Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
wow najjz22 år gammal, börjar högst troligen att plugga till jurist i höst (Stockholms Universitet)
Jobbat med allt möjligt, t.ex. som sökordsdetektiv på och värdetransport, lagerarbete, ICA Maxi, Statoil, och så vidare.
Är inte så bra på att spara, så endast en liten del av det jag tjänat in har faktiskt gått åt denna klocka.
![]()
Den är ju också till salu, kanske värt att nämna![]()
![]()
Passar även på att bjuda in @viktorm till tråden!
10-15 är allt för länge, jag slår vad om att du kommer ha en rolex på armen mycket mycket tidigareTjena tjena!
Är 16 år och går 1a året på en elektrikerlinje skrapade ihop till en steinhart ocean one titanium 500 för några månader sen som sitter på armen. Klockintresset blev större när jag började hänga här på Ks. Inte många i plugget som är så intresserade av klockor... eller bara sina daniel wellingtons och gant klockor. Så ägnar mycket tid att förklara för dom vad som är skillnaden på en klocka och en sån där sak. .. Annars så är väl dröm klockan en speedmaster eller en heuer aquaracer. börjar också tycka om fortis klockorna men vem vet... kanske till och med sitter med en rolex på armen om 10-15 år... de snurrar vilt i mitt huvud just nu om vad jag tycker är snyggt o inte.
Ska nog nu framöver satsa på körkort och senare lägenhet men sen blir de nog nå lite finare på armen!
Gamle man!Junizar!!
Gamle man!
Bor utanför Lund men hänger en del i Lund. Dock pluggar inte förtillfället! Just nu har nörderiet hamnat på en DJ 1601Hur har vi det med medlemmar i Lund? Tycker dinkorna duggar tätt på EC och LTH åtminstone..
Anledning att ta sig en whisky!Mm ryggskotten är återkommande
Den där Molaco liknar väldigt mycket ett annat märkeNyligen fyllda 19 här, 11:e faktiskt. Pluggar tredje året på gymnasiet och extraknäcker på ett lagom roligt assistentsjobb. Har gått ner mig i vintageträsket efter typ 1 år och 4 månader av klockintresse. Graalsen blir en AP RO 15300ST och en schysst åldrar 16573 med nipple-dial. I nuläget sitter jag dock på tre klockor jag vill behålla en tid framöver och ett par stycken jag vill avyttra.
En Seiko Sportsman Calendar från 1964
![]()
En udda fågel från Molaco (inväntar nytt band)
![]()
En Tärnan med en i mitt tycke fantastiskt fin tavla och boettform
![]()
Den gör ju det! Jag vet, namnet är fullständigt ogooglebart.. Kan va så att det heter Molrco, inte för att det är mer lättgooglat.Den där Molaco liknar väldigt mycket ett annat märkeFörsöker Googla på märket men får inga bra träffar...
Tråkig samlingYou da man!
Shef!
Tråkig samling
Mycket ironi.... Det är väll nästan vad denna tråd handlar om, avensjuka! Jag har inget att sätta emotUpp med din!
haahah ....upp med den bara om den är över 25Upp med din!
Mycket ironi.... Det är väll nästan vad denna tråd handlar om, avensjuka! Jag har inget att sätta emot![]()
Jobbar du efter skolan?Lite mindre än 9 år kvar tills jag fyller 25...
![]()