• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Vart tusan tog skratt emojin đŸ€Ł vĂ€gen?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Burnman

Audemars
2-Faktor
Blev nÄgon krÀnkt? Har jag förbrukat alla mina?
Tycker den fyllde ett bra syfte, anvĂ€ndes ofta i trĂ„dar med bra stĂ€mning enligt min upplevelse. Jag vĂ€lkomnar möjligheten att visa hur man reagerar pĂ„ nĂ„got inlĂ€gg/svar med kĂ€nsloemojisar. Den enda ”nackdelen” jag kanske noterat med dessa Ă€r i annonser för överprisade Rolex, förlĂ„t, klockor!

NÀÀ jag röstar för att skrattemojisen ÄterinsÀtts.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Enligt önskan...


32x32
Karen_trasparent.png

1000x1000
Karen_trasparent_full.png
karen_trasparent-png.2230556
😂
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Är enligt @hook nu diktator i Ă€mnet. Mutor mottages.

Det finns ett enkelt förslag pÄ bordet. Att helt ta bort emojis frÄn köp&sÀlj och fortsÀtta som vanligt inklusive gapflabb pÄ övriga forumet precis som det fungerar pÄ Uhrforum/Tidssonen vars plattform Àr densamma som Klocksnack.

Ser fÄ eller inga anledningar varför det inte skulle kunna införas per omgÄende.

Det tar inte bort möjligheten att addera till emoji-utbudet med till exempel ett mellanting mellan gapflabbs-emoji och den relativt neutralt leende emojin. Men den "akuta" lösningen finns som sagt ett par klick bort.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Det finns ett enkelt förslag pÄ bordet. Att helt ta bort emojis frÄn köp&sÀlj och fortsÀtta som vanligt inklusive gapflabb pÄ övriga forumet precis som det fungerar pÄ Uhrforum/Tidssonen vars plattform Àr densamma som Klocksnack.

Ser fÄ eller inga anledningar varför det inte skulle kunna införas per omgÄende.

Det tar inte bort möjligheten att addera till emoji-utbudet med till exempel ett mellanting mellan gapflabbs-emoji och den relativt neutralt leende emojin. Men den "akuta" lösningen finns som sagt ett par klick bort.

Jo det var nÄgot vi utredde, vi kör inte samma setup som de gör av Xenforo vilket medför kompilationen.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Om man tycker det Ă€r befogat att ”gapskratta” Ă„t nĂ„gons annons, för att man personligen inte gillar priset, sĂ„ har man nog en del att jobba med pĂ„ det personliga planet.

Som @Utvisaren skrev - felaktiga priser Àr sjÀlvreglerande utan behov att skratta ut en annan person, som en rent pinsam markering (eller varning, som du skriver. Trist att folk har behov av att varna andra som lÀgger ut annonser.)

Tycker förslaget att ta bort pÄ K&S var bra.
Det blir lite svÄrt att svara nÀr du inte bemöter mitt inlÀgg sÄ som jag skrivit. Jag skrev skrattande emoji, inte hÄnskrattande och jag har inte skrivit om "att man personligen inte gillar priset" utan jag skrev om de som försöker fÄ ut förra Ärets pris pÄ en vara som sjunkit i pris. Vissa klockor vet vi vÀrdet pÄ medan andra kan vara svÄrare. Jag syftade pÄ de förstnÀmnda av den anledningen att det Àr de som kommenterats. Jag skulle gÀrna se att man öppnade för kommentarer direkt i annonsen men jag vet att det Àr borttaget, troligen för att det inte fungerade. Av flera onda ting mÄste jag nog stÄ pÄ mig och sÀga att en skrattande emoji Àr mindre problematisk Àn en annons med en överprisad klocka med servicebehov, kanske kryddad med att den förra Àgaren Àven sÀger att den Àr servad men det finns inga papper pÄ det. En vilseledande annons Àr vÀrre Àn en skrattande emoji i syfte att berÀtta att man sett igenom försöket att lura sina forumvÀnner.
 
