• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor bär dina kollegor?

En kollega kom just förbi, bror hans hade köpt klocka åt honom.

Som jag kan se det så har den tre uppsidor,

Unik och egen design.

image.jpg

Flera komplikationer.

image.jpg

Dekorerat och finisherat urverk.

image.jpg

Behöver jag tillägga att klockan är gjord i vaggan för världens klockproduktion?

China....

Aah, en beryktad Tag Breitling!

Chefens chef rullar en RO i Roséguld samt en helguld sub medans chefen rockar en Yachmaster i halvguld, kollegan som jobbat längst på mitt ställe har en 2 månaders gammal Gmt master II i stål

• Like
Reactions: cab
Chefens chef rullar en RO i Roséguld samt en helguld sub medans chefen rockar en Yachmaster i halvguld, kollegan som jobbat längst på mitt ställe har en 2 månaders gammal Gmt master II i stål

Låter som en vass arbetsplats :)

Hos mig är det dåligt, som tidigare nämnt en chef med SMP quartz dock har jag hetsat två stycken så det kan bli köp av en Breitling och en Sub framöver :)

Longines hydroconquest, Rolex GMT pepsi, TAG aquaracer, Omega SMP + ett gäng vintage därbland Sicura, TAG 1000 osv., Mondaine, Vintage omega, Casio F-19W osv. Arkitekturskolan.

På jobbet är det glesare med klockor, typ ett gäng Daniel wellingtons på de anställda. Handlararen och ekomonichefen rockar guld rollar dock. Större ICA butik.

Summan av kardemumman? Arkitektstudenter har bättre smak. ;)

Även jag student, bland mina framtida kollegor finns en riktigt fin IWC mark XVI. Någon steinhart och en omega piepan. Ganska skralt med klockintresserade.

I min klass har jag lyckats hitta: Hublot classic fusion, Panerai, Datejust2, Cartier santos 100, Datejust, Chopard Mille miglia samt lite orient och Seiko :) förvånansvärt bra på klockfronten!

En TH Aquaracer, Explorer II 16570. Modern Longines dressare. Har sett en GMT, SubC och IWC på avlägsna kollegor

På planet har jag sett en 116610, en pam000, en tag aquaracer 500, två speedys, två omega smp, en datejust på en kvinnlig kollega. sexsiffrig ref. en del longines 25årsgrejs med, hydroconquests etc..

I klassen är det bara jag som har en klocka värd att skriva ned, har dock sett en person som har suttit framför mig på en lektion surfande på KS(DT), han verkar dock inte ha någon klocka på sig dessvärre...

Stort IT-bolag. På mitt våningsplan har vi en del klockintresserade och det blir en del snack, även om det nästan alltid är på mitt initiativ. Tyvärr inget jättespännande; världens vanligaste studentklocka (Seamaster), en PO, någon Seiko och en Bratte. På en internutbildning häromåret dök det dock oväntat upp en blekt pepsi, sånt uppskattas.

Nytt jobb sedan några månader tillbaka, spottade genast en explorer och det visade sig att bäraren var en KS:are :)

Jag jobbar på Swedbank HQ har själv en Tudor DD -69. På min avdelning inom Large Corporates har jag sett Omega Seamaster, IWC Pilot Chronograf, Tag Heuer Monaco, Rolex Submariner, Raymond Weil Freelancer men annars inget anmärkningsvärt.

Tillbaka
Topp