• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka har klockrelaterade paket på ingång?

Oavsett om folk tycker tråden är onödig eller inte så är jag glad för din skull.
En aningen avundsjuk då ekonomin inte tillåter ett köp av en Omega för tillfället.
Vore roligt med en ledtråd dock.
Grattis till köpet oavsett vilken klocka du köpt. :happyhappy:

Snark! En teasertråd om en dussinklocka?
Det funkat på forum där det inte är aktivitet men på KS är det helt värdelöst. Lägg upp en riktig paketöppningstråd när kloclan landar istället.

En halv månads väntetid för en aquanaut på rob?
Hosta upp 200 laxar så får du min idag.
IMG_20150902_131248.jpg

Det lär ju inte vara en Jaeger....för då hade köpet gjorts hos Nymans..... så det är kanske en kul Rolex i stål.....;):D

Det här är ett tillfälle där den nya regeln att bara ha 30 minuter på sig att ändra i sitt inlägg känns fel. Jag hade gärna ändrat i mitt inlägg och uttryckt mig mer hövligt, men nu saknas möjligheten att nyansera sig i efterhand. Spontaninlägg kan bli onödigt plumpa och tyvärr blir de ristade i sten. Jag skulle, i mitt inlägg, vilja ta bort klockmärket jag angav då det blev onödigt elitistiskt uttryckt. Vi ska kunna glädjas med den som är glad. Jag ber om ursäkt om jag sårat dig.

Det här är ett tillfälle där den nya regeln att bara ha 30 minuter på sig att ändra i sitt inlägg känns fel. Jag hade gärna ändrat i mitt inlägg och uttryckt mig mer hövligt, men nu saknas möjligheten att nyansera sig i efterhand. Spontaninlägg kan bli onödigt plumpa och tyvärr blir de ristade i sten. Jag skulle, i mitt inlägg, vilja ta bort klockmärket jag angav då det blev onödigt elitistiskt uttryckt. Vi ska kunna glädjas med den som är glad. Jag ber om ursäkt om jag sårat dig.

Det där funkade ju bättre än att redigera / radera...:)

Uppenbart att det har betydelse vem som startar dylika trådar.

Vissa mer accepterade än andra...
Nej, det handlar om att leverera och att leverera inom en viss tid. Är tiden lång bör man hålla intresset uppe. En resa genom Sverige i bil hade fungerat ypperligt förutsatt att man erbjöd något intressant under resan. Tråden var kass och innehöll bara "här har jag beställt en klocka idag". Jaha...?

Nej, det handlar om att leverera och att leverera inom en viss tid. Är tiden lång bör man hålla intresset uppe. En resa genom Sverige i bil hade fungerat ypperligt förutsatt att man erbjöd något intressant under resan. Tråden var kass och innehöll bara "här har jag beställt en klocka idag". Jaha...?

Ser inget om detta i forumreglerna men du har säkert rätt.

God natt alla!

Ser inget om detta i forumreglerna men du har säkert rätt.

God natt alla!

Det är väl under paketöppningsreglerna? (Man måste väl ändå klassa det som en paketöppning)

Paketöppningar
Paketöppningar kan göras på två sätt.

1) genom att posta bilder på sitt senaste tillskott i Den stora paketöppningstråden (här är kraven zero, bara att dunka på och posta bilder på nytillskottet)

...eller...

2) skapa en egen paketöppningstråd. För att göra detta finns det dock några grundkrav. Huvudkravet är att det skall göras med verkshöjd vilket innebär att det ska vara bilder, det ska framgå vad det är för klocka (modell, märke, teknisk spec och helst också lite övergripande historik kring modellen) och det ska framgå varför man köpt just denna klocka (alltså en personlig betraktelse kring klockvalet). En bra paketöppningstråd är alltså helt okej att lägga upp (det uppmuntras!) men den måste ha en viss nivå.

Däremot känns det som att en del kanske borde läsa delen nedanför också, lite väl hårda ord i tråden mot TS...

Stil och attityd
Vi är här för att det är kul och för att vi delar ett intresse. Vi är vuxna människor och samtliga medlemmar förväntas agera som någorlunda vuxna människor. En enkel grundprincip är att du inte skriver något till någon på forumet som du inte skulle kunna säga över en kopp kaffe IRL. Du är därför alltid personligen ansvarig för vad du postar på forumet.

Be nice!

Tillbaka
Topp