• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor bär dina kollegor?

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Begriper fan inte hur det kan vara lukrativt att göra en skräpkopia på en skräpklocka! :D
Jag lovar och svär, dessa kollegor köper allt möjligt trams från en kinesisk web site som jag EJ tänker nämna vid namn.
Bland det de köpt är DW kopior som kostar åtta dollar. Jag åkallar strax admin @Denke @daviden och @Spencer66 vilka mer än gärna får radera detta inlägg ifall det strider mot forumreglerna.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Jag har en rolexbroder bland oss anställda, har bekräftade omegas samt en DW-observation. VD'n, som är yngre än mig, glassar med Fossil.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Chefen har en Tag Heuer, vet ej modell. En kollega har en Datejust, men denna saktar sig ca. 20 min per dygn. Hon påstår dock att hon inte bryr sig om det för att service är så dyrt. "Varför har du då en Datejust? är frågan jag ställer henne som oftast. Det råder över lag bristande klockhyfs på mitt kontor. Lagerkillarna kör parymisar som ser dyra ut men som är av de billigare segmentet.
Klockhyfs noteras härmed som nytt ord i JAOL;)
 
  • Like
Reactions: CCB

WBergdahl

Panerai
Förutom en kollega, dom har en SubC, så har alla parfymisar eller typ Gant-klockor

Edit : folk på min avdelning kör ofta GPS-klockor av säljsyfte
 

Viklund

Breitling
Sett avdelningschefen rocka en submariner samt någon breitling, utöver det så verkar det mest vara parfymmärken tyvärr
 
Där jag jobbar är det tre som har Sjöö sanström (royalt steel,utc extreme & landsort d2) två rolex, (gmt pepsi & datejust) och Big boss kör patek.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
På skolan där jag jobbar finns inte mycket skoj.
En rektor har en Tag, en målerilärare har en supersunkig men rätt skön Seiko Sumo och en elev har en fin Panerai.
 

Måberg

Panerai
Ingen av mina kollegor bär klockor, och verkar de flesta tycker att mitt nyfunna intresse för detta är ganska "besynnerligt" och kommer alltid med förklaringar så som "ähh varför lägga pengar på en klocka när man kan kolla i mobilen"...
 

rotvold

Friends of KS
Jobbar inom hemelektronik och sen jag började lära mina kära kollegor om riktiga klockor har det köpts en Certina, Batman, Tag Heuer och en Omega. Så nu slipper man skämmas över alla "parfymklockor" dom andra bär! Sedan tidigare finns en G/S Sub och en Yachtmaster :)
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
En kvinnlig kollega bär en trevlig Longines kvarts chrono men i övrigt inget att skriva om.. Trist. :(
 

gushen

Omega
Kul tråd! Jobbar på ett företag i dagligvarubranschen och det är stor bredd.

På försäljningsavdelningen har jag sett Rolex, Breitling, och Tag heur. På min avdelning finns det en ytterligare Breitling och (snart!) min Omega!:) i övrigt är det nog mest DW och Michael kors...
 
Senast ändrad:

regnguden

Rolex
2-Faktor
Bland kulturvänstern (läs arkitekthögskolan i Umeå) är det bland eleverna bara jag med en liten samling, en grabb med en SKX Pepsi, en tjej med en TT Breitling Galactic, en herre med en Junkers och i övrigt massa parfym. Bland lärarna finns en fejksub på NATO och en Tag Heuer... :)
 

Patrik Sinn

Cartier
2-Faktor
Kul tråd! Jobbar på ett företag i dagligvarubranschen och det är stor bredd.

På försäljning avdelningen har jag sett Rolex, Breitling, och Tag heur. På min avdelning finns det en ytterligare Breitling och (snart!) min Omega!:) i övrigt är det nog mest DW och Michael kors...


Jobbar i samma bransch, har hjälp en kollega att köpa en IWC och nu skall jag hjälpa en kvinnlig kollega att köpa ej DJ. Finns även någon enstaka rolex men i övrigt rätt tråkigt:)
 

jakebarnes

Cartier
Ett gäng subs, lika många daydates/datejust.
Sedan spridda skurar med dykare och dressare i den lägre prisskalan.
Intressant att förutom en kvinna (som har rolex) är det enkom män som har "finare" klockor.
Jobbar i media.
 
Topp