Se på fan! Jag pluggade på Fredrika bremer men handelsprogrammet på riksäpplet. Gick dock ut 2012. Haningebo?Lite mer söderut, Fredrika Bremer![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Se på fan! Jag pluggade på Fredrika bremer men handelsprogrammet på riksäpplet. Gick dock ut 2012. Haningebo?Lite mer söderut, Fredrika Bremer![]()
Se på fan! Jag pluggade på Fredrika bremer men handelsprogrammet på riksäpplet. Gick dock ut 2012. Haningebo?
Jaha dags att uppdatera igen. Det som hänt sen senast förutom att jag fyllt 22 är en tudor date-day ref 94500 som kom på en snabb visit i min ägo men har redan lämnat. Den svarta black bayen har blivit bortbytt mot en tudor chrono ref 79280 med inverted panda tavla som nu är till salu. Har sålt oysterquartzen också.Inte hänt så mycket sen augusti. Uppdaterat den röda black bayen till en svart. Köpt mig en OQ och siktar på att få in en till klocka i 20-35k klassen till början av året alternativt mot sommaren om något dyrare faller mig i smaken.
![]()
![]()
![]()
Vad som kommit och gått igenom åren i turordning från 18-års ålder framåt..
Svart smp-c (omega)
Certina ds action diver
Omega smp 2009 bond limited edition
Steinhart ocean one vintage red
Breitling cockpit
Omega Speedmaster from moon to mars
Seiko Quartz TT (kvar)
Omega planet ocean 42mm 8500
Omega smp-c blå (kvar)
Rolex sub 14060
Tudor BB röd
Seiko nautilus snkk47 (kvar)
Rolex oysterquartz 17014 (kvar)
Tudor black bay black (kvar)
De som inte nämnts (rado x2 & tag heuern) är från mamma och pappa,
Klockkultur bland unga är tyvärr döende och det är alltför många som inte bryr sig om klockor och t.o.m tycker att man inte behöver klockor. Ingen av mina kompisar och bekanta i skolan har intresse för klockor. Även lärarna verkar vara så...Vad pysslar ni yngre med klockor med?
Det mest imponerande(och enda icke Casio eller parfymur) jag hittills sett på universitetet är en Omega SMP 2254![]()
Det är exakt så, men att tjafsa om klockors värde och att det inte är värt att betala mer än 300 kr är hur intressant som helst..Klockkultur bland unga är tyvärr döende och det är alltför många som inte bryr sig om klockor och t.o.m tycker att man inte behöver klockor. Ingen av mina kompisar och bekanta i skolan har intresse för klockor. Även lärarna verkar vara så...
Jag jobbar som säljare i butikVad pysslar ni yngre med klockor med?
Det mest imponerande(och enda icke Casio eller parfymur) jag hittills sett på universitetet är en Omega SMP 2254![]()
Jag jobbar som säljare i butik![]()
Klockkultur bland unga är tyvärr döende och det är alltför många som inte bryr sig om klockor och t.o.m tycker att man inte behöver klockor. Ingen av mina kompisar och bekanta i skolan har intresse för klockor. Även lärarna verkar vara så...
Det är exakt så, men att tjafsa om klockors värde och att det inte är värt att betala mer än 300 kr är hur intressant som helst..![]()
Nja, många i min bekantskapskrets har börjat skaffa klocka. Problemet är att man där enbart kollar på Tommy Hilfiger, Gant och dylikt![]()
Just det de inte fattar, ingen anledning är bra nog för vissa..Just säljare kan jag tänka mig har intresse för klockor i allmänhet, vet inte varför, bara känns så
Nja, många i min bekantskapskrets har börjat skaffa klocka. Problemet är att man där enbart kollar på Tommy Hilfiger, Gant och dylikt
Hur vinner man den debatten får man fråga?
Vad som är värt att betala är ju en subjektiv bedömning, men att med rationella och sakligt grundade argument motivera varför man behöver en klocka för 40 papp kan bli tungt!
Självklart finns det folk som bär "klockor", DW, GANT, Diesel är ju lika bra som VC, AP, PP för dem också. Det skulle jag faktiskt inte kalla klockintresse![]()
Just det de inte fattar, ingen anledning är bra nog för vissa..![]()
Tror det också, dock inte på min arbetsplats... Det är bara jag, en kollega och min högsta chef i butiken som har "riktigt klockor", dock bara jag som är intresseradJust säljare kan jag tänka mig har intresse för klockor i allmänhet, vet inte varför, bara känns så![]()
Exakt samma sak är det för mig, så jag tror att man påverkar folk...Antingen påverkar jag folk i min närhet eller så uppskattar ca 80% av mina vänner (killar) en riktig klocka och kvinnorna bryr sig inte mer än att vilja ha/tycka rolex är ballt
Sinom tid så.Ingen under 25 som bor i London? Känner mig ensammen.
Känner samma fast om Bryssel...Ingen under 25 som bor i London? Känner mig ensammen.
Fan ta flyget över baKänner samma fast om Bryssel...
Eller tåget, går snabbare och är billigareFan ta flyget över ba![]()
Jaha dags att uppdatera igen. Det som hänt sen senast förutom att jag fyllt 22 är en tudor date-day ref 94500 som kom på en snabb visit i min ägo men har redan lämnat. Den svarta black bayen har blivit bortbytt mot en tudor chrono ref 79280 med inverted panda tavla som nu är till salu. Har sålt oysterquartzen också.
Har även i dagarna lyckats införskaffa mig klockan som startade mitt klockintresse när jag var 17. En rolex gmt 16710.
Lite mer om mig då. Är en obotlig flippare som vill passa på att testa så mycket som möjligt innan lägenhet ska införskaffas förhoppningsvis till sommaren eller årsskiftet.
När tudor chronon säljs så är jag sugen på att köpa en hublot cf, ap ro eller en panerai 512 i första hand. Utöver de så lockar vc overseas chrono men känns aningen dyr.
![]()
![]()
![]()
![]()
Hade DDn på oyster dock. Hittade inga bra bilder på den i luren så snodde en från tidigare ägare.
Håller helt med! Har märkt att det diskuteras klockor väldigt frekvent när man träffar folk i vår åldersgrupp, fast då ofta klockor av det nyare slaget som är mer förknippade med pengar och framgång, med Neymar Jr som förebild. Vet inte om man ska tolka det som fascination över mekaniken, hantverket och estetiken eller över vad klockan kostar och det ''stekiga'' i att ha en dyr klocka. Har i dessa sammanhang försökt att droppa lite gamla Heuer-modeller, kanske visat någon bild på en A&F Seafarer, till och med någon gammal MilSub. Men ingenting som märkligt nog fäster. Lite patina och historia och klockan är ''ofräsch''.Nej, det märks ju i tråden här att det inte alls är utdöende! Jag och mina två närmsta vänner är alla galna i mögelklockor, samtliga 19 år fyllda och vi är långt från ensamma. Tror dock att det handlar om att många upptäcker det fina i klockor först vid äldre ålder.
Här finns lite unga förmågor ändå
Tjej på 23 år, bor nere i södern, arbetar kommunalt.
Köpte min första riktiga klocka i september, en Datejust 178274 midsize.
Planerar redan nästa köp, står mellan en sub 114060 och en GMT, svårt val så input mottages gärna!
![]()
Riktigt snygg!Här finns lite unga förmågor ändå
Planerar redan nästa köp, står mellan en sub 114060 och en GMT, svårt val så input mottages gärna!
![]()
Trevligt! Jag visste inte att du var svensk, har nog sett dig på instagram. GMT är nog lite roligare, och jag tycker att en 16710 passar bättre än en 6-siffrig referens på en kvinnohandled. Daytona brukar annars vara en klassiker hos damer som vill ha något större, vill minnas att Sofi Fahrman bär upp en riktigt bra... Välkommen hit!Här finns lite unga förmågor ändå
![]()
Snygg DJ! En GMT känns lite roligare än 114060 tack vare mer färg (om man har pepsi/coke).Här finns lite unga förmågor ändå
![]()
Trevligt! Jag visste inte att du var svensk, har nog sett dig på instagram. GMT är nog lite roligare, och jag tycker att en 16710 passar bättre än en 6-siffrig referens på en kvinnohandled. Daytona brukar annars vara en klassiker hos damer som vill ha något större, vill minnas att Sofi Fahrman bär upp en riktigt bra... Välkommen hit!
Hej och välkommen till forumet! Kul med unga tjejer som är klockintresserade. Sub 114060 är fin men tror en 16710 skulle göra dig gladare, mer mångsidig. Är partisk dock.Här finns lite unga förmågor ändå
![]()
Tack! ser det.. en riktig skönhet. Men sen är jag faktiskt mer inne på hela "no date" spåret.. Ett mindre jobb att hålla koll på datumet när man lagt av sig den i någon dag. Men jag får kanske åka över sundet i helgen och prova runt lite i djungeln. Vem vet.. kanske hamnar en Lady speedmaster i samlingen!Hej och välkommen till forumet! Kul med unga tjejer som är klockintresserade. Sub 114060 är fin men tror en 16710 skulle göra dig gladare, mer mångsidig. Är partisk dock.
![]()