• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Helt jävla sjukt, satt och åt en glass vid Hornsbergs strand.. Det kommer förbi en 30 taggare, skägg och instoppad skjorta. Helt enkelt en cool typ, kollar mot hans arm och ser en Audemars Piguet Royal Oak Chronograph i guld. Mäktigt må jag säga..

EDIT: Såg dessutom en riktigt fin Daytona i guld på Rubber B.

Låter som en riktig shef!

Daytona i helguld, blev exalterad, sen ser jag urtavlan. Tok fejk! Fyfan. Länken såg bra ut för att vara fake, på avstånd så.

Vc Overseas på en dansk gubbe och en Omega smp på en taktvättare. Den unga mannen med smpn måste vara en KSare, förutom att arbeta fysiskt med en relativt dyr klocka hade han den goda smaken att välja den med svärdvisrae och "oysterlänk". Så vem vare?

Är på Liseberg och det mesta man ser är skit. Men har iaf sett följande:

- SUBC
- 16610
- 16710 Coke
- SMP

Satt just i ett fullt "bås" (4 platser) på tuben tillsammans med en datejust med vitguldsring, en sub och en breitling chronomat.

En 16610 och en vintage datejust på lund c, blev ganska förvånad då man aldrig brukar se schyssta dinkor här.

Träffade en äldre herre på golfklubben med en vintage Rolex som jag la märke till. Sa fin klocka du har. Visade sig att det var en Seadweller double red som han ägt sedan den var ny.

Var i riktigt fint skick och han hade Box/papper kvar. Han hade fått flera höga bud på klockan men skulle tydligen aldrig sälja. Han bar den dagligen och även dykt en hel del med den.

En liten trevlig klockupplevelse på rangen helt enkelt.

Träffade en äldre herre på golfklubben med en vintage Rolex som jag la märke till. Sa fin klocka du har. Visade sig att det var en Seadweller double red som han ägt sedan den var ny.

Var i riktigt fint skick och han hade Box/papper kvar. Han hade fått flera höga bud på klockan men skulle tydligen aldrig sälja. Han bar den dagligen och även dykt en hel del med den.

En liten trevlig klockupplevelse på rangen helt enkelt.

Sånt är så jävla coolt! :D

• Like
Reactions: cab
Har varit på Liseberg idag och stått i kö:banghead:
Gav mig dock en hel del tid att spana på vad folk sportar för klockor.
De jag såg:
Omega po
Omega speedy
Omega smp (guld/stål/titan)?
Zodiac sea dragon

Lite osäker på äktheten på smp:n, finns de I guld/titan?

Ser så sjukt många Omegor dagligen.

Det går inte en enda dag i mitt liv utan att jag ser en Omega SMP eller Planet Ocean.

Eller falska Hublot för den delen.

Ser väldigt få fina klockor. Men igår så såg jag en av de där gamla pingisproffsen vi har i Halmstad. Vet inte vad han heter men blont lockigt hår iaf. Han hade vad jag tror var en blå tavlad datejust med jubileelänk.

Tre kunder med Rolex 116613LN
116613LN-2.jpg

En äkta, en falsk och en hommage..

Fattar fan inte hur ni ser att det är Rolex eller äkta eller fejk. Var i centrala stockholm häromdagen o såg flera klockor men ser fan inte ens vad det är för märke. Alla ser ut som Rolex nuförtiden.

Fattar fan inte hur ni ser att det är Rolex eller äkta eller fejk. Var i centrala stockholm häromdagen o såg flera klockor men ser fan inte ens vad det är för märke. Alla ser ut som Rolex nuförtiden.
Att stå och fråga priset på bullar och kaffe sen ta det absolut billigaste i kombination med en i övrigt väldigt lurkig klädsel är en big tell. Men Hey, den kanske var äkta ;) de andra två är jag säkra på dock då jag såg de nära

Såg 4 Rolex på Ica Maxi i... Örebro idag! Tror jag sett typ 2 klockor av finare fabrikat i hela mitt liv tidigare i denna stad, och så sveper dessa in över staden som en virvelvind. 3 DJ och en Sub (kom i och för sig inte tillräckligt nära för att bekräfta äktheten dock).

Överlag ganska dåligt med bra klockor på folk i Malmö vad jag sett.. Nån speedy och nån sub har man sett, och herrn vid bordet brevid sportade en Panna. :)

En Citizen och en Moretime utöver min Rolex... Är hos vänner, på deras lantställe... Hustrun har ingen klocka på. Inte ungarna heller. Man kan utan tvivel säga att pengarna hellre läggs på sportprylar inklusive häst i dessa hushåll...

... Ganska skönt, egentligen. På sitt sätt.

Tillbaka
Topp