• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

En vittavlad PP Nautilus på en grymt trevlig och klockintresserad (samma sak) leverantör till mig.
Nästan så den är snyggare än sin blåtavlade dito, nästan:)

• Like
Reactions: ZQT
Från ca -92. Reissue av tidig dykare? Upplys mig gärna!

20141002_151928.jpg

20141002_152030.jpg

20141002_152106.jpg

Jag har sett en Patek Annual calendar, kan varit 5036, på en student i 20-årsåldern. Det sköna var att han kombinerade det med en stenåldersmobiltelefon!
Snacka om att prioritera rätt! :cigar:

Jag fick intrycket att han inte behövde prioritera, utan att allt var medvetna val, men vad vet jag. Desutom var det nog inte en 5036, för den hade läderarmband, men resten var mycket likt en Patek 5036.

Det var nog snarare en 5146J-001 (eller något liknande)
2711031.jpg

Jag var inte tillräckligt nära för att avgöra fejk eller riktig, dock fick jag intrycket att den nog kan vara riktig. Jag var inte riktigt i läge att fråga om klockan, så jag fegade ur där.

Fick klämma och titta på en klasskamrats Daytona 6263 (tror jag). Kändes lite liten men kan ju bero på att man själv kör PO XL...

Har sedan innan fått kolla hans PP Aquanaut men glömde ta en bild den gången...
Ibland är det roligt att plugga i Hongkong :)

edit: ursäkta extremt dålig bild men har lyckats repa sönder kameran på mobilen.

en kund idag hade en Panerai. måste erkänna att jag aldrig stött på en förut och faktiskt inte riktigt förstått exakt vad folk ser i den. Men herre jävlar vad den inte gör sig rättvis på bild. Kronan jag alltid tyckt ser lite klumpig ut var hur snygg som helst. Äntligen lärt mig uppskatta den, och ha begäret som kommer där med är en riktig pain in the ass eftersom jag inte alls har råd :(

Fyra Submariners. 2008-2014 ungefär.
Två tvåtons GMT masters, moderna båda två.
En grym vintage guldklocka som jag tyvärr inte såg märket på.
En underbar PP 5711 jumbo. Rätt gammal i bra skick.

Och en massa fönstershopping. Gottar i Rom för stunden så det är nog inte så konstigt.

Quote="Målarn, post: 667375, member: 324"]En Guld ROC med länk på en dam i hissen på Kungsgatan 49 för 5min sen, fyfan vad Fet...!![/quote]
Ursäkta men ROC =?

Såg en ung herre med en riktigt snygg Rolex Datejust på det gym jag tränar på. Man blir ju alltid nyfiken på om det är någon som hänger här men känns alltid lika halvstelt att fråga..

Är på tjänsteresa i München och skulle checka ut från hotellet i dag. Receptionisten såg ut som en Bayersk herre ska, med kraftig mustasch, kraftig rondör och kraftig röst. Självfallet bar han en kraftig Panerai också. :)

Tillbaka
Topp