• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Jag var hos ortopedläkare idag. Han hade en fin Speedy Pro som jag kommenterade. Visade sig att han var en samlare med god smak. Hade både 1016 samt 5513. Båda två klockar jag själv skulle vilja äga.

I förrgår såg jag en tvåtons-Nautilus i en vintagebutik i Italien, en 116509 (vitgulds-Daytona) på mannen bredvid mig på flyget, samt typ fem till tio subbar (16610 och 116610).

Nedan följer bilder, skamlöst snodda från internet

DSCN0390.jpg

20111026_1ed9d08da5b70665c7f2iXkhlBu4prZu.jpg

Ej GMT men tydligen någon sub. Men bara på lager som ska hämtas ut. 6 månader väntetid på Vanliga 116710ln..

En man som satt vid bordet bredvid mig vid lunch had en Patek Nautilus 5711.

Festligt för det var verkligen inte ett fashionabelt hak! :)

Seiko skx007, bästa med den att det var mitt tips som första riktiga klocka för en lämplig prislapp, så nu är kollegan fast! Har beställt sin första laddning Nato, se där, sprida epidemin och dra med mig såånga ner i träsket som det bara går är min filosofi

Ynglingen i klädbutiken kastade lystna blickar på min Rolex i går. För att bryta isen frågade jag vad han sportade.
Ett enkelt parfymur jag aldrig sett förut men med tydliga inslag av klassisk design.

Grabben blev väldigt glad över att få klämma på min Rolle :) Hoppas han halkar ner i klockträsket ordentligt!

Här är hans klocka:
IMG_1226.jpg

Var tvungen att googla upp klockan:
http://cornichewatches.com/shop/heritage-40/

Ynglingen i klädbutiken kastade lystna blickar på min Rolex i går. För att bryta isen frågade jag vad han sportade.
Ett enkelt parfymur jag aldrig sett förut men med tydliga inslag av klassisk design.

Grabben blev väldigt glad över att få klämma på min Rolle :) Hoppas han halkar ner i klockträsket ordentligt!

Här är hans klocka:
IMG_1226.jpg

Var tvungen att googla upp klockan:
http://cornichewatches.com/shop/heritage-40/

Jag tycker faktiskt om Corniches design. Någon som postade sin i Paketöppningstråden för någon månad sedan. Fräsha:)

Jag tycker faktiskt om Corniches design. Någon som postade sin i Paketöppningstråden för någon månad sedan. Fräsha:)
Jag har inget emot designen eller märket. Allt jag sa var att jag inte kände igen märket.
Ja, jag kallade det en parfymklocka på grund av kvalitetskänslan när jag höll i uret.
Men blånerade visare, brunt läderband och butterfly-clasp tycker jag är smakfull design.

Jag har inget emot designen eller märket. Allt jag sa var att jag inte kände igen märket.
Ja, jag kallade det en parfymklocka på grund av kvalitetskänslan när jag höll i uret.
Men blånerade visare, brunt läderband och butterfly-clasp tycker jag är smakfull design.

Hehe, ser nu att mitt inlägg kunde misstolkas:) Det är en parfymklocka:). Jag bara ville säga att jag gillade deras design hehe

Jag kommenterade en Submariner i dag som satt på handleden av en av mina kunder. Snubben blev glad och sa att han hade fått den av sin far som är.... Wait for it....

VERKSTADSCHEF på Rolex!!!

Jag blev star-struck och det visade sig att snubben hade sommarjobbat hos sin farsa med att polera boetter och länkar. Han hade allvarligt övervägt en karriär som urmakare innan han bestämde sig för att plugga till ingenjör istället. Vi hade ett långt och trevligt samtal om klockor istället för att snacka jobb. Bra start på arbetsdagen :)

Tillbaka
Topp