• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Riktigt förvånad när snubben i kassan på systemet i Bromma (som hade dreads, fördomar?) hade på sig en riktigt fin vintage Tudor med läderstropp!

Du får säga hej nästa gång!
En liten bonus med det här jobbet är en veritabel parad av klockor när man har kassapass.
För att rucka än mer på ev fördomar kan jag meddela att jag tar ut min jur.kan i snar framtid :pompus:
Så vinka till vid tillfälle så kan vi snacka öl och klockor!

I förrgår såg jag en tvåtons-Nautilus i en vintagebutik i Italien, en 116509 (vitgulds-Daytona) på mannen bredvid mig på flyget, samt typ fem till tio subbar (16610 och 116610).

Nedan följer bilder, skamlöst snodda från internet

DSCN0390.jpg

20111026_1ed9d08da5b70665c7f2iXkhlBu4prZu.jpg
Rolex sub tillhör liksom dresscode i Italien, helst om du har postadress milano..

Du får säga hej nästa gång!
En liten bonus med det här jobbet är en veritabel parad av klockor när man har kassapass.
För att rucka än mer på ev fördomar kan jag meddela att jag tar ut min jur.kan i snar framtid :pompus:
Så vinka till vid tillfälle så kan vi snacka öl och klockor!
Haha kul att du hänger här! Upp med bild på Tudorn :)

Absolut, gör det om jag har vägarna förbi igen

En blå SMP Chrono på en säljare (VD) idag samt en Omega AT ladies vilken dock var quartz på en intern chef. Intressant att jag sett tre omegor på chefer på mitt företag varav alla varit quartz...

Jag ser bara parfymklockor.... TO BAD! lite smårolig händelse som gör sig påmind, en avlägsen FB-vän la upp en bild på sin nya,fina,exklusiva och preppy klocka....
DW var märket....Besviken :bawling: (OBS, ej S-dweller)

Var på kurs tidigare i veckan. Bordsgrannen hade en riktigt snygg manuell Nomos.
Extra kul var att killen kom från Schweiz, och kände sig lite som en landsförrädare som bar en tysk klocka. :)

Såg en Sjöö Sandström UTC orc på en i personalen på lokala Ica butiken, gav killen en komplimang givetvis. Kul :)

• Like
Reactions: ZQT
Medelålders man med SMP på lunchen. Han såg ut som RicVin, men av dennes poster att döma åt han inte lunch i Skövde. Sen vet jag inte heller om RicVin har en SMP.

Dessutom, som vanligt, chefens SMP. Han pratar allt oftare om att den behöver service.

Medelålders man med SMP på lunchen. Han såg ut som RicVin, men av dennes poster att döma åt han inte lunch i Skövde. Sen vet jag inte heller om RicVin har en SMP.

Dessutom, som vanligt, chefens SMP. Han pratar allt oftare om att den behöver service.
Det finns alltså en vacker man i Skövde som bär SMP!!?? Men just denna vackre man var inte jag:) Bär iofs Omega idag men SMPns elaka storebror!!
image.jpg

Tillbaka
Topp