• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Speedmaster Racing?
racing1.jpg

Givetvis lånad bild.

That's the one!!

Rolex-bonanza här i Gårda i Gbg. På lunchrestaurangen igår såg jag en 16610LV, en 16710LN och en 116520 samt otaliga konsult-SMP:s där flera av ägarna haft den goda smaken att bära t-shirt väl synlig under skjortan. Stek. :D

Var i Berlin över förra helgen och såg en Rolex stålsub och två Daytoner, en i stål och en i roseguld.

Den senare var faktiskt riktigt snygg.

Skulle inte passa på mig, men passade mannen som åt middag bredvid oss.

Såg den här nyss på en kille i fitaidtältet i ballerup/Köpenhamn. För grym för att inte smygfota.
image.jpg

aqualand Jp2000 på orig länk i affären häromdan, jag hade min också. ägarn såg så grumpy ut så jag palla inte o kommentera =)
Även aqualand Jp1010 på arbetsledaren. finfint!

Häromveckan såg jag en Sub (kan ej ref på sånna) på en snubbe via jobbet, snokade på tills jag såg att de va en steinhart... respekt - lost!

När jag var i Slovenien, så såg jag två ryssar på en uteservering, bärandes på en Daytona, och på en AP...

Avis.

Lönar sig att sitta i kassan på ICA i fyra timmar.
2st datejust
1 datejust TT
1 lady datejust
2st omega smp-c
2st smp
1 planet ocean med 2500 verket.
1 IWC spitfire
1 GMT-C LN
1 speedy reduced
1 Breitling superocean 44mm
1 sub 16610
1 Breitling UTC av något slag
1 Breitling navitimer
Och en certina limited edition kronograf. Vet ej modellnamn men stållänk med helsvart tavla ish och gröna visare. :D

2st datejust
1 datejust TT
1 lady datejust
2st omega smp-c
2st smp
1 IWC spitfire
1 GMT-C LN
1 speedy reduced
1 sub 16610
1 Breitling navitimer
Och en certina limited edition kronograf. Vet ej modellnamn men stållänk med helsvart tavla ish och gröna visare. :D
Känns inte som vilken ICA som helst. :)

2st datejust
1 datejust TT
1 lady datejust
2st omega smp-c
2st smp
1 IWC spitfire
1 GMT-C LN
1 speedy reduced
1 sub 16610
1 Breitling navitimer
Blev det någon som fick betala rätt belopp - efter allt det kollandet......;)
Hade du suttit en timma till - kanske du även sett 1  Watch stål med metallänk :cool:

Känns inte som vilken ICA som helst. :)
Ica Trollbäcken i Tyresö så ingen märkvärdig butik. Klockorna åker väl fram och blir synligare med solen bara. Det var bättre förr när man jobbade på Karlaplan. ;)

Blev det någon som fick betala rätt belopp - efter allt det kollandet......;)
Hade du suttit en timma till - kanske du även sett 1  Watch stål med metallänk :cool:
Haha vem vet. Äh har man råd med finklocka så har man råd att pröjsa lite extra också :D

Hittade inte tråden när jag vart på studentfest 5/6 men kan rapprotera nu.
En Cartier Santos tt, en sub från -90 som ägaren fått i studentpresent samt hans hustrus YM tt.
De två sistnämnda var intresserade av KS när jag berättat att det fanns.
Dessutom hade pappan till studentskan en Chronomat tt men den har jag sett många gånger tidigre.
God mat och dricka så man fick hicka. :D

Inget klockspan idag men jag såg en snubbe på Fleminggatan Stockholm som bar på en Nomos Glashütte bag... Fett!

Känner på mig att du hänger här!?

Tillbaka
Topp