• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Hade möte med två kollegor som båda bar var sin version av åldrad tag heuer link. Kunde inte koncentrera mig på mötet, ville bara vrida av dem klockorna och kasta ut dem genom fönstret. Troligen de fulaste klockor som finns....

Något som liknar bilden nedan. Klockornas quasimodo. Urk!
image.jpg

Hamnade jämte en gammal man idag när jag väntade på att få prata med en bilsäljare.
Vi pratade om lite allt möjligt, men plötsligt såg jag att han hade en DJ med slät ring och ljus tavla på jubilee runt armen.
Han hade fått den 1985 när han startade sitt företag och har kört den som enda klocka sedan dess.
Jag lät honom klämma lite på min SubC innan säljaren blev ledig.
Skitkul, spontant och oväntat möte en vanlig lördag!

Ljusdagen 2014 på Berns idag.
Flera subar och en väldigt iögonfallande, lätt större än 44mm yachtmaster.
Jag ville verkligen knäppa ett kort men det gick tyvärr inte.

Det roligaste jag fick se under dagen var att en utav de nominerade till årets ljuspris bar en Patek Nautilus.
En sån skön snubbe borde vara medlem här.
Nån som känner sig träffad?

En grymt vacker kvinna 40+ med vad som såg ut som en 1675 med ett pepsi-insert som blivit lite härligt lila/rosa. Och för en gångs skull var klockan anpassad till hennes handleder.
Kanske är någon KSares fru?

I och för sig i lördags, men befann mig på Örebro Race Day. Skymtade en hel del klockor, bland annat en DD 1803 och många många Rolex Subs. Agerade ninjafotograf á JakobZ och lyckades knäppa några bilder:

Hublot Big Bang (?) i roséguld
bild 3.JPG

ojm4p2.jpg

En Zodiac av något slag
bild 5.JPG

Fanns även några schyssta bilar...
bild 1.JPG

bild 2.JPG

bild 3 (2).JPG

bild 4.JPG

Bilagor

• bild 3 (1).JPG
    bild 3 (1).JPG
    115.9 KB · Visningar: 92
Var på möte/konferens igår och såg en sådan här:
Q1368420.jpg

När det väl var dags för en bensträckare tänkte jag att nu har jag min chans. Vandrade fram och berömde klockan. Ägaren titta på mig som om jag var från mars. Han visade mig lite motvilligt klockan och sa att han köpt den för den hade en rolig grej som roterade i mitten. "Mmmm månfas" sa jag. "Aha ok" sa han. När jag sedan försökte skämta lite med honom om han inte skulle skaffa en "sån där man kan vända på" för att det är smidigt om man spelar polo så gick han sin väg...

I och för sig i lördags, men befann mig på Örebro Race Day. Skymtade en hel del klockor, bland annat en DD 1803 och många många Rolex Subs. Agerade ninjafotograf á JakobZ och lyckades knäppa några bilder:

Jag var också där, spottade en hel del fina klockor, bland annat en sub i helguld (även om mina kunskaper är för klena för att avgöra äktheten) och några pepsi. Även en Ferrari-brandad Panerai. Väldigt många Rolex Daytona också, fler än subbarna.

Och vilket ljud det var i F1-bilen!:happyhappy:

Ännu en ganska meningslös listtråd, men idag såg jag följande klockor:

En flygvärd(?) med Rolex Explorer II, svart tavla.
En flygvärd med en Omega SMP med svart tavla.
En chartersvensk med en riktigt sliten och solblekt Omega Seamaster quartz.
En tjock och solbränd chartergubbe med kungen av gubbklockor: Rolex Daydate i guld.

Vilka klockor stirrade DU på idag?

Två omega smp
En gmt-c
En till 90% säkerhet fake hublot big bang
En tag heuer formula 1
En certina ds action
Bara en fröjd för ögat under dagens spaning.

Har aldrig riktigt gillat RO Chrono - även om den i min bok är bättre än ROO - men suttit på en utbildning större delen av veckan och bara kunnat stirra på den silvertavlade Chronon bredvid. Alldeles schmamazing klocka i verkligheten.

Habegäret gick genom taket.

Spottade en GMT med svart bazel häromdagen. En liten glidande kommentar om en snygg klocka från min sida och ett diskret leende som svar.:)

Såg för övrigt en Omega "moon watch" samma dag. Fick ett tack för min kommentar men ingen förståelse!?o_O

Det har formidabligen regnat Casio F-91W på jobbet den senaste veckan. Är väldigt trevligt att se att kidsen väljer att rocka en klassisk quartsare av kvalitet istället för skärp från DW och Marc Jacobs.

Såg en isad day date på en KS medlem igår, idag mötte jag en annan (KS medlem?) profil med guld sub i kön framför mig på ICA. Bra avslut på jobb veckan!

Det här hände inte idag utan snarare förra veckan. Gav en man i 55-65 års åldern en kommentar om hans dj. "Snygg klocka" fick svaret: "den här?" Ja alltså din Rolle på jubilee länk. "Jaha du vet mer än mig fick den i present, hitta den i en gammal låda för ett tag sen tänkte att det va bättre att ha på sig än att slänga"

Suck på vissa människor.

Förvisso igår men en SMP Chrono på kundmottagaren på bilverkstaden som jag naturligtvis kommenterade. Glad blev han och undrade vad jag själv hade. Sedan försökte han få till ett byte med min Speedy då han var väldigt sugen på en. Tackade dock nej till detta men rekommenderade KS, får se om han reggar sig.

Sent from my iPhone using Tapatalk

En Nautilus i stål! I en småstad låååångt i söder där man ska vara glad om man ser en certina är det rena jackpoten! Andra Nautilusen på kort tid. Den förra var i guld och satt på en snubbe på NK. Som stötte på min tjej....

Har sett helt fantastiska klockor idag :)

Ett överflöd av Rollar toppat med flera pateks.

Var tillslut tvungen att kommentera en guld PP5711 inne på Gabucci (stavning). Ganska ung och en riktigt trevlig kille som jag rekommenderade att surfa in på KS. Han hade också ett antal Hubbar så hoppas att han hittar hit :)

Lotsen har någon huer. Sheflots iaf. Han är tysk men beter sig som en britisk gentleman.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Tillbaka
Topp