• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vi under 25

Dryga halvåret kvar till 25!
image.jpeg
Du klarade spelet!

Kul tråd! Jag är 24 år och nyligen utexad civ ingenjör industriell ekonomi från Linköpings universitet. Har till hösten fått anställning på en konsultfirma i Stockholm och nu är det inte långt kvar till första lönen! :)

Jag har idagsläget en seiko skx007, omega seamaster -58, omega dynamic -68 isch, en certina ds. Nästa köp är helt säkert en seiko sarx av något slag och därefter omega AT med blå tavla.

Jag är lite av den åsikten att Rolex känns alltför skrytigt och dessutom en aning gubbigt, vore intressant att höra er take på detta?

Med vänlig hälsning,
Sainte

Lite bilder:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

24 å ett halvt år, jobbar ungefär 365 dagar om året så när 24 årsdagen (var ledigo_O) kom så knallade jag glatt in på Bergströms och unnade mig själv en Rolex. Inget jag ångrat sen dess och är inte speciellt sugen på någon mer klocka.

Mer dings och repor lär det bli, slit dom med hälsan! :)

image.jpeg

Kul tråd! Jag är 24 år och nyligen utexad civ ingenjör industriell ekonomi från Linköpings universitet. Har till hösten fått anställning på en konsultfirma i Stockholm och nu är det inte långt kvar till första lönen! :)

Jag har idagsläget en seiko skx007, omega seamaster -58, omega dynamic -68 isch, en certina ds. Nästa köp är helt säkert en seiko sarx av något slag och därefter omega AT med blå tavla.

Jag är lite av den åsikten att Rolex känns alltför skrytigt och dessutom en aning gubbigt, vore intressant att höra er take på detta?

Med vänlig hälsning,
Sainte

Lite bilder:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Lite klurigt det där, framförallt om man jobbar ute mot kund. Jag har upplevt att Rolex genererar blickar och ibland kommentarer (då har jag bara stålrollar i "budget-segmentet") oftast är det dock bara positivt. Och man ska ju egentligen bara köra på det man själv gillar!

Läcker tråd!
Jag är 22 år från Stockholm och pluggar just nu ekonomi och politik. På somrarna håller jag igång forsmark kärnkraftverk, vilket också finansierar klockintresset.

Jag har gått igenom ett gäng ur redan, framförallt omega och oris.
Just nu sitter jag med min rykande färska seawolf runt armen och har även en aquis och en äldre smp i windern.
Målet är väl att ha matchande ur med tjejen i framtid..något i helguld såklart :cool: men måste väl jobba lite först!
DSC_0226.JPG

Jag är 20 år och jobbar i en bankreception. Börjar kanske studera till jurist nu i höst, men inget är spikat i sten då jag är inne på ekonomi också. Det roligaste jag bär är en Rolle Datejust, ref. 16200. Värt att tillägga är att jag och klockan "föddes" samma år :)
image.jpeg

Lite klurigt det där, framförallt om man jobbar ute mot kund. Jag har upplevt att Rolex genererar blickar och ibland kommentarer (då har jag bara stålrollar i "budget-segmentet") oftast är det dock bara positivt. Och man ska ju egentligen bara köra på det man själv gillar!
Ja absolut är det speciellt när man arbetar mot kund. Jag är väl lite av åsikten att man bör anpassa sig efter kunden vad det gäller både uppsyn och beteende. Sen ska man väl inte låta detta gå till överdrift, men en juniorkonsult med daytona i guld borde väcka viss uppmärksamhet :p

Med vänlig hälsning,
Sainte

Lite bilder:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Grym dynamic :D

Hej! Kul tråd. Jag är 22 år gammal, fyller 23 i November. Började jobba direkt efter studenten inom lager. Ett år senare jobbar jag nu som ekonomiassistent inom ett företag. Har varit klockintresserad sen jag var 16 och drömmen har varit att köpa en Submariner och en Daydate. För några månader sen kände jag att det var dags och tog en tur till Malmö för att köpa mig en 114060. Är så nöjd över mitt köp!!!
Rolex armband.jpg
Rolex swim.jpg

21, studerande till civilingenjör i datateknik. Jobbar och tränar annars. Insnöad på longines och mycket nöjd med mitt senaste köp. Longines legend diver. Den enda klocka jag har nu värd att nämna är longines legend diver, hydroconquest hade jag förut, var min instegsklocka.
Screenshot_20160622-152942.png
Snapchat-5098142392638797969.jpg

Får vi som är 60+ berätta rövarhistorier om dinkorna vi bar i vår ungdom i den här tråden? Eller är det strictly barnkalas? ;)
Hade förstått att ni admins inte var purfärska. Men 60+ :eek:!!!
Skämt åtsido. Kul att KS är ett forum för både finniga och rynkiga personer :)

Jag är 23 år och studerar i Uppsala. Började mitt intresse med en Casio Quartz som fastnade i en dörr och gick i bitar. Bytte under gymnasiet upp mig till en Seiko SKX007, och ett år sedan köpte jag mig en Sinn 104 stsa.
IMG_1412.jpg
IMG_1294.JPG

Nu i sommar försvinner dock båda och införskaffar mig en Rolex 1601 och en Swatch Quartz. Sedan blir det paus i införskaffandet av klockor tills jag är klar med mitt studerande och har börjat jobba. Slutmålet är väl att dö med en Patek på armen.

Johannes, 21 år, studerar Grafisk design. Har ett stort intresse i kläder, mode, kultur och det mesta som är visuellt attraherande. På sidan som studierna blir det en del frilansarbeten samt de senaste fyra sommrarna har jag jobbat som marknadsföringsassistent på ett större företags inhouse-byrå.
I samligen idag finns 2st seiko quartzare (kommer ej ihåg modell), seiko SKX013 på oyster/nato samt mitt nyförvärv Seiko SNX115.

Idag bär jag SNX115.
hand-jpg.351572

I Augusti kommer jag att påbörja min praktik på en designbyrå i Stockholm, vilket ger möjlighet att pröva några av de finare klockorna jag går och drömmer om. Min graal, sen flera år tillbaka är en Rolex Explorer 1 14270, den får nog dock vänta några år.

Hallå!
21 år gammal. Jobbar i stockholm på en tatueringsstudio och håller precis på att utveckla intresset för dyra tickande grejer runt handleden sedan knappt ett år tillbaka. Hittills har samlingen sett ut såhär
seiko1.jpg

omega1.jpg

rolex1.jpg

13473960_10154007456928859_384296119_n.jpg

Och dessa två kommer på lådan under veckan.
114060 helt ny. och GMT med full set från 2007.
rolex114060.jpg

GMT2.jpeg

Sen väntar jag bara på att budgeten tillåter en Day Date i gulguld....

Hallå,
Är 22 år, pluggar HHS och jobbar på investmentbank.
Äger en SKX007, AT 8500 och en SMP-C.
Siktar på en Exp 1,2 eller en Sub inom kort.

24 år, jobbat som byggnadsarbetare sedan studenten. Köpte en Breitling för ca 2 år sedan men snart dags att gå vidare och införskaffa mig en seadweller. :)

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    142.4 KB · Visningar: 100
Tillbaka
Topp