• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vi som försöker sluta/har slutat med alkohol eller andra beroenden och stöttar andra!

ScubaKing

Audemars
Ja.
Under alla år som jag drack som alla andra hade jag en ”bild” av att om jag en dag skulle ha en Ferrari så skulle jag vara nykterist för då skulle jag inte missa något tillfälle att köra den..
Nu efter drygt tolv år som nykterist har jag insett att det finns större vinster än så.
Den största vinsten är att jag vet att jag alltid måste ta hand om min egen skit(demonerna) och inte låta dom samlas på hög.
Villkoret för att klara av att detta är vetskapen att det är demoner och inte bakfylla, det går då inte att förneka demonerna. Även den lindrigaste bakfylla tar udden av den skärpa som krävs för att lyckas.

Håller helt med angående demonerna. Behövs bara lite bakfylla för att väcka ångesten i kroppen. Blev det någon Ferrari till dig?
 

UNO

Panerai
Håller helt med angående demonerna. Behövs bara lite bakfylla för att väcka ångesten i kroppen. Blev det någon Ferrari till dig?
Nix, Porsche..
Men den har mittmotor(Boxster 987) så jag kom en bit på väg.
Glädjen över att inte dricka är större än glädjen över en sak är viktigt att poängtera.
Nu låter det som om jag hade problem med alkoholen men så var det inte men ändå är vinsten så otroligt stor.
 

SvenD

Cartier
2-Faktor
Fortsätt kämpa och ta hand om er:)
IMG_20201122_172233.jpg
 

The painter

Cartier
2-Faktor
Någon här som har erfarenhet angående smärtstillande tabletter?
Har tagit morfintabletter till och från i ett år. Slutade för en vecka sedan.
Vad ska man ta säg till när man har ont? Blir galen. Är nära att ta dricka men vet att det inte är någon bra idé. Vill behålla min underbara familj. Har en dålig rygg och 3 axel operationer senaste året. Ville skriva av mig lite dynga hoppas det är ok.! Har varit sjukskriven sedan december 2019. Har eget enmansföretag (Målerifirma).
Det är jobbigt när man har haft ett aktivt jobb och fotbollstränare till nästan helt stillasittande. Nu ska jag sluta tjata.
Hoppas det går bra för alla .
 

Beo

Patek
Någon här som har erfarenhet angående smärtstillande tabletter?
Har tagit morfintabletter till och från i ett år. Slutade för en vecka sedan.
Vad ska man ta säg till när man har ont? Blir galen. Är nära att ta dricka men vet att det inte är någon bra idé. Vill behålla min underbara familj. Har en dålig rygg och 3 axel operationer senaste året. Ville skriva av mig lite dynga hoppas det är ok.! Har varit sjukskriven sedan december 2019. Har eget enmansföretag (Målerifirma).
Det är jobbigt när man har haft ett aktivt jobb och fotbollstränare till nästan helt stillasittande. Nu ska jag sluta tjata.
Hoppas det går bra för alla .
Phuu!ingen rolig situation men det låter som du kämpar på duktigt!bra jobbat av dig!och skriva av sig är bra så inga ursäkter behövs👍😊
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Någon här som har erfarenhet angående smärtstillande tabletter?
Har tagit morfintabletter till och från i ett år. Slutade för en vecka sedan.
Vad ska man ta säg till när man har ont? Blir galen. Är nära att ta dricka men vet att det inte är någon bra idé. Vill behålla min underbara familj. Har en dålig rygg och 3 axel operationer senaste året. Ville skriva av mig lite dynga hoppas det är ok.! Har varit sjukskriven sedan december 2019. Har eget enmansföretag (Målerifirma).
Det är jobbigt när man har haft ett aktivt jobb och fotbollstränare till nästan helt stillasittande. Nu ska jag sluta tjata.
Hoppas det går bra för alla .
Du har säkert redan provat allt och vill inte låta högtravande, men att dricka bort smärtan är obra......vilket du redan poängterat. Kan du tänka sig att prova nåt som inte är kopplat till läkemedel......om du inte redan gjort det.....så kanske något sånt här kan vara värt att undersöka. Har inte själv provat detta.....är inte där i min resa. Dock har jag fått bra hjälp via mer klassisk sjukgymnastik och fruktansvärt tråkig rehab mot diskutbuktning och slitna kotliggment. Är inte 100%.....men smärtan i ryggen är såpass ok att jag ändå kan springa mina 20-30k/vecka. Haft ont i princip varje dag sedan februari......så jävla bäscht.....men kan leva med det....

