”tummen upp” bra. Det var sĂ€kerligen samma anledning som medförde att ”tummen ner” försvann frĂ„n KS för mĂ„nga Ă„r sedan.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Kan ni inte bara fÀlla in följande text eller nÄgot liknande i Terms and rules?

Some people love to feel offended because it makes them feel important. When your only tool is a hammer, suddenly every problem starts to look like a nail. And when the only time you feel relevant is when you claim to be offended, suddenly everything looks offensive. If you feel offended by a comment or an emoji, deal with the problem or let it pass. Do not complain about it to the forum moderator.
 

KnÀckehÀxan

Panerai
2-Faktor
Ingen har sagt att beslutet specifikt handlar om reaktioner pÄ annonser. NÀr en emoji anvÀnds för att hÄna andra medlemmar sprider det dÄlig stÀmning. Att yttra sin Äsikt Àr en sak, att systematiskt sprida dÄlig stÀmning genom att hÄnskratta Ät andras inlÀgg Àr nÄgot helt annat. Vi vill ha en uppmuntrande och diskuterande stÀmning hÀr, ingen hÄnfull stÀmning.

Vill man uppmuntra andra sĂ„ fungerar ”tummen upp” bra. Det var sĂ€kerligen samma anledning som medförde att ”tummen ner” försvann frĂ„n KS för mĂ„nga Ă„r sedan.

NÀr jag gick i skolan för lÀngesedan flyttade man pÄ mobbaren istÀllet för att straffa kollektivt.
kanske dags att uppdatera villkoren ang. vuxenmobbing istÀllet?
.. en skrattande emoji hÄnfull? vi Àr alla snöflingor
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Ingen har sagt att beslutet specifikt handlar om reaktioner pÄ annonser. NÀr en emoji anvÀnds för att hÄna andra medlemmar sprider det dÄlig stÀmning. Att yttra sin Äsikt Àr en sak, att systematiskt sprida dÄlig stÀmning genom att hÄnskratta Ät andras inlÀgg Àr nÄgot helt annat. Vi vill ha en uppmuntrande och diskuterande stÀmning hÀr, ingen hÄnfull stÀmning.

Vill man uppmuntra andra sĂ„ fungerar ”tummen upp” bra. Det var sĂ€kerligen samma anledning som medförde att ”tummen ner” försvann frĂ„n KS för mĂ„nga Ă„r sedan.
Det gÄr ju ocksÄ fint att sÀtta "mobbning genom hÄnskratt" i relation till det goda stÀmning som sprids pÄ forumet nÀr vi skrattar och har det roligt tillsammans. Det ni vinner genom att ta bort den glada gubben förlorar ni flerfaldigt genom att lÀgga munkavel pÄ 99% av resterande forummedlemmar. Straffa inte alla kollektivt för enstaka medlemmars dÄliga beteende.
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Ingen har sagt att beslutet specifikt handlar om reaktioner pÄ annonser. NÀr en emoji anvÀnds för att hÄna andra medlemmar sprider det dÄlig stÀmning. Att yttra sin Äsikt Àr en sak, att systematiskt sprida dÄlig stÀmning genom att hÄnskratta Ät andras inlÀgg Àr nÄgot helt annat. Vi vill ha en uppmuntrande och diskuterande stÀmning hÀr, ingen hÄnfull stÀmning.

Vill man uppmuntra andra sĂ„ fungerar ”tummen upp” bra. Det var sĂ€kerligen samma anledning som medförde att ”tummen ner” försvann frĂ„n KS för mĂ„nga Ă„r sedan.

Jag vÀljer att tro att det Àr vÀldigt sÀllsynt att nÄgon systematiskt "hÄnskrattar" Ät andras inlÀgg.
SlÀnger in en skrattemoji Ät en helt galen kommentar eller sjukt kul eller knÀpp Äsikt, absolut!
Men systematiskt sprida dÄlig stÀmning...nja lÄt mig tvivla.

DÀremot tror jag att huvudsaken Àr, precis som mÄnga skriver, att flera har hört av sig frÄn K&S och kÀnner sig krÀnkta för att alla inte tycker deras prissÀttning Àr rimlig.

@essGunnar har antagligen slagit huvudet pÄ spiken med sitt inlÀgg ovan.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
DÀremot tror jag att huvudsaken Àr, precis som mÄnga skriver, att flera har hört av sig frÄn K&S och kÀnner sig krÀnkta för att alla inte tycker deras prissÀttning Àr rimlig.

@essGunnar har antagligen slagit huvudet pÄ spiken med sitt inlÀgg ovan.
Fast nu lĂ€ser ju bland annat jag och inte Gunnar anmĂ€lningarna sÄ 
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Fast nu lĂ€ser ju bland annat jag och inte Gunnar anmĂ€lningarna sÄ 

Jag spekulerar givetvis och du fÄr gÀrna rÀtta mig om de flesta anmÀlningarna kommer frÄn medlemmar som fÄtt en skrattemoji pÄ en kommentar i forumet.

För övrigt riskerar forumet bli olÀsligt om folk börjar kommentera med emojis istÀllet för att anvÀnda dom fÄ som finns.

NÄgon skriver nÄgot sjukt kul och femtioelva kommentarer med smileys senare sÄ dyker det upp ett riktigt inlÀgg.

Eller ska jag trycka tummen upp, om jag ligger och vrider mig i skratt i soffan, Ät ett fantastiskt kul inlÀgg?
Tummen upp till allt.

Det blir extremt sjÀllöst...
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Det gÄr ju ocksÄ fint att sÀtta "mobbning genom hÄnskratt" i relation till det goda stÀmning som sprids pÄ forumet nÀr vi skrattar och har det roligt tillsammans. Det ni vinner genom att ta bort den glada gubben förlorar ni flerfaldigt genom att lÀgga munkavel pÄ 99% av resterande forummedlemmar. Straffa inte alla kollektivt för enstaka medlemmars dÄliga beteende.

Fast ca 40st av 37800 medlemmar har ju uttryckt sin saknad av emojin.

Det Àr som nÀr vi bytte fÀrg, logo, uppdaterade till xenforo 2 osv.

Om 2 veckor har alla glömt emojin och ni har fullt upp med att anvÀnda de nya som @Hexagon skapar för fullt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag spekulerar givetvis och du fÄr gÀrna rÀtta mig om de flesta anmÀlningarna kommer frÄn medlemmar som fÄtt en skrattemoji pÄ en kommentar i forumet.

För övrigt riskerar forumet bli olÀsligt om folk börjar kommentera med emojis istÀllet för att anvÀnda dom fÄ som finns.

NÄgon skriver nÄgot sjukt kul och femtioelva kommentarer med smileys senare sÄ dyker det upp ett riktigt inlÀgg.

Eller ska jag trycka tummen upp, om jag ligger och vrider mig i skratt i soffan, Ät ett fantastiskt kul inlÀgg?
Tummen upp till allt.

Det blir extremt sjÀllöst...
Forumet klarade sig vÀldigt bra Àven pÄ den tiden dÄ det bara gick att göra tummen upp, Àven innan tummen upp fanns ocksÄ faktiskt.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Fast ca 40st av 37800 medlemmar har ju uttryckt sin saknad av emojin.

Det Àr som nÀr vi bytte fÀrg, logo, uppdaterade till xenforo 2 osv.

Om 2 veckor har alla glömt emojin och ni har fullt upp med att anvÀnda de nya som @Hexagon skapar för fullt.
Sist jag kollade i pollen som nu har försvunnit sĂ„ hade ca 100 medlemmar röstat emot borttagandet av skrattgubben. Just nu Ă€r det ca 620 medlemmar online sĂ„ dĂ„ visar statistiken ett helt annat engagemang. Men det Ă€r ju bra att Hexagon jobbar pĂ„ saken 😜
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Forumet klarade sig vÀldigt bra Àven pÄ den tiden dÄ det bara gick att göra tummen upp, Àven innan tummen upp fanns ocksÄ faktiskt.
Folk klarade sig rÀtt bra innan det fanns bilar eller internet ocksÄ. Det betyder inte att det var bÀttre pÄ den tiden. Att strÀva bakÄt lÄter osunt tycker jag.
 

R-Svarvofix

Mr Lange!
2-Faktor
Jag som varit sĂ„ stolt nĂ€r jag fĂ„tt đŸ€Ł reaktioner pĂ„ mina inlĂ€gg och skĂ€nkt nĂ„gon annan ett gott skratt i denna ibland sĂ„ hĂ„rda och bistra verklighet.

Möjligheten att sĂ€tta en gapskratt emoji pĂ„ överprisade klockor, elrĂ€kningar, skaldjur 🩐 och annat livsviktigt borde vara en mĂ€nsklig rĂ€ttighet. 😝

Bortsett köp&sĂ€lj kan man ju alltid ”citera” ett inlĂ€gg man tycker Ă€r roligt för att visa sin uppskattning med en liten emoji đŸ‘ŒđŸ»
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Forumet klarade sig vÀldigt bra Àven pÄ den tiden dÄ det bara gick att göra tummen upp, Àven innan tummen upp fanns ocksÄ faktiskt.
VÀldigt konstigt resonemang. Klart att det klarade sig utan emojis men "reaktioner" istÀllet för bara tummen upp har ju gjort dem betydligt mycket mer mÄngsidiga och anvÀndbara.

Som vanligt blir det sÄna hÀr trÄkiga diskussioner om förÀndringar av forumet för att ledningen Àr sanslöst dÄliga pÄ att kommunicera. Ett enkelt inlÀgg om att "vi tar bort den hÀr emojin för att" hade gjort allt mycket bÀttre istÀllet för noll kommunikation och sen bara svara med "för att vi vill" eller "det funkade förr".
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Folk klarade sig rÀtt bra innan det fanns bilar eller internet ocksÄ. Det betyder inte att det var bÀttre pÄ den tiden. Att strÀva bakÄt lÄter osunt tycker jag.
Det finns inget egenvÀrde i att strÀva bakÄt. Anledningen stÄr tydligt beskriven ovanför. Reaktionen anvÀndes negativt vilket mÄnga reagerat pÄ.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Fast ca 40st av 37800 medlemmar har ju uttryckt sin saknad av emojin.

Det Àr som nÀr vi bytte fÀrg, logo, uppdaterade till xenforo 2 osv.

Om 2 veckor har alla glömt emojin och ni har fullt upp med att anvÀnda de nya som @Hexagon skapar för fullt.
Sitter och gör as we speak. NÀr jag vill fÄ rast frÄn mitt "riktiga" - trÄkiga uppdrag Àr det rÀtt kul att rita pÄ en emoji istÀllet.
Blir nog bra, kul att KS fÄr egna gubbar oavsett vad diskussionen Àr.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
VÀldigt konstigt resonemang. Klart att det klarade sig utan emojis men "reaktioner" istÀllet för bara tummen upp har ju gjort dem betydligt mycket mer mÄngsidiga och anvÀndbara.

Som vanligt blir det sÄna hÀr trÄkiga diskussioner om förÀndringar av forumet för att ledningen Àr sanslöst dÄliga pÄ att kommunicera. Ett enkelt inlÀgg om att "vi tar bort den hÀr emojin för att" hade gjort allt mycket bÀttre istÀllet för noll kommunikation och sen bara svara med "för att vi vill" eller "det funkade förr".

Vis av erfarenheten sÄ har vi testat att kommunicera om mindre justeringar sÄ vÀl som stora och konklusionen Àr att de möts pÄ exakt samma sÀtt.

SÄ lÄt oss testa bÄda delarna fortsatt nÀr vi roddar om KS.

Och med det sÄ har den hÀr trÄden tjÀnat sitt syfte.

LÄt oss diskutera vidare pÄ vernissagen av Hexagons alster.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Vis av erfarenheten sÄ har vi testat att kommunicera om mindre justeringar sÄ vÀl som stora och konklusionen Àr att de möts pÄ exakt samma sÀtt.

SÄ lÄt oss testa bÄda delarna fortsatt nÀr vi roddar om KS.

Och med det sÄ har den hÀr trÄden tjÀnat sitt syfte.

LÄt oss diskutera vidare pÄ vernissagen av Hexagons alster.
Hindrar er fortfarande inte att komma med ett vettigt svar nÀr folk frÄgar istÀllet för att bara sÀga "för att vi vill". Onödigt otrevligt svar och det Àr knappast första gÄngen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp