• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Vart tusan tog skratt emojin đŸ€Ł vĂ€gen?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Burnman

Audemars
2-Faktor
Blev nÄgon krÀnkt? Har jag förbrukat alla mina?
Tycker den fyllde ett bra syfte, anvĂ€ndes ofta i trĂ„dar med bra stĂ€mning enligt min upplevelse. Jag vĂ€lkomnar möjligheten att visa hur man reagerar pĂ„ nĂ„got inlĂ€gg/svar med kĂ€nsloemojisar. Den enda ”nackdelen” jag kanske noterat med dessa Ă€r i annonser för överprisade Rolex, förlĂ„t, klockor!

NÀÀ jag röstar för att skrattemojisen ÄterinsÀtts.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
KS engagerar, upprör och skapar glÀdje.

Vi förÀndrar nÀr vi sjÀlva inte tycker saker funkar sÄ som vi vill.
Möjligheten att pÄverkar emoji-reaktioner har inte funnits tidigare och nu gör det.
Vi fÄr mÀngder med frÄgor via mail, pm och anmÀlning av trÄdar dÀr folk tycker att emojin inte passar.
Som tar av vÄr tid som vi borde lÀgga pÄ nÄgot mer konstruktivt.


SÄ lÄt oss istÀllet ersÀtta den med nÄgot annat.


#emojigate
 
KS engagerar, upprör och skapar glÀdje.

Vi förÀndrar nÀr vi sjÀlva inte tycker saker funkar sÄ som vi vill.
Möjligheten att pÄverkar emoji-reaktioner har inte funnits tidigare och nu gör det.
Vi fÄr mÀngder med frÄgor via mail, pm och anmÀlning av trÄdar dÀr folk tycker att emojin inte passar.
Som tar av vÄr tid som vi borde lÀgga pÄ nÄgot mer konstruktivt.


SÄ lÄt oss istÀllet ersÀtta den med nÄgot annat.


#emojigate
Vad tror ni om dessa förslag?

đŸ’©, đŸ€Ą, 🖕

Allt gott!

Mvh

đŸ€Ł
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Vad tror ni om dessa förslag?

đŸ’©, đŸ€Ą, 🖕

Allt gott!

Mvh

đŸ€Ł
Denna passar nog bÀst :)

1673860701743.png
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
SÄ nu har folk börjat bli krÀnkta av diverse emojis och beroende pÄ hur krÀnkt personen Àr sÄ riskerar den att tas bort?
För vi vill ju inte ha en enda missnöjd medlem pÄ forumet.
Jösses, ni kommer ha fullt upp:D

Jag gissar att dessa tvĂ„:mad::( ligger risigt till i nĂ€sta omgĂ„ng đŸ€Ł
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag Àr sjukt mycket krÀnkt att skrattemojin Àr borttagen!!!!!!!

Ge oss tillbaka skrattemojin nu!!!!!!!

Om nu folk blir krÀnkta pÄ köp o sÀlj, ta dÄ bort möjligheterna till att lÀmna nÄgon slags respons alls!

Saknad:
đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł
đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł
đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł
 

Utvisaren

Patek
SÀger det igen, det hÀr Àr en plats som fÄtt mig att skratta mycket och lyft mitt mÄende i tuffa perioder.
En emoji kan kÀnnas trivialt men kÀnslan som uppstÄr nu Àr dessamma som jag kÀnt pÄ tidigare arbeten dÀr man försökt trycka ner personalen (hade ett jobb dÀr man uppmanades att inte prata och skratta med kollegor).
Det ledde till att folk lÀmnade jobbet.
Just sÄ. Klockorna Àr givetvis den gemensamma nÀmnaren men man skall inte förringa att det finns en viktig social funktion Àven i detta sammanhang. Precis som fotbollsfans, jaktlaget, klubben GÀvle or bust mfl givetvis har ett huvudintresse. Men man diskuterar ju annat ocksÄ nÀr man vrÄlar pÄ nÄn sportpub, har hela armen i ett Àlglik eller förundras över GÀvles högsta punkt.
SÄ behÄll, och lÀgg gÀrna till, bra emojis som underlÀttar för medlemmarna.
 

HSK

Patek
2-Faktor
KS engagerar, upprör och skapar glÀdje.

Vi förÀndrar nÀr vi sjÀlva inte tycker saker funkar sÄ som vi vill.
Möjligheten att pÄverkar emoji-reaktioner har inte funnits tidigare och nu gör det.
Vi fÄr mÀngder med frÄgor via mail, pm och anmÀlning av trÄdar dÀr folk tycker att emojin inte passar.
Som tar av vÄr tid som vi borde lÀgga pÄ nÄgot mer konstruktivt.


SÄ lÄt oss istÀllet ersÀtta den med nÄgot annat.


#emojigate
GÀller dessa förfrÄgningar frÀmst k&s eller Àr det mest i diskussionsforumet som problemet uppkommer? Om det Àr det förstnÀmnda sÄ Àr vÀl den bÀsta lösningen för samtliga att man helt enkelt bara inaktiverar emojis för just denna forumdel som @Clark Kent föreslog?

Om andra forum som anvĂ€nder samma plattform har tagit ett sĂ„dant beslut sĂ„ upplever de uppenbarligen en liknande problematik och har löst det pĂ„ ett smidigt sĂ€tt som tillgodoser i princip allas önskningar vare sig man vill slippa skrattemojis pĂ„ sin annons eller kunna skratta Ă„t ett kul inlĂ€gg i forumet. 🙂
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp