• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vi under 25

23 år, drygt ett år kvar på utbildning. Äger i dagsläget en speedmaster, en äldre omega från 70-talet (IIRC), en Hamilton som jag gav till farsan och min certina som nu är minst 10 år gammal :)
Gjort en bra lägenhetsaffär så när de pengarna rullar in blir det en BLNR :cigar:

22 år gammal, börjar högst troligen att plugga till jurist i höst (Stockholms Universitet)

Jobbat med allt möjligt, t.ex. som sökordsdetektiv på och värdetransport, lagerarbete, ICA Maxi, Statoil, och så vidare.
Är inte så bra på att spara, så endast en liten del av det jag tjänat in har faktiskt gått åt denna klocka.
IMG_0058.JPG

Den är ju också till salu, kanske värt att nämna ;) ;) ;)

Passar även på att bjuda in @viktorm till tråden!

22 år gammal, börjar högst troligen att plugga till jurist i höst (Stockholms Universitet)

Jobbat med allt möjligt, t.ex. som sökordsdetektiv på och värdetransport, lagerarbete, ICA Maxi, Statoil, och så vidare.
Är inte så bra på att spara, så endast en liten del av det jag tjänat in har faktiskt gått åt denna klocka.
IMG_0058.JPG

Den är ju också till salu, kanske värt att nämna ;) ;) ;)

Passar även på att bjuda in @viktorm till tråden!
wow najjz

Tjena tjena!
Är 16 år och går 1a året på en elektrikerlinje skrapade ihop till en steinhart ocean one titanium 500 för några månader sen som sitter på armen. Klockintresset blev större när jag började hänga här på Ks. Inte många i plugget som är så intresserade av klockor... eller bara sina daniel wellingtons och gant klockor. Så ägnar mycket tid att förklara för dom vad som är skillnaden på en klocka och en sån där sak. .. Annars så är väl dröm klockan en speedmaster eller en heuer aquaracer. börjar också tycka om fortis klockorna men vem vet... kanske till och med sitter med en rolex på armen om 10-15 år... de snurrar vilt i mitt huvud just nu om vad jag tycker är snyggt o inte.
Ska nog nu framöver satsa på körkort och senare lägenhet men sen blir de nog nå lite finare på armen!

Tjena tjena!
Är 16 år och går 1a året på en elektrikerlinje skrapade ihop till en steinhart ocean one titanium 500 för några månader sen som sitter på armen. Klockintresset blev större när jag började hänga här på Ks. Inte många i plugget som är så intresserade av klockor... eller bara sina daniel wellingtons och gant klockor. Så ägnar mycket tid att förklara för dom vad som är skillnaden på en klocka och en sån där sak. .. Annars så är väl dröm klockan en speedmaster eller en heuer aquaracer. börjar också tycka om fortis klockorna men vem vet... kanske till och med sitter med en rolex på armen om 10-15 år... de snurrar vilt i mitt huvud just nu om vad jag tycker är snyggt o inte.
Ska nog nu framöver satsa på körkort och senare lägenhet men sen blir de nog nå lite finare på armen!
10-15 är allt för länge, jag slår vad om att du kommer ha en rolex på armen mycket mycket tidigare ;)

Kanske läge att presentera sig i denna tråd också...
Jag är en 19 åring som för tillfället studerar arkitektur uppe i norr, men som till hösten lär läsa kemi. Klockintresset tog väl fart ordentligt någon gång i början på gymnasiet, efter den obligatoriska Swatchen vid ung ålder. Sedan dess har jag hunnit få en Chronoswiss Timemaster till artonårsdagen samt sedan dess inhandlat en Seamaster Polaris, hittat en automatisk Seamaster i farmors byrålåda som jag lät serva samt senast köpt den klassiska terroristklockan Casio F91w. Siktet just är inställt på något med blå tavla, det behövs i garderoben...