 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Någon här som har erfarenhet angående smärtstillande tabletter?
Har tagit morfintabletter till och från i ett år. Slutade för en vecka sedan.
Vad ska man ta säg till när man har ont? Blir galen. Är nära att ta dricka men vet att det inte är någon bra idé. Vill behålla min underbara familj. Har en dålig rygg och 3 axel operationer senaste året. Ville skriva av mig lite dynga hoppas det är ok.! Har varit sjukskriven sedan december 2019. Har eget enmansföretag (Målerifirma).
Det är jobbigt när man har haft ett aktivt jobb och fotbollstränare till nästan helt stillasittande. Nu ska jag sluta tjata.
Hoppas det går bra för alla .
Kämpa! En dag i taget. Lider med dig i din smärta. Men smärtan du känner nu är förmodligen ingenting mot smärtan du skulle uppleva om du förlorade din familj. Har dessvärre ingen mirakellösning åt dig. Men jag måste fråga om du ändå provat akupunktur. Hokus pokus/voodoo enligt somliga. Men under en session med min terapeut hade jag både drogsug men även fysisk & psykisk smärta. Då gav han mig akupunktur i öronen. Och allt bara rann av mig. Kanske kan vara värt ett försök?
Kämpa på och glöm inte att du aldrig är ensam
 

The painter

Cartier
2-Faktor
Du har säkert redan provat allt och vill inte låta högtravande, men att dricka bort smärtan är obra......vilket du redan poängterat. Kan du tänka sig att prova nåt som inte är kopplat till läkemedel......om du inte redan gjort det.....så kanske något sånt här kan vara värt att undersöka. Har inte själv provat detta.....är inte där i min resa. Dock har jag fått bra hjälp via mer klassisk sjukgymnastik och fruktansvärt tråkig rehab mot diskutbuktning och slitna kotliggment. Är inte 100%.....men smärtan i ryggen är såpass ok att jag ändå kan springa mina 20-30k/vecka. Haft ont i princip varje dag sedan februari......så jävla bäscht.....men kan leva med det....

Tack för ditt svar. Är inskriven på smärtkliniken på spine men axeln måste bli bättre innan jag får börja, lite moment 22. Skrev till dom ikväll om att jag vill omgående, hoppas på positivt svar. Rehab med axeln pågår.
 

The painter

Cartier
2-Faktor
Du har säkert redan provat allt och vill inte låta högtravande, men att dricka bort smärtan är obra......vilket du redan poängterat. Kan du tänka sig att prova nåt som inte är kopplat till läkemedel......om du inte redan gjort det.....så kanske något sånt här kan vara värt att undersöka. Har inte själv provat detta.....är inte där i min resa. Dock har jag fått bra hjälp via mer klassisk sjukgymnastik och fruktansvärt tråkig rehab mot diskutbuktning och slitna kotliggment. Är inte 100%.....men smärtan i ryggen är såpass ok att jag ändå kan springa mina 20-30k/vecka. Haft ont i princip varje dag sedan februari......så jävla bäscht.....men kan leva med det....

Gick på rehab hos spine i 4 månader med daglig sjukgymnastik men utan resultat därför fick jag remiss till smärtkliniken.
 

The painter

Cartier
2-Faktor
Kämpa! En dag i taget. Lider med dig i din smärta. Men smärtan du känner nu är förmodligen ingenting mot smärtan du skulle uppleva om du förlorade din familj. Har dessvärre ingen mirakellösning åt dig. Men jag måste fråga om du ändå provat akupunktur. Hokus pokus/voodoo enligt somliga. Men under en session med min terapeut hade jag både drogsug men även fysisk & psykisk smärta. Då gav han mig akupunktur i öronen. Och allt bara rann av mig. Kanske kan vara värt ett försök?
Kämpa på och glöm inte att du aldrig är ensam
Tack för ditt svar. Har provat akupunktur tidigare utan resultat, får kanske pröva igen.
 

erow

Patek
2-Faktor

ErikGBG

Audemars
Efter 3 års hårt drickande har jag lyckats minska rejält. Man har ju det fortfarande i sig om man sätter sig i sitsen att man börjar dricka.
men har lyckats hitta ett system där jag inte tar den första lika ofta.
Saknar det varje dag....
 
  • Like
Reactions: Beo

sjökvist

<—Axel Nilson
Efter 3 års hårt drickande har jag lyckats minska rejält. Man har ju det fortfarande i sig om man sätter sig i sitsen att man börjar dricka.
men har lyckats hitta ett system där jag inte tar den första lika ofta.
Saknar det varje dag....
kämpa på, för 8 år sen beslöt jag mig för att klippa helt med alkoholjävulen och jag har inte ångrat det en enda sekund.
 
Topp