Senast Àndrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det blir lite svÄrt att svara nÀr du inte bemöter mitt inlÀgg sÄ som jag skrivit. Jag skrev skrattande emoji, inte hÄnskrattande och jag har inte skrivit om "att man personligen inte gillar priset" utan jag skrev om de som försöker fÄ ut förra Ärets pris pÄ en vara som sjunkit i pris. Vissa klockor vet vi vÀrdet pÄ medan andra kan vara svÄrare. Jag syftade pÄ de förstnÀmnda av den anledningen att det Àr de som kommenterats. Jag skulle gÀrna se att man öppnade för kommentarer direkt i annonsen men jag vet att det Àr borttaget, troligen för att det inte fungerade. Av flera onda ting mÄste jag nog stÄ pÄ mig och sÀga att en skrattande emoji Àr mindre problematiskt Àn en annons med en överprisad klocka med servicebehov, kanske kryddad med att den förra Àven sÀger att den Àr servad men det finns inga papper pÄ det. En vilseledande annons Àr vÀrre Àn en skrattande emoji i syfte att berÀtta att man sett igenom försöket att lura sina forumvÀnner.

En vilseledande/felaktig annons anmÀler man.

Att nÄgon "vet" pris pÄ en klocka Àr ett modigt pÄstÄende med tanke pÄ rörligheten gÀllande bÄde frÀmst Rolex/Patek och vintage.
Det kan skilja stora summor pÄ kort tid. Bara att jÀmföra stÄl-Rolex/Patek/AP nu mot för 6 mÄnader sedan.
Vintage har samma problematik. Gör till exempel en graf över Heuer-kronografer de senaste tre Ären sÄ blir det en fin alptopp i profil.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Att folk Àr sÄ lÀttkrÀnkta Àr ett problem större Àn klocksnack. Jag kan inte förstÄ hur en vuxen person kan ta illa upp av en liten tecknad digital gubbe. Det Àr nÀstan sÄ att det behövs ett vÀrldskrig för att fixa vÄra prioriteringar.
Är du intresserad av att lĂ€sa mer om krĂ€nkthet lĂ€ser jag den hĂ€r utmĂ€rkta boken nu. Den beskriver fenomenet bra Ă€ven om det i boken handlar specifikt om Konstfack.

IMG_5916.JPG
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Det finns ett enkelt förslag pÄ bordet. Att helt ta bort emojis frÄn köp&sÀlj och fortsÀtta som vanligt inklusive gapflabb pÄ övriga forumet precis som det fungerar pÄ Uhrforum/Tidssonen vars plattform Àr densamma som Klocksnack.

Ser fÄ eller inga anledningar varför det inte skulle kunna införas per omgÄende.

Det tar inte bort möjligheten att addera till emoji-utbudet med till exempel ett mellanting mellan gapflabbs-emoji och den relativt neutralt leende emojin. Men den "akuta" lösningen finns som sagt ett par klick bort.
I'm with @Clark Kent 's bra förslag.
Och ni fĂ„r skratta hur mycket ni vill Ă„t mig för det😁 #svĂ„rkrĂ€nkt
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Om nu nÄgra medlemmar tycker att man har prissatt sin klocka helt Ät h****te, varför inte bara svÀlja det och bevisa motsatsen?
LÄt den ligga kvar tills man fÄr det man begÀr, och om man fÄr det, skratta de som hade fel i ansiktet och hela vÀgen till banken.

Problemet löst!

Om man inte fÄr den sÄld sÄ hade dom uppenbarligen rÀtt.

Problemet löst!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Om nu nÄgra medlemmar tycker att man har prissatt sin klocka helt Ät h****te, varför inte bara svÀlja det och bevisa motsatsen?
LÄt den ligga kvar tills man fÄr det man begÀr, och om man fÄr det, skratta de som hade fel i ansiktet och hela vÀgen till banken.

Problemet löst!

Om man inte fÄr den sÄld sÄ hade dom uppenbarligen rÀtt.

Problemet löst!
Verkar dock som att anvĂ€ndare Ă€ven har anmĂ€lt skrattemojis utanför Köp&SĂ€lj đŸ„Č
 

Scipio

Patek
2-Faktor
En vilseledande/felaktig annons anmÀler man.

Att nÄgon "vet" pris pÄ en klocka Àr ett modigt pÄstÄende med tanke pÄ rörligheten gÀllande bÄde frÀmst Rolex/Patek och vintage.
Det kan skilja stora summor pÄ kort tid. Bara att jÀmföra stÄl-Rolex/Patek/AP nu mot för 6 mÄnader sedan.
Vintage har samma problematik. Gör till exempel en graf över Heuer-kronografer de senaste tre Ären sÄ blir det en fin alptopp i profil.
Jag tror inte admin vill ta emot sÄ mÄnga anmÀlningar pÄ annonser som dessutom Àr subtila mÄnga gÄnger. DÄ fÄr de mycket att göra. Meningen med att ta bort den skrattande emojin Àr att minska arbetsbelastningen för admin. Vintage Àr svÄrare, det hÄller jag med om. Patek Àr sÄ ovanligt pÄ forumet sÄ det kÀnns som en ickefrÄga men stÄlrolex har ett pris som Àr lÀtt att följa. Vi Àr mÄnga pÄ forumet sÄ vi tÀcker de flesta modeller. Jag hoppas och tror att den som sÀtter dit en skrattande emoji vet att just den klockan Àr överprissatt. Den tilliten har iaf jag för forumets medlemmar. Det Àr som du sÀger vÀldiga skiftningar i vad en viss klocka bör kosta. DÀrför blir det det vÀrde som den anses ha nÀr annonsen kommer ut och det Àr pÄ det vissa reagerar. Flera Rolexmodeller har sjunkit i pris och dÄ tycker jag att det Àr naturligt att vissa reagerar nÀr det kommer en annons med ett pris som gÀllde för sex mÄnader sedan. Jag vet Àrligt talat inte vad jag tycker i den hÀr frÄgan. Jag förstÄr att jag lÀser av annonser pÄ ett annat sÀtt Àn den som nyss började intressera sig för klockor. Problemet som jag ser det Àr möjligen att forumet har problem med sin egna definition. Vissa tÀnker sig att det Àr ett forum av klockentusiaster dÀr en viss hederlighet rÄder. Hur agerar man dÄ med annonser som Àr ren business? Man kanske ska ta till sig att bÄda finns hÀr och istÀllet förbÀttra sin impulskontroll?
 
Senast Àndrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag tror inte admin vill ta emot sÄ mÄnga anmÀlningar som dessutom Àr subtila mÄnga gÄnger. Meningen med att ta bort den skrattande emojin Àr att minska arbetsbelastningen för admin. Vintage Àr svÄrare, det hÄller jag med om. Paket Àr sÄ ovanligt pÄ forumet sÄ det kÀnns som en ickefrÄga men stÄlrolex har ett pris som Àr lÀtt att följa. Vi Àr mÄnga pÄ forumet sÄ vi tÀcker de flesta modeller. Jag hoppas och tror att den som sÀtter dit en skrattande emoji vet att just den klockan Àr överprissatt. Den tilliten har iaf jag för forumets medlemmar. Det Àr som du sÀger vÀldiga skiftningar i vad en viss klocka bör kosta. DÀrför blir det det vÀrde som den anses ha nÀr annonsen kommer ut och det Àr pÄ det vissa reagerar. Flera Rolexmodeller har sjunkit i pris och dÄ tycker jag att det Àr naturligt att vissa reagerar nÀr det kommer en annons med ett pris som gÀllde för sex mÄnader sedan. Jag vet Àrligt talat inte vad jag tycker i den hÀr frÄgan. Jag förstÄr att jag lÀser av annonser pÄ ett annat sÀtt Àn den som nyss började intressera sig för klockor. Problemet som jag ser det Àr möjligen att forumet har problem med sin egna definition. Vissa tÀnker sig att det Àr ett forum av klockentusiaster dÀr en viss hederlighet rÄder. Hur agerar man dÄ med annonser som Àr ren business. Man kanske ska ta till sig att bÄda finns hÀr och istÀllet förbÀttra sin impulskontroll?

Jag Àr alltsÄ för att ta bort samtliga emojis pÄ köp&sÀlj.

Man anmÀler en annons för en felaktig beskrivning, misstÀnkt fejk eller annat lurendrejeri. Men att anmÀla för att man inte gillar priset Àr i samma hÀrad som att bli krÀnkt över att nÄgon adderat en skrattemoji i ens sÀljesannons. Men det har inte riktigt att göra med den hÀr frÄgan kÀnner jag.

Du fÄr dessutom fortsatta problem Àven med Rolex som alla "vet" vad det ska kosta. Med tanke pÄ de fluktuerande priserna kan en skrattemoji vara "rimlig" en dag, men sex mÄnader senare Àn den helt irrelevant. Det Àr dessutom bara att gÄ in i RolextrÄden gÀllande prissÀttning sÄ mÀrker man snabbt att det Àr lÄngt ifrÄn koncensus gÀllande prissÀttning och vad som Àr överpris vs marknadspris.

