Bra kämpat. En dag i taget!!7mån utan alkohol och droger imorgon![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra kämpat. En dag i taget!!7mån utan alkohol och droger imorgon![]()
7mån utan alkohol och droger imorgon![]()
Finns inget religiöst i AA eller några av dess systergemenskaper. Det vore kontraproduktivt. Säg att man skulle ha en judisk inriktning - då diskvalificerar man ju alla som identifierar sig med en annan religion eller ingen alls.
Det finns däremot andlighet och ”gud” nämns. Men du är helt fri att definiera din tro och den kan vara så monoteistisk, deistisk eller ateistisk du själv väljer. Hela bakgrunden till att AA har Gud ”såsom du själv uppfattar honom” kommer från en ateist (som dog 30+år nykter).
https://www.thefix.com/content/Jimmy-Burwell-AA-Higher-Power-God-12-Step8724
Men ärligt talat om andlighet skrämmer dig mer än ditt presumtiva missbruk vettefan om du har samma problem som jag.
Sen va jag iofs rätt illa ute också ska tilläggas.
Mvh Tjabo som gick ur Svenska kyrkan i nykterheten och är nykter via 12 steg.
Strålande jobbat!7mån utan alkohol och droger imorgon![]()
Idag alltså, mycket bra.7mån utan alkohol och droger imorgon![]()
Vart och broderligen grattis!!7mån utan alkohol och droger imorgon![]()
Bara bryta ihop och komma igen! Själv uppe på dag sex efter att hamnat på noll igen.Nere på dag noll igen, suck![]()
Tack för ditt stödBara bryta ihop och komma igen! Själv uppe på dag sex efter att hamnat på noll igen.
Lycka till vännen!
Det är bara upp på hästen igen!alla i tråden är grymma tycker jag och fint stöd med!ta väl vara på er!Nere på dag noll igen, suck![]()
Jag vet ärligt talat inte ens om jag vill sluta. Om det är så, eller att jag helt enkelt inte klarar det. Ingen aningDet är bara upp på hästen igen!alla i tråden är grymma tycker jag och fint stöd med!ta väl vara på er!![]()
Med tiden räknar du år och tro mig, då kommer du att få påminna dig om att du inte dricker. Vad som kommer att hända är att du med tiden omformar tillvaron kring dig medvetet eller omedvetet och till slut finns vara sig frestelser eller risker. Du kommer att få kraft till andra prioriteringar.Nere på dag noll igen, suck![]()
Man måste känna själv att man vill och har motivation annars är det bara själplågeri!Jag vet ärligt talat inte ens om jag vill sluta. Om det är så, eller att jag helt enkelt inte klarar det. Ingen aning
Kör på mot ett igen! Funderat på antabus?Nere på dag noll igen, suck![]()
Nere på dag noll igen, suck![]()
Jag vet ärligt talat inte ens om jag vill sluta. Om det är så, eller att jag helt enkelt inte klarar det. Ingen aning
Jag förstår inte riktigt hur du menar.Kan du som jag försvara ditt drickande, dvs är det en gång var tredje vecka på en lördag med vänner när det är fest? Och du ser inte att det är ett stort problem egentligen. Och att du när du är bakfull och ångesten tar vid uppfattar det som ett problem?
Jag förstår inte riktigt hur du menar.
Jag är alltid själv när jag dricker.
Jo något i den stilen är det.Om jag varit nykter en längre tid, och kompisar och så ska på fest och frågar om man vill följa med. Då försöker jag intala mig själv att det var länge sedan jag drack och kan behöva släppa loss, att jag egentligen inte har ett problem, att det är roligt med en fest och att "en" fylla inte skadar så mycket. Jag försvarar mitt drickande inför mig själv. Det var lite så jag tänkte om du fungerade.
Antagligen dålig matKräftskiva igår.
Drack 6 öl.
Spydde som en gris inatt. Hur är det ens möjligt? Förstår ingenting... 6 öl är vilken fredags kväll som helst förut.
Antagligen dålig mat
Dåliga skaldjur som @Joakim skrev ovan. Inget annat.
Hände samma sak med mig också på kräftskiva för någon vecka sedan, ska aldrig dricka större mängder och käka större mängder kräftor igen. Mådde skit och kunde inte äta förräns kl4 nästa dag. Kan ha varit den större mängden Breezer + vodka grogg samt värmeböljan också.Osäker. Varit bakfull hela dagen. Skumt som fan.
Önskar dig lycka till med att avstå drickandet.Jahapp, då har jag ändå kommit fram till, efter en hel del av förnekande, att alkoholen är för stökig för mig. Har dock inget problem med själv alkoholen, utan mer vad den väcker för annat sug i mig #colombia (så det är väl kanske det suget jag bör jobba med, men det suget finns knappt förens första klunken av alkohol går i mig). Så, ska försöka kämpa emot att dricka kommande veckor för att få lite ordning på saker och ting.
Bra kämpat alla som krigar mot sina laster (tumme upp-emoji, har ingen aning om hur man gör den från datorn)
Ja.En allvarlig biverkning med avhållsamhet är att man vaknar pigg och fräsch på söndagar![]()
![]()