• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vi under 25

Tack! ser det.. en riktig skönhet. Men sen är jag faktiskt mer inne på hela "no date" spåret.. Ett mindre jobb att hålla koll på datumet när man lagt av sig den i någon dag. Men jag får kanske åka över sundet i helgen och prova runt lite i djungeln. Vem vet.. kanske hamnar en Lady speedmaster i samlingen!
114060 är kusligt bra
image.jpeg

23 år och har ägt min brette 131050.1 i snart 2 år och det är snart dags att gå vidare mot en rolle tänkte jag, kanske en seadweller eller suben, får se!

18 år gammal och tar studenten till våren! Därefter drar jag förhoppningsvis till Jönköping för att studera Management Marketing... Jobbar vid sidan om som montör på ett företag som gör bilar i Göteborg (svår gissat) och även på ett företag som håller på med event! Dessvärre går en stor del av pengar till krogarna i Göteborg men en del sparas ändå till fin klocka :cool: Just nu är det en skx007 och Seiko quartz som finns i lådan.

18 år gammal och tar studenten till våren! Därefter drar jag förhoppningsvis till Jönköping för att studera Management Marketing... Jobbar vid sidan om som montör på ett företag som gör bilar i Göteborg (svår gissat) och även på ett företag som håller på med event! Dessvärre går en stor del av pengar till krogarna i Göteborg men en del sparas ändå till fin klocka :cool: Just nu är det en skx007 och Seiko quartz som finns i lådan.
Är det SAAB?

Vart krökar ni 18åringar numera?

Nermin 24år gammal och jobbar som produktionstekniker och bor i Östergötland. Har en Tag Heuer Monaco, Citizen Eco drive, G-Shock och Seiko SKX009. Nästa klocka som skall köpas in blir nog en Rolex Sub eller en GMT. Dok så får det vänta då det blir giftemål och bostadsköp i sommar som kommer sluka varenda krona som jag har undansparad och kommer få in. Men målet är att få ihop till en Rolex till slutet på 2016 eller innan sommaren 2017.

24år gammal. Jobbar med att köra tunga fordon, truck hjullastare traktor mm.
Ska börja plugga till hösten, blir att studera till byggnadsingenjör. Och jag sportar en rolex sub-c som många andra i denna tråden! ;)

E.D, pluggar till urmakare, bor i Motala för stunden dock uppvuxen i Stockholm. Tidigare jobbat på Rob Engström och numera en annan större butik i Stockholm på helgerna. Till vardags har jag oftast en Seamaster 120, men det roteras med lite andra Omegor, och lite projekt jag själv håller på bygga om.

Är 20 år, jobbar förtillfället som vårdbiträde.
Har tidigare kört på några nyare ur men faller hårt för vintage numera... I lådan ligger en Breitling 1451 från 1970, en omega SM Quartz från nånstans under 70- talet och lite annat kul. Nu utökas lådan med en Zenith defy och en Hamilton!

Annars är suget efter en äldre APRO Quartz stort, möjligtvis till sommaren!

Kul tråd för övrigt! :)

• Like
Reactions: xTZ
Är 20 år, jobbar förtillfället som vårdbiträde.
Har tidigare kört på några nyare ur men faller hårt för vintage numera... I lådan ligger en Breitling 1451 från 1970, en omega SM Quartz från nånstans under 70- talet och lite annat kul. Nu utökas lådan med en Zenith defy och en Hamilton!

Annars är suget efter en äldre APRO Quartz stort, möjligtvis till sommaren!

Kul tråd för övrigt! :)
20? Tyckte du såg äldre ut vid GTGn i Malmö, hade gissat på 24-25. Där ser man :)

21 år, jobbar inom handeln med roliga tiderna 10-20 :(
Har en breitling super avenger 2, seiko velatura o en astron.
Planen är en panerai innan sommaren :hungry:

Tillbaka
Topp