Nyligen fyllda 19 här, 11:e faktiskt. Pluggar tredje året på gymnasiet och extraknäcker på ett lagom roligt assistentsjobb. Har gått ner mig i vintageträsket efter typ 1 år och 4 månader av klockintresse. Graalsen blir en AP RO 15300ST och en schysst åldrar 16573 med nipple-dial. I nuläget sitter jag dock på tre klockor jag vill behålla en tid framöver och ett par stycken jag vill avyttra. :p

En Seiko Sportsman Calendar från 1964
QdulqF3.jpg

En udda fågel från Molaco (inväntar nytt band)
ECNLgL4.jpg

En Tärnan med en i mitt tycke fantastiskt fin tavla och boettform
s1tDTpY.jpg

Per inbjudan av @Izze

Är i skrivande stund 21 år gammal och studerar till företagsekonom på Stockholms universitet. Arbetar vid sidan av studierna på ICA (otippat va?) och tjänar miljoner på det, vilket speglar sig i de många och extremt dyra klockorna jag väljer att sporta :cool: De som är värda att nämna och som ligger mig närmast om hjärtat är min Seamaster Aqua Terra QT och min SKX007, resten är av tillverkare som Tissot m.fl.

Idéen är väl att sitta på två Rolex - 116610LN och 116613LB-SB - samt någon trevlig dressare inom 5 år. En av de två submariners klipper jag direkt som en examenspresent till mig själv, den andra kort därefter. Om allt går som det ska d.v.s ;)

Senast ändrad:
Får passa på att presentera mig i tråden, innan det är försent!
Jag är 24 år, studerar på Lunds universitet. Mitt klockintresse startade någon gång under högstadiet då jag fick ärva en äldre Zenith av min morfar (som med stor sorg inte finns kvar idag, till följd av ett inbrott). Men min första ordentliga klocka införskaffades inte förrän 2014, i form av en Breitling Superocean heritage. Äger även en äldre Omega Seamaster ifrån början på 60-talet. Dessa två klockor är de som utgör min samling idag.
Framtidsplanerna är att inom kort, helst innan min 25-årsdag, skaffa mig en Rolex 16610 ifrån början av millenieskiftet!

Nyligen fyllda 19 här, 11:e faktiskt. Pluggar tredje året på gymnasiet och extraknäcker på ett lagom roligt assistentsjobb. Har gått ner mig i vintageträsket efter typ 1 år och 4 månader av klockintresse. Graalsen blir en AP RO 15300ST och en schysst åldrar 16573 med nipple-dial. I nuläget sitter jag dock på tre klockor jag vill behålla en tid framöver och ett par stycken jag vill avyttra. :p

En Seiko Sportsman Calendar från 1964
QdulqF3.jpg

En udda fågel från Molaco (inväntar nytt band)
ECNLgL4.jpg

En Tärnan med en i mitt tycke fantastiskt fin tavla och boettform
s1tDTpY.jpg
Den där Molaco liknar väldigt mycket ett annat märke :D Försöker Googla på märket men får inga bra träffar...

21 år från Stockholm. Börjar plugga på universitet till hösten. Haft ett klockintresse i ett par år, men inte förens i början på denna sommar som en Breitling Chronomat trillade på armen. Nästa klocka i sikte är en Cartier Tank Solo. Självklart suktar man efter att få gå in i Rolexträsket och stöka men det är nog ett par år kvar dit (varför stressa?). Klockor som finns inom familjen är bland annat farsans PP aquanaut (som man bra gärna lägger beslag på när chansen ges), Morfars day-date som skapade mitt intresse samt min mors datejust. Känns som man var dömd att falla in i denna djungel.

En liten bild på klockan med lumen på högvarv:
image.jpeg

Samt två från påtvingade bilder med förädrarna:
image.jpeg

image.jpeg

Börjar i augusti plugga på HHS. Finns det möjligvis några fler från skolan här på forumet? :)

(Ursäkta de dåliga iphonebilderna)

Satan, jag glömde bort hur gammal jag är, 26 är korrekt, pinsamt.
Så admin får gärna ta bort det här inlägget.

sitter på dessa 2 nu iallafall för den som bryr sig :)
AP 15202 & birthday year 1989 rolex 5513.

51C2AC82-236D-40A1-A8FE-2CF7C325C844_zpsvmzd4bjw.jpg

C39C72ED-7A08-4BF2-87F6-5328CBF6D1DF_zpszg6wz1df.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp