Mitt låg 1,5-2 veckor innan det ”släpptes”
Edit: jag fick betala in moms och tull. Kom från Japan.
![Nailbiting :nailbiting: :nailbiting:](/styles/baisik/xenforo/smilies/nailbiting.png)
Tack för info
![Arghh :arghh: :arghh:](/styles/baisik/xenforo/smilies/arghh.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mitt låg 1,5-2 veckor innan det ”släpptes”
Edit: jag fick betala in moms och tull. Kom från Japan.
Du får vänta tills tisdag. Sitter i samma båt, mitt paket har legat i Leipzig i två dagar..Dålig tajming att klockan man väntar på postas på SkärtorsdagenNågon som vet om DHL jobbar helg och levererar till utlämningsställen, eller är det bara att vänta tills på tisdag? Paketet kommer från Tyskland.
Du får vänta tills tisdag. Sitter i samma båt, mitt paket har legat i Leipzig i två dagar..
Har också en på g nu![]()
Snöat in på mikrotillverkare. Väntar på en fransk klocka. Yema Navygraf. Automat. Vattentät till 300.
Lider med dig! Har två Tudor på ingående, troligtvis måndag. Har varit en lång helg...Tudor på ingående. Förmodligen måndag. Ogillar att vänta...
Framme lagom till nästa sommarHar en trevlig Seiko 70-tals kvartsare på ingång från Japan, får se hur lång tid tullen och PostNord behöver på sig för att skeppa paketet från Stockholm till Bästkusten
![]()
Framme lagom till nästa sommar![]()
Kan gå men kan också ta en månad eller 2.Skulle inte förvåna mig! Hoppas dock att den kommer på onsdag, börjar jobba då och skulle behöva något uppiggande den dagen![]()
Kan gå men kan också ta en månad eller 2.
Spännande, vad är det för skoj?Har en trevlig Seiko 70-tals kvartsare på ingång från Japan, får se hur lång tid tullen och PostNord behöver på sig för att skeppa paketet från Stockholm till Bästkusten
![]()
Jag betalade tull/moms på mitt utomeuropeiska paket för en vecka sen och det har inte dykt upp än.Ajdå, är första gången jag importerar en tull/momspliktig vara så det ska bli intressant.
Brukar ta en vecka, har varit med om två ocksåJag betalade tull/moms på mitt utomeuropeiska paket för en vecka sen och det har inte dykt upp än.
Edit: skickades från Hong Kong 5/8 och tullades den 9/8.
Brukar ta en vecka, har varit med om två också![]()
För att inte tala om de andra alternativen som klarar av tullandet på en kvart. Rekordet är från Hongkong till dörren på 20timmar.Med risk för att upprepa det som skrivits om och om igen så förundras man över hur det kan ta tre dar från andra sidan jorden och 2-4ggr så lång tid inrikes...
För att inte tala om de andra alternativen som klarar av tullandet på en kvart. Rekordet är från Hongkong till dörren på 20timmar.