• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka har klockrelaterade paket på ingång?

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Spännande, vad är det för skoj?

Brukar ta 10-14dagar från Japan de gånger jag köpt därifrån.

Blev en Seiko Grand Quartz 9256-5010 :)

Jag betalade tull/moms på mitt utomeuropeiska paket för en vecka sen och det har inte dykt upp än.

Edit: skickades från Hong Kong 5/8 och tullades den 9/8.

Bra att jag skrev här, får justera min tidsförhoppning helt enkelt. Håller tummarna för att klockan kommer innan augusti månads utgång :D
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Blev en Seiko Grand Quartz 9256-5010 :)



Bra att jag skrev här, får justera min tidsförhoppning helt enkelt. Håller tummarna för att klockan kommer innan augusti månads utgång :D
Oh, trevligt. Det bästa 70-talet hade att erbjuda enligt mig :D
2292A211-2EE7-4E12-86C2-27B89E532EBA.jpeg
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Inte haft samma tur. Ibland går det på några dagar men har varit med om 60+ flera ggr. Speciellt vid begärd komplettering.
 

TomGanks

Panerai
JAG!

Man kan aldrig bli för vuxen för paket :D
Jäklar vad roligt det är, att få och ge bort då. Att hitta rätt när man ska ge bort är pain in the a**!
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Sant! Nu ska den bara klara den farliga vägen från Stockholm till Bästkusten med PostNord :bag:
Tyvärr inte så enkelt. När tullen e klar så står det "på väg". Betyder att den ligger i Postnord Arlandas hög. Nu kan du se fram emot 2-30 dagars väntan. Förlåt om jag låter cynisk men 7 av 10 paket från annat land med postnord går snett för mig (10 av 10 från frankrike, de hannar i en evig loop som man fysiskt behöver bryta) medans siffran för t ex DHL är 1 av 100. Postnord är Sveriges sämta företag alla kategorier. Har mkt biobiljetter med Postnord logo :D. Ibland smäller de dock till o leverar ett utlandspaket med Rwanda postkvalitet på en vecka eller 2. Håller tummarna!
 
Senast ändrad:

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Tyvärr inte så enkelt. När tullen e klar så står det "på väg". Betyder att den ligger i Postnord Arlandas hög. Nu kan du se fram emot 2-30 dagars väntan. Förlåt om jag låter cynisk men 7 av 10 paket från annat land med postnord går snett för mig (10 av 10 från frankrike, de hannar i en evig loop som man fysiskt behöver bryta) medans siffran för t ex DHL är 1 av 100. Postnord är Sveriges sämta företag alla kategorier. Har mkt biobiljetter med Postnord logo :D. Ibland smäller de dock till o leverar ett utlandspaket med Rwanda postkvalitet på en vecka eller 2. Håller tummarna!

Nämen, ovan hade jag ingen aning om! Ja du lever man så lär man sig helt enkelt, förväntade mig inte riktigt att det skulle vara sådant krångel vid import. Men vi får helt enkelt se när klockan anländer och förhoppningsvis slipper jag ta del av PostNords biobiljetter :sorry:

Håller förövrigt med dig om att PostNord är Sveriges sämsta företag, framtida generationer lär inte förstå uttrycket "säkert som ett brev på posten" :drowning:
 

Ostberg

Omega
Har ett par klockarmband på väg från cousins.uk. Hoppas Boris får fortsätta motgångar så man kan fortsätta köpa därifrån utan postnords tullpålägg!
 

Motalaman

Cartier
Klocklådor åt barnen, tullade idag:
Importmoms 9,00 SEK
Deklarationsavgift 75,00 SEK (inkl. moms 15,00 SEK)
Betalningsmetod Swish
Betalt belopp 84,00 SEK

Deklationsavgiften är större än import momsen. Blev lite förvånad.
 

Motalaman

Cartier
Tittade på beställningen och frakten är dyrare än lådorna:
Items:

£3.96

Postage & Packing:

£19.96

Order Total:
£23.92

Payment Total:
SEK 294,36

Naturligtvis beror den långa momsen det på det låga priset på varorna .
 

Acos

Audemars
Betalde just momsen och deklartionsavgiften på en vostok från Ryssland så ba hoppas postnord sköter sig så kanske man kan få leverans i veckan:)
 
Topp