Beställde sommarklocka från Finland, sjukt otajmat och orutinerat att göra det en onsdagkväll. Kommer ju inte komma fram förrän efter helgen. Blir en lååång helg...![]()
Vad blir det för sommarpjäs?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beställde sommarklocka från Finland, sjukt otajmat och orutinerat att göra det en onsdagkväll. Kommer ju inte komma fram förrän efter helgen. Blir en lååång helg...![]()
Det blir en Seiko SLA023: https://www.gnomonwatches.com/products/marine-master-blue-professional-300m-ref-sbdx025-sla023Haha standard! Beställer jag något med några dagars leveranstid brukar jag ibland vänta till typ söndag med beställningen, bara för att lura mig själv att det går snabbare. Har noll tålamod när de gäller väntan på paket
Vad blir det för sommarpjäs?![]()
Den var grann!Det blir en Seiko SLA023: https://www.gnomonwatches.com/products/marine-master-blue-professional-300m-ref-sbdx025-sla023
Sjukt sugen på en blå klocka, och sjukt sugen på en MM300. Vad är då bättre än en blå MM300?![]()
Klockmagasinet är betydligt billigare på en hel del modeller, ibland uppåt 10k billigare än i Sverige, samtidigt som de är AD för Seiko med den trygghet det innebär.Den var grann!
Det verkar vara poppis att beställa klockor från Finland, framförallt Seiko ? Finns det någon anledning till det ?
Åfan det förklarar saken, tack då vet jag detKlockmagasinet är betydligt billigare på en hel del modeller, ibland uppåt 10k billigare än i Sverige, samtidigt som de är AD för Seiko med den trygghet det innebär.
Det är beroendeframkallande att ha beställningar i röret! Man vill alltid ha något nytt på ingång.Har nog ägnat hela början på 2020 på att vänta på diverse paket med klockor eller tillbehör. Svårt att sluta med det då känslan av förväntan hela tiden är balsam för själen![]()
Man typ paniksurfar efter klockor, pouches, natoband, eller bandstift med suspekt bredd att beställa bara för att få känna lite pirr i magenDet är beroendeframkallande att ha beställningar i röret! Man vill alltid ha något nytt på ingång.
Coolt. Jag vill också ha paket på ingång.Jag sitter och väntar på ett paket som skickades som express men det känns som en jäkla evighet.Under tiden roar jag mig med att läsa om DHLs enorma superterminaler i Ohio, Hong Kong och Leipzig där 40-80 plan avgår varje dag och det är helt galet att se vilken kapacitet de har med eget flyg osv. och de verkar ha rätt imponerande turnaround om man ser till spårningen. Ett plan landar klockan x och 20 minuter senare är containern redan färdiglastad och har avgått med nästa plan.
![]()
![]()
Har beställt från Tyskland och det skickas tydligen med ”FedEx International Economy”. Sköter FedEx detta hela vägen eller kommer PostNord ta över när det anländer till Sverige ? Någon som har koll?![]()
Norra delarna. När jag tänker efter har jag nog aldrig sett en FedEx bil i Sverige, iaf inte på min ort.Beror på var du bor.
Norra delarna. När jag tänker efter har jag nog aldrig sett en FedEx bil i Sverige, iaf inte på min ort.
Trist, då lär man ju få räkna med ett par dagar extra innan det dyker upp nått. Tack för svaret iafPosten som tar över ditt paket isf.
Nu bor jag i södra Sverige, men jag fick ett fedex-paket levererat med en budbil från en lokal budfirma sist. De tog frakten mellan Landvetter och mig i Småland. Så det MÅSTE nog inte bli posten.Norra delarna. När jag tänker efter har jag nog aldrig sett en FedEx bil i Sverige, iaf inte på min ort.
Samma här! De lämnar över till lokal firma som sedan sköter leveransen. SmidigtNu bor jag i södra Sverige, men jag fick ett fedex-paket levererat med en budbil från en lokal budfirma sist. De tog frakten mellan Landvetter och mig i Småland. Så det MÅSTE nog inte bli posten.
Tack för info!Samma här! De lämnar över till lokal firma som sedan sköter leveransen. Smidigt![]()
Det låter som att det kan bli en ovanligt trevlig vecka då? Släng gärna upp bilder i paketöppningståden när det dyker uppVäntar på min första GS som bör rulla in i veckan. Idag bör också min första Rolex någonsin ramla in.
AbsolutDet låter som att det kan bli en ovanligt trevlig vecka då? Släng gärna upp bilder i paketöppningståden när det dyker upp![]()