• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vi under 25

3575F306-A4F9-4111-976C-0CAB845B3A9A.jpeg

23 år gammal - detta var min trippel fram till i tisdags, sen vaknade jag upp onsdag och bestämde mig för att bli vuxen så nu är bara Daytonan kvar:( men blir en rolig ”run” att se tillbaka på när man är äldre sen, att man hade en fin liten trio när man var ung!

Kul, inte sett denna tråd tidigare.

Fyller 23 om en månad. Min befintliga kollektion är najs, men känner att den är lite spretig, min favorit är tag heuern.

Tanken är att sälja av en del av, eller hela samlingen och sedan köpa mig antingen en speedy eller rolex DJ, till sommaren då jag tar min examen och börjar jobba som revisorsassistent på Deloitte. Lutar åt den sistnämnda.

Hade jag spenderat pengarna jag lägger på skor, på klockor hade jag iallafall haft en DJ idag o_O

20180115_191115.jpg

Ser nu att omegan är åt fel håll..

Härlig tråd!

Jag går andra året på gymnasiet och jobbar extra som kock på kvällar. Då jag fyller 18 om en vecka tog nyligen chansen att införskaffa något speciellt för att markera tillfället. Min resterande samling har uppkommit senaste året då mitt klockintresse verkligen tagit fart. Planerar att inom snar framtid sälja av några av mina tidigare dinkor och köpa en Explorer.

Från vänster: klockan som jag ägt längst.

0A3BF326-D619-4FCA-820D-A90B4BECA4FC.jpeg

24 årig It Ekonom här. Föredetta restaurangchef och sommelier men numera student inom Informatik. Har hängt på forumet sedan 2013 men är knappt inne numera pga både jobb o studier.

Äger:
Frederic Constant Maxime Manufacture
Armida A9 No-Date
Seiko 66-9990 från 1966
Henzi & Pfaff Hercules
G-Shock DW5600BB-1GE

Har ägt:
Breitling SoH 42

Härlig tråd!

Jag går andra året på gymnasiet och jobbar extra som kock på kvällar. Då jag fyller 18 om en vecka tog nyligen chansen att införskaffa något speciellt för att markera tillfället. Min resterande samling har uppkommit senaste året då mitt klockintresse verkligen tagit fart. Planerar att inom snar framtid sälja av några av mina tidigare dinkor och köpa en Explorer.

Från vänster: klockan som jag ägt längst.

0A3BF326-D619-4FCA-820D-A90B4BECA4FC.jpeg
Vilket datum fyller du?

17 år och går naturlinjen i Stockholm. Äger en Oris Aquis tillsammans med några mindre anmärkningsvärda ur.
Har siktat in mig på en 114060 som jag förhoppningsvis ska kunna inhandla nästa år. Himla roligt med en tråd för ungdomar, lite mer rimliga ramar här än så länge :D

17 år och går naturlinjen i Stockholm. Äger en Oris Aquis tillsammans med några mindre anmärkningsvärda ur.
Har siktat in mig på en 114060 som jag förhoppningsvis ska kunna inhandla nästa år. Himla roligt med en tråd för ungdomar, lite mer rimliga ramar här än så länge :D
Oris Aquis är grym, vilken färgkombination har du?

jag har TH och dom täcker bra upp till 50k sen för man teckna specialförsäkring och skulle behöva betala 11% av klockan nyvärde om året, känns ju sådär
Byt bolag. Tror jag hade Folksam hemförsäkring ”stor” förut. Minns som sagt inte det finstilta. Men att hitta någon som är villig att försäkra över 50k borde gå rätt lätt.

Tillbaka
Topp