• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vi under 25

20 år från inre Småland men pluggar till högskoleingenjör i Luleå! Inne på år två av tre, så snart läst hälften! Har för tillfället dessa:
image1.JPG

Seiko SKX007
Seiko 6139-8020
Bulgari Diagono CH35S (nyinkommen! :D )
Tudor Submariner 79090
Glycine Airman No.1 purist
Omega Seamaster De Ville automatic
Omega Seamaster guld
Omega 30T2 (arvegods)

20 år och bor norr om Stockholm.
Driver två företag, ett investmentbolagsliknande och ett inom media där den mesta tiden går åt det senare. Härjar runt en del på Stockholmsbörsen också. Gymmar som en jävla dåre.
Började plugga Datateknik på KTH när jag var 18 men startade mediaföretaget som ett sidoprojekt till studierna, men det dröjde inte lång tid tills studierna blev ett sidoprojekt. Fick en Omega Seamaster Professional Chrono när jag tog studenten, just nu sitter en Speedmaster 40th Anniversary Apollo XI på handleden och mellan dessa två har en Seamaster Planet Ocean 8500 hunnit avverka lite tid på armen.
Speedyn
Yq5wKWO.jpg

Planet Ocean som jag sålde tidigare i höst
jSVnwyT.jpg

Förjävla sugen på en 116710LN, får se hur det blir med det. :)

Jäkla synd att man fick upp intresset för klockor så sent :( hade jag börjar för 5-10 år sedan så hade ju samlingen varit sjukt mycket bättre nu
Men kul med så många "unga" som gillar klockor!
#bitter31

20 år från inre Småland men pluggar till högskoleingenjör i Luleå! Inne på år två av tre, så snart läst hälften! Har för tillfället dessa:
image1.JPG

Seiko SKX007
Seiko 6139-8020
Bulgari Diagono CH35S (nyinkommen! :D )
Tudor Submariner 79090
Glycine Airman No.1 purist
Omega Seamaster De Ville automatic
Omega Seamaster guld
Omega 30T2 (arvegods)
Kul med en till LTU:are! Fin samling! :happyhappy:

Fyllde 20 i år. Studerar till psykolog på SU så har verkligen ingen klockbudget att tala om för tillfället. Klockintresse har jag ärvt från min far och började växa på mig i tidig ålder (~13 år). Sedan dess sparat för att kunna ha den klocka jag nu har på armen. Blir nog ett antal år med att snåla under pluggandets gång och så får jag väl hoppas på att klocklådan fylls med lite fina saker efter examen. Har ett antal andra klockor men de är troligen vad de flesta på detta forum skulle klassa som "skräpklockor".

Omega Seamaster PO.jpg

Jag inleder min första post här på KS starkt genom att bryta mot ämnet det första jag gör. Jag är egentligen 26 år men har väl lurkat här till och från sedan jag var 20 och började intressera mig lite för klockor. Jag är klar med juridikstudierna sedan snart ett år tillbaka och det är först nu när man har lön som man kan börja spara ihop till lite riktiga klockor. Just nu sportar jag en skx007 och en IWC Pourtuguese hommage från Parnis samt någon till som inte direkt är värd att nämnas. Nu är det snart dags för mitt första riktiga klockköp och jag har väl länge tänkt att det kommer bli en Speedmaster professional, men vettefan, nu när den svarta black bayen kom så kanske det blir en Tudor som förstaklocka faktiskt. Annars har en datejust 1601 varit på tapeten också. Så småningom ska man väl ha alla drömklockor så det är bara att börja någonstans :D

Jag inleder min första post här på KS starkt genom att bryta mot ämnet det första jag gör. Jag är egentligen 26 år men har väl lurkat här till och från sedan jag var 20 och började intressera mig lite för klockor. Jag är klar med juridikstudierna sedan snart ett år tillbaka och det är först nu när man har lön som man kan börja spara ihop till lite riktiga klockor. Just nu sportar jag en skx007 och en IWC Pourtuguese hommage från Parnis samt någon till som inte direkt är värd att nämnas. Nu är det snart dags för mitt första riktiga klockköp och jag har väl länge tänkt att det kommer bli en Speedmaster professional, men vettefan, nu när den svarta black bayen kom så kanske det blir en Tudor som förstaklocka faktiskt. Annars har en datejust 1601 varit på tapeten också. Så småningom ska man väl ha alla drömklockor så det är bara att börja någonstans :D
26år?! Då har du ingen rätt att posta här! ;)
Skämt åsido, välkommen hit och kul att du bröt tystnaden efter att ha varit medlem i nästan två månader! :)
Tudor BB är en riktigt fin klocka och båda är lättsålda om du vill flippa den i framtiden!

26år?! Då har du ingen rätt att posta här! ;)
Skämt åsido, välkommen hit och kul att du bröt tystnaden efter att ha varit medlem i nästan två månader! :)
Tudor BB är en riktigt fin klocka och båda är lättsålda om du vill flippa den i framtiden!

Tack! Som sagt, efter att ha lurkat i fem år kände jag att det var dags. BB känns som ett stabilt första val. Vill gärna ha en allround-klocka som passar till det mesta, allt from kostymen på jobbet till att hänga i baren och då känns den svarta lämpligast, även om den röda BB:n är grym också. Enda negativa med den är att mina kompisar kommer tycka jag är dum i huvudet. Ingen är klockintresserad så de tycker alla att jag en idiot som ens funderar på att köpa en klocka som kostar över 5 000 kr, haha.

Tack! Som sagt, efter att ha lurkat i fem år kände jag att det var dags. BB känns som ett stabilt första val. Vill gärna ha en allround-klocka som passar till det mesta, allt from kostymen på jobbet till att hänga i baren och då känns den svarta lämpligast, även om den röda BB:n är grym också. Enda negativa med den är att mina kompisar kommer tycka jag är dum i huvudet. Ingen är klockintresserad så de tycker alla att jag en idiot som ens funderar på att köpa en klocka som kostar över 5 000 kr, haha.
Jag hade gått på en blå eller svart BB då! Köp den på länk också och ett läderband till det :)
När det gäller kompisarna så vet jag precis hur det är... Så fort dom frågar om det är en äkta klocka så vill alla testa det och säger att jag är dum i huvudet som har en så dyr klocka... Om dom bara visste ;)

24 Barre fyller snart (februari) 25 så får passa på att skriva här innan de är försent;)
"Jobbar" med eller rättare sagt är idrottsman vilket är mitt jobb,
Just nu har jag en blå TT 16613 och en omega samling på 12st ,
Började för ca 1,5-2 år sedan med en dj 1603 och en tag heuer aquaracer 300m, TTn kmr min son få när han fyller 18 om jag har tålamod att ha den kvar Haha!
Nästa blir en hubbe utantvekan får se här efter jul hur mkt pengar som finns kvar:)

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

24 Barre fyller snart (februari) 25 så får passa på att skriva här innan de är försent;)
"Jobbar" med eller rättare sagt är idrottsman vilket är mitt jobb,
Just nu har jag en blå TT 16613 och en omega samling på 12st ,
Började för ca 1,5-2 år sedan med en dj 1603 och en tag heuer aquaracer 300m, TTn kmr min son få när han fyller 18 om jag har tålamod att ha den kvar Haha!
Nästa blir en hubbe utantvekan får se här efter jul hur mkt pengar som finns kvar:)

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Idrottsman, låter hemligt :D bra klockor annars :)

Tillbaka
Topp