• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

HAHA, jag hade kontakt med en kvinnlig säljare på jobbet i dag och jag lade märke till att hon sportade en Panerai luminor på läderstronk. Kommenterade det dessutom, men såg den inte allt för väl. Skoj tänkte jag och jag fick hennes visitkort.

Ture Sventon i mig trädde fram och jag dök in på hennes facebook i hopp om att ta reda på om klockintresset var äkta. Jag gick igenom profilbilderna och inser att jag känner igen hennes dotter väääldigt väl. Säger inte så mycket mer om hon läser här.

Vad fan är oddsen? Speciellt med tanke på att hon var ute på resande fot.:pirate:

Såg Oscar Wendt (fotbollsspelarens) pappa igår. Han hade en dressad Longines chronograf. Kunde inte se närmare och se exakt modell.

I torsdags vid mitt bord fanns en nyinköpt pam316 två RM011 en RM010. Där satt jag med min guld daytona och kände mig fattig..
Tror att det kanske fanns två stål Omega där också men det var svårt att inte kolla på den stilfullt dolda tourbillion funktionen på Panerai klockan. Första gången jag testat platina och tourbillion irl. Sjukt cool klocka

Hittade inte tråden i luren men i tisdags såg jag en PO på kund hos MAX, en AirKing på en säljare hos Erikshjälpens loppis och en Datejust 1601 på en kund på Maxi.

Steward på planet med Air-King eller OP
image.jpg

Rolexbonanza och en massa annat gott på Stadio Olimpico i Rom i samband med måndagens derby:
16610, 16610LV, 14060, DJ (tror det var en 16200) och en Daytona, som jag dock inte vet ref på (stål/guld, såg aldrig urtavlan i detalj) + en Girard-Perregaux. Borta vid klubbfåtöljerna sågs en och annan Patek till. Min egen matchklocka var en 16600. Tyvärr inga bilder mer än på tifot, men det hör ju inte hemma i den här tråden.

Såg en Speedmaster på gummi med gula inslag (?) samt någon Longines kronograf och en Sub detta på ett leverantörsevent kanske någon från KS som var där?

Tillbaka
Topp