• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka har klockrelaterade paket på ingång?

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Beställde sommarklocka från Finland, sjukt otajmat och orutinerat att göra det en onsdagkväll. Kommer ju inte komma fram förrän efter helgen. Blir en lååång helg... :(
Haha standard! Beställer jag något med några dagars leveranstid brukar jag ibland vänta till typ söndag med beställningen, bara för att lura mig själv att det går snabbare. Har noll tålamod när de gäller väntan på paket :p
Vad blir det för sommarpjäs?:)
 

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Haha standard! Beställer jag något med några dagars leveranstid brukar jag ibland vänta till typ söndag med beställningen, bara för att lura mig själv att det går snabbare. Har noll tålamod när de gäller väntan på paket :p
Vad blir det för sommarpjäs?:)
Det blir en Seiko SLA023: https://www.gnomonwatches.com/products/marine-master-blue-professional-300m-ref-sbdx025-sla023
Sjukt sugen på en blå klocka, och sjukt sugen på en MM300. Vad är då bättre än en blå MM300? :cool:
 

DrDre

Patek
Jag köpte den här från Denke och den ska dyka upp om ett par dagar. Ska bli riktigt roligt. Tänkte också köpa ett matchande sailcloth från royal straps. Det finns i två nyanser på tråden. Lite gulaktigt eller mer åt de grå hållet. Förslag på vilket som blir bäst?

8741DDE7-0179-4C28-A84E-411A8B1F2664.jpeg
9F27F77B-0DD9-41D1-AA9B-D777DC17681D.jpeg
C6AFE11C-0C05-4D1D-97AB-AF9B92AE86C4.jpeg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Den var grann!
Det verkar vara poppis att beställa klockor från Finland, framförallt Seiko ? Finns det någon anledning till det ?
Klockmagasinet är betydligt billigare på en hel del modeller, ibland uppåt 10k billigare än i Sverige, samtidigt som de är AD för Seiko med den trygghet det innebär.
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Har nog ägnat hela början på 2020 på att vänta på diverse paket med klockor eller tillbehör. Svårt att sluta med det då känslan av förväntan hela tiden är balsam för själen :p
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag lyssnade på en podd nyligen där en "lyckoforskare" påstod att man faktiskt blev gladare av att köpa någonting som levereras vid ett senare tillfälle eftersom det då förlängde känslan av ovisshet och längtan. Man skulle också försöka fokusera på flera mindre glädjeämnen än ett fåtal stora så i klockväg borde det innebära att köpa affordables och att göra det hela tiden. :D
 
Senast ändrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Jag sitter och väntar på ett paket som skickades som express men det känns som en jäkla evighet. :shifty: Under tiden roar jag mig med att läsa om DHLs enorma superterminaler i Ohio, Hong Kong och Leipzig där 40-80 plan avgår varje dag och det är helt galet att se vilken kapacitet de har med eget flyg osv. och de verkar ha rätt imponerande turnaround om man ser till spårningen. Ett plan landar klockan x och 20 minuter senare är containern redan färdiglastad och har avgått med nästa plan.

dhl_001.-1180x440.jpg

DHL-Express-Leipzig-hub-for-web.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag sitter och väntar på ett paket som skickades som express men det känns som en jäkla evighet. :shifty: Under tiden roar jag mig med att läsa om DHLs enorma superterminaler i Ohio, Hong Kong och Leipzig där 40-80 plan avgår varje dag och det är helt galet att se vilken kapacitet de har med eget flyg osv. och de verkar ha rätt imponerande turnaround om man ser till spårningen. Ett plan landar klockan x och 20 minuter senare är containern redan färdiglastad och har avgått med nästa plan.

dhl_001.-1180x440.jpg

DHL-Express-Leipzig-hub-for-web.jpg
Coolt. Jag vill också ha paket på ingång. :)
 

Popolino

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Äntligen beställt en Seiko SRPD03, kommer förhoppningsvis direkt efter helgen. Sjukt orutinerat att beställa den i onsdags...
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har beställt från Tyskland och det skickas tydligen med ”FedEx International Economy”. Sköter FedEx detta hela vägen eller kommer PostNord ta över när det anländer till Sverige ? Någon som har koll?:)
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Väntar på ett litet paket med mors morfars gamla klocka som renoverats av Tidlösa Ur. Är ohyggligt otålig nu, jag lämnade in den i november!
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nu bor jag i södra Sverige, men jag fick ett fedex-paket levererat med en budbil från en lokal budfirma sist. De tog frakten mellan Landvetter och mig i Småland. Så det MÅSTE nog inte bli posten.
Samma här! De lämnar över till lokal firma som sedan sköter leveransen. Smidigt :)
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Samma här! De lämnar över till lokal firma som sedan sköter leveransen. Smidigt :)
Tack för info!
Jag kan alltså förvänta mig att det levereras till dörr? Vad jag förstår så sköter FedEx det så iaf.
Om det blir PostNord som ska leverera till dörren blir det lite spännande då jag hört att de ibland skippar att leverera och skyller på att man inte varit hemma.
Nu ligger jag hemma sjuk så kan verkligen kolla om dom försökt leverera eller ej. ;)

edit: gick lite för snabbt, läste att du också var kring norrland.
 

Wilko

Cartier
Fick hem en Heimdallr idag, se bild. Utöver det är en Bulova Devil Diver re-issue på väg i posten, den med orange/blå färgkombo.

Väntar så småningom hem en Fifty Five Fathoms custom mod av Seiko SNZH, samt en SKX007 custom build på Namokis kl.3-boett. Denna kommer ha den svarta PADI urtavlan från Samuraien. Eftersom den urtavlan är helt omöjlig att köpa separat har jag dessutom en beggad Seiko Samurai SRPB99 på väg från Tyskland. Denna kommer få offra sin tavla och istället få den blåa Samurai-tavlan (som går att hitta på marknaden). Räknar med att sälja Samuraien när den här karusellen är till ända :)

Moddarna kommer byggas av Paul på Tempus Watch Mods i England.

Har också separata armband på väg till både Bulovan, moddarna och den dagsfärska Sharkien. Bl.a en blankpolerad rostfri mesh från Staib, en blank rostfri sharkmesh, en blank svart mesh från Staib och en mattsvart sharkmesh från Strapsco. Slutligen en svart sailcloth från Brady Straps som är tänkt främst till FFF-modden.

Njuter av dagens leverans så länge. Barnsligt förtjust i kombon mattsvart/roséguld!

561F5EDC-AE8C-4B41-92BD-B78204FCCED2.jpeg
 

ankaret

Cartier
2-Faktor
Ett mail jag verkligen väntat på:
"Dear Mr. T
Finally, your watch is ready for shipment
We are really sorry for the long waiting period and now Corona situation in Germany…
Due to the caused circumstances I would be more than happy to give you a leather strap free of charge.
Which one would you like to have on your watch?"

Ickler GmbH har verkligen varit grymma att ha att göra med!

Ska bli fint att få tillbaka min ARCHIMEDE Pilot 42: a efter service :)
 
Topp