• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka har klockrelaterade paket på ingång?

hejsam

Patek
2-Faktor
Har ett paket påväg från Italien som skickas ”rekomenderat” med Poste italiane, har legat still eller iallafall inte uppdaterats något nytt på över 1 vecka.

Någon som fått paket från Italien sedan de gick i karantän? Kommer de fram tillslut eller står posten helt still i landet?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Väntar på en klocka som jag vann på en auktion genom att överbetala för klockan. Vet inte om jag ska vara glad eller inte. :chicken:
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Har ett paket påväg från Italien som skickas ”rekomenderat” med Poste italiane, har legat still eller iallafall inte uppdaterats något nytt på över 1 vecka.

Någon som fått paket från Italien sedan de gick i karantän? Kommer de fram tillslut eller står posten helt still i landet?
Jag antar att italienarna har annat att tänka på än posten, tyvärr. Jag tror du får vänta på bättre tider i Italien.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Skulle köpa av en fransman igår, som sa att det inte gick att skicka därifrån nu pga COVID, stämmer det? Försökte söka på internet, men hittade dåligt med information om huruvida Frankrikes postväsen är nedstängt, och om det gäller alla försändelser till och eller från landet.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Fick hem en Heimdallr idag, se bild. Utöver det är en Bulova Devil Diver re-issue på väg i posten, den med orange/blå färgkombo.

Väntar så småningom hem en Fifty Five Fathoms custom mod av Seiko SNZH, samt en SKX007 custom build på Namokis kl.3-boett. Denna kommer ha den svarta PADI urtavlan från Samuraien. Eftersom den urtavlan är helt omöjlig att köpa separat har jag dessutom en beggad Seiko Samurai SRPB99 på väg från Tyskland. Denna kommer få offra sin tavla och istället få den blåa Samurai-tavlan (som går att hitta på marknaden). Räknar med att sälja Samuraien när den här karusellen är till ända :)

Moddarna kommer byggas av Paul på Tempus Watch Mods i England.

Har också separata armband på väg till både Bulovan, moddarna och den dagsfärska Sharkien. Bl.a en blankpolerad rostfri mesh från Staib, en blank rostfri sharkmesh, en blank svart mesh från Staib och en mattsvart sharkmesh från Strapsco. Slutligen en svart sailcloth från Brady Straps som är tänkt främst till FFF-modden.

Njuter av dagens leverans så länge. Barnsligt förtjust i kombon mattsvart/roséguld!

561F5EDC-AE8C-4B41-92BD-B78204FCCED2.jpeg
Hur nöjd är du med klockan en månad senare :) är själv lite sugen att beställa hem en liknande :D
 

Wilko

Cartier
Skulle köpa av en fransman igår, som sa att det inte gick att skicka därifrån nu pga COVID, stämmer det? Försökte söka på internet, men hittade dåligt med information om huruvida Frankrikes postväsen är nedstängt, och om det gäller alla försändelser till och eller från landet.
Det är just nu mycket besvärligt med frakt, även inom EU. I just Frankrike förefaller det som att det råder förvirring om det råder exportstopp eller inte. Dessutom finns stora restriktioner på att röra sig utanför hemmet. Men det är en av få aktiviteter som mig veterligen fortfarande är tillåtna, är att gå till posten. Eventuella problem som säljaren säger sig uppleva är förmodligen övergående. Huruvida han VILL gå till posten är en annan sak.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det är just nu mycket besvärligt med frakt, även inom EU. I just Frankrike förefaller det som att det råder förvirring om det råder exportstopp eller inte. Dessutom finns stora restriktioner på att röra sig utanför hemmet. Men det är en av få aktiviteter som mig veterligen fortfarande är tillåtna, är att gå till posten. Eventuella problem som säljaren säger sig uppleva är förmodligen övergående. Huruvida han VILL gå till posten är en annan sak.
Tack. Jag fick besked sen om att det gällde franska posten och att det gick bra med UPS/DHL, i alla fall då (förra veckan). Men situationen ändras från dag till dag.
 

Erdna

Cartier
Någon som beställt med Royal Mail senaste 2-3 veckorna och vet ungefär hur lång tid det tar nu i "corona-tider"?
 

snuttjulle

Panerai
2-Faktor
Fick äntligen tag på en klocka jag var sugen redan långt innan jag snöade in på klockor. Men det är ju f-n att man ska behöva köpa Schweizisk klocka med svenskt tema från ett land lång, långt borta !
Får hoppas att det inte är nån corona-drabbad transport iaf.
Lite teaser:
CC3BCA5C-772D-48B4-830C-74E34D986C76.jpeg
 
Topp