Slutade med snus i December månad, rökt och snusat om vartannat sedan jag var 12 eller 13år, strax över 20 år av slöseri med hälsa och riksdaler.
Helvete vad jobbigt det har varit!
Veckan efter jag slutade med snuset tänkte jag att jag även skulle ta en vit månad, klarade 3 dagar... Förra söndagen gjorde jag ett försök igen, höll till igår, fredagar skulle bli fridag.
Dricker min andra öl för kvällen nu.
Fuck it, yolo osv... För mig tror jag mkt att det är en rädsla över identitet som
@Davvan var inne på.
Jag har varit "bad" så länge jag kan minnas, hela min barndom och ungdom. "Ingen" utbildning har jag... Träffade min fru för en 10 år sedan, slutade då med all form av olagligheter och narkotika, eller, lite ladd eller gräs har fortfarande gått ner 1 gång om året... Alkoholen har dock funnits där hela tiden, balanserat på nålar för att inte på riktigt outtas som alkoholist... Alla vet att jag dricker lite för ofta, iaf att jag verkligen inte spottar i glaset...Hade ångest senast imorse när jag vaknade, gjorde jag något dumt?
Idag har jag ett ordnat socialt liv, ett schysst kontorsarbete och god ekonomi. Jag tränar och kroppen mår bra. Jag älskar livet i sig utan stress, en välfylld kyl och en säng mjuk som moln...
Men, när jag inte har någonting dåligt i livet, alkohol eller något så löjligt som nikotin... Så känner jag mig död... Vem fan är jag? Alan Harper?
Jag är nog beroende av dåligt... Kanske om jag köper snus istället, så kommer jag inte behöva dricka, tänkte jag i förrgår... Meeeen om sanningen ska fram så är det nog hjärnan jag vill mecka med...
Rörigt inlägg utan poäng månne, ville nog bara skriva av mig lite.
Har hunnit öppna öl 3. Yolo, bra kämpat alla!