Men nog om detta frĂ„n min sida. Nu drar jag frĂ„n trĂ„den....pĂ„ riktigt :) Fridens đŸŒ»
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
KS engagerar, upprör och skapar glÀdje.

Vi förÀndrar nÀr vi sjÀlva inte tycker saker funkar sÄ som vi vill.
Möjligheten att pÄverkar emoji-reaktioner har inte funnits tidigare och nu gör det.
Vi fÄr mÀngder med frÄgor via mail, pm och anmÀlning av trÄdar dÀr folk tycker att emojin inte passar.
Som tar av vÄr tid som vi borde lÀgga pÄ nÄgot mer konstruktivt.


SÄ lÄt oss istÀllet ersÀtta den med nÄgot annat.


#emojigate
Har full förstĂ„else för att det skapar onödig admin och negativ stress. Men likt inlĂ€gg ovan hade en konstruktiv dialog eller omröstning bland medlemmar kanske varit det ”snyggaste”. Principiellt att bara ta bort funktioner utan dialog med sin kundkrets skapar lite bitter eftersmak, Ă€ven om avsikterna och anledningarna mĂ„ vara goda.Men visst, förĂ€ndring Ă€r bra och nödvĂ€ndigt.

Om man bortser frĂ„n hur denna kan ha anvĂ€nts fel och vissa medlemmar tagit illa vid sig sĂ„ vore det trevligt om det kommer nĂ„gon annan funktion/reaktion. Risken annars Ă€r ju att folk börjar göra en "reply 😂" och dĂ„ fylls ju trĂ„darna med en mĂ€ngd (egentligen) irrelevanta inlĂ€gg och dĂ€rmed försĂ€mrar anvĂ€ndarupplevelsen.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Har full förstĂ„else för att det skapar onödig admin och negativ stress. Men likt inlĂ€gg ovan hade en konstruktiv dialog eller omröstning bland medlemmar kanske varit det ”snyggaste”. Principiellt att bara ta bort funktioner utan dialog med sin kundkrets skapar lite bitter eftersmak, Ă€ven om avsikterna och anledningarna mĂ„ vara goda.Men visst, förĂ€ndring Ă€r bra och nödvĂ€ndigt.

Om man bortser frĂ„n hur denna kan ha anvĂ€nts fel och vissa medlemmar tagit illa vid sig sĂ„ vore det trevligt om det kommer nĂ„gon annan funktion/reaktion. Risken annars Ă€r ju att folk börjar göra en "reply 😂" och dĂ„ fylls ju trĂ„darna med en mĂ€ngd (egentligen) irrelevanta inlĂ€gg och dĂ€rmed försĂ€mrar anvĂ€ndarupplevelsen.
untitled-3-png.2230608


😘
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag Àr alltsÄ för att ta bort samtliga emojis pÄ köp&sÀlj.

Man anmÀler en annons för en felaktig beskrivning, misstÀnkt fejk eller annat lurendrejeri. Men att anmÀla för att man inte gillar priset Àr i samma hÀrad som att bli krÀnkt över att nÄgon adderat en skrattemoji i ens sÀljesannons. Men det har inte riktigt att göra med den hÀr frÄgan kÀnner jag.

Du fÄr dessutom fortsatta problem Àven med Rolex som alla "vet" vad det ska kosta. Med tanke pÄ de fluktuerande priserna kan en skrattemoji vara "rimlig" en dag, men sex mÄnader senare Àn den helt irrelevant. Det Àr dessutom bara att gÄ in i RolextrÄden gÀllande prissÀttning sÄ mÀrker man snabbt att det Àr lÄngt ifrÄn koncensus gÀllande prissÀttning och vad som Àr överpris vs marknadspris.

Men nog om detta frĂ„n min sida. Nu drar jag frĂ„n trĂ„den....pĂ„ riktigt :) Fridens đŸŒ»
Den trÄden Àr nog inte den bÀsta för att lÀra sig vad dagsvÀrdet Àr. Jag ger mig ocksÄ. Fridens sjÀlv!
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
MĂ€rkligt det hĂ€r. 😅 Mitt förslag Ă€r att devalvera laddningen i befintliga smileys, inkluderande den nyligen borttagna, genom att addera Ă„tminstone dubbelt sĂ„ mĂ„nga. Med bara ett fĂ„tal tycks risken öka för mer eller mindre neurotiska tolkningar. Större kĂ€nslomĂ„ngfald! đŸ‘ŠđŸ»